Vanaf 1 augustus landelijke uitbouw nieuwe DVB T2 Netwerk in NL

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

KPN gaat vanaf 1 augustus het oude DvB T1 netwerk vervangen door het nieuwe DvB T2 Netwerk.
Niet zo'n goed nieuws want binnen 6 mnd is het oude Netwerk helemaal uit de lucht.

KPN begint in Groningen en gaat zo per postcode gebied alle alle oude tuners vervangen door nieuwe.

Een probleem er zit geen kaart meer bij, dus dit netwerk is niet meer te gebruiken in de auto.
De markt wordt op slot gedaan door de KPN.

De TV module in de auto is dus niets meer waard.

België en Frankrijk zijn al gestopt met DvB T2 alleen Duitsland heeft nog dit netwerk.

Dus de optie zal streamen zijn via 4G en de app van KPN of Ziggo
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Markt op slot gedaan door KPN en zij stoppen het dan ook meteen in het buitenland?
DVB-T zoals wij het hier hadden is toch niet van deze tijd, geen HD, weinig zenders en je kan zoveel meer via 4G.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
badjakker
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 07.07.2014 - 21:05

Bij mijn weten is DVB-T2 juist bezig met een opmars in Europa.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-1-2- ... dse-ether/
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Let maar op. Kpn laat niet de mogelijkheid om gebruik te maken van een kaart. Dus niet toe te passen in de auto. Het modem heeft een ingebouwde code.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mijn 'nieuwe' V70 die ik hopelijk snel mag ophalen heeft ook een DVB-T tuner en ik overweeg om de antennes los te koppelen en deze module aan te sluiten.
En het dan met deze splitter naar de ingangen van beide antenne aansluitingen.
En dan een AppleTV op de hdmi aansluiting. Vervolgens streamen vanaf de telefoon naar de AppleTV
Laatst gewijzigd door nklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Veel uitgeprobeerd en de Volvo blijkt heel kieskeurig in welk signaal die als een juist DVB-T signaal accepteert. Bij de derde modulator bleek het eindelijk soms te werken.
De modulator moet MPEG-SD als stream kunnen leveren. de meeste modulators doen H.264 en dat snapt de Volvo tuner niet.
Met de Anttron 250HD werkte het soms wel en soms weer niet. De truuk lijkt nu te zijn: modulator laten starten (+/- 20 sec) en dan uit en meteen weer aan zetten. Dan pakt de Volvo tuner het signaal op.
Ik heb nu een relais besteld dat het aan en uit zetten moet gaan automatiseren.
Overgens is het beeld niet beter dan een hdmi->analoog video converter te gebruiken op de geel-wit-rood aansluiting in de middenconsole. Moet nog testen of beiden bronnen tegelijk werken (TV en AUX video). Voordeel van DVB-T is dat het dan mooier weggewerkt kan worden onder vloer in de kofferbak.

Bij Aliexpress heb ik het relais besteld en een hele zwik Fakra connectors om alles aan te sluiten zonder de orginele kabels/stekkers te beschadigen.

Vraag maar niet waarom het nodig is, dan is het namelijk zeker niet. Maar ik vond het vervelend dat de TV het niet meer deed en heb net zolang geprutst tot ik er weer een functie voor had.
Als Ziggo nu ook nog eens met hun ZiggoGo app komt voor de AppleTV dan kan ik weer TV krijgen op de RSE. Alternatief is een poging met een Chromecast maar ik ben bang dat de telefoon die niet gaat zien omdat in de auto de telefoon op 4G zit en niet op WiFi. Maar dat wil ik ook nog eerst uitproberen.

Als alles erin zit dan zal ik nog wat foto's gaan toevoegen en linkjes naar de gebruikte materialen.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”