RTI Video kijken

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjefket
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05.04.2013 - 11:50
Locatie: Zuid Holland

Hoi,

Ik vind het kijken/beluisteren van Muziek dvd's leuk en heb daarom wat dvdtjes in mijn auto liggen. Dit gaat prima..

Wat ik ook graag zou willen is dat ik ze converteer naar AVI en deze dan op mijn usb schijf zet. Alleen is het mij tot nu toe nog niet gelukt.

Video's/films omzetten naar AVI is geen probleem.. alleen zegt RTI dat het videoformaat niet word ondersteund.

Welke software of manier gebruiken jullie hiervoor?
Het gaat om een V40 btw.

Alvast bedankt!

Ps, is er toevallig al een softmod om video in motion te activeren? (zelf heb ik het pas bij een VW passat wel gefixed namelijk)
Gebruikersavatar
jhartog
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00

zie hier..

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 46#1112446

dat is wat je wil weten toch?

en Softmod volgens mij niet, wel een apparaatje, staat ook ergens in het V40 gedeelte.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Gebruikersavatar
dbt
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
Contacteer:

Nog geen softmod gezien ergens.

Wel een apparaatje: klik
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT


foto's van mijn V40
Historie in beeld
Gebruikersavatar
sjefket
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05.04.2013 - 11:50
Locatie: Zuid Holland

Dat apparaatje ken ik idd, vraag me alleen af hoe gemakkelijk of lastig het installeren is, ik kan zo snel even geen handleiding vinden.

@jhartog, bedankt voor je antwoord. Dat is deels wat ik wil weten.
Alleen gek genoeg speelt de v40 niet iedere Divx film of Avi film af die ik download van internet.

Hebben jullie of iemand anders een handig tooltje waarmee je films kan converteren die er voor zorg dat de V40 ze wel ondersteunen?
Gebruikersavatar
jhartog
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00

het dvd/video gedeelte heb ik zelf nog niks mee gedaan (nog geen tijd voor gehad). ik zou het even op dat v40 forum vragen, misschien dat iemand je daar kan helpen.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Gebruikersavatar
DivX
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 05.05.2013 - 15:58

@ Sjefket

Heb hier zelf ook in het begin mee zitten stoeien, heb zelf een DivX Plus Converter gedownload van de DivX website.
Als je deze DivX converter opent moet je het volgende formaat selecteren "Home Theater" en de filmpjes die je wil converteren naar deze converter slepen en starten maar!

Zelf download ik muziekfilmpjes van Youtube in MP4 formaat en zet deze dan om naar DivX, vervolgens op mijn 3GB stickje en werkt perfect.

Heb ook een vrijschakelmodule geinstalleerd, en als je een beetje handig bent is het wel zelf te doen.

Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”