Salderingsregeling zonnepanelen, wordt afgeschaft in 2013.

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Men zal op termijn de apparatuur die nu zorgt voor het schakelen tussen de telwerken uifaseren. Tot 2020 garandeerd men het nog.

Btw kan het dagnacht tarief alleen nog echt verschil maken in brabant en limburg, alle andere provincies gaat nachttarief later in.

Scheelt het in jullie geval veel? Enkel vs dubbeltarief?
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

PIH schreef: Voorlopig kan het best wel uit hoor! Ik laadt de auto er volledig mee op en heb dan al zo’n 30kwh terug geleverd per dag.
(26 panelen, dat dan weer wel).
Totdat op enig moment blijkt dat je WOZ omhoog getrokken wordt omdat je een ‘duurzaam huis’ hebt....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik heb een NAM-pakketje op de garage liggen bestaande uit 12 panelen en een omvormer. Omdat dit, vanwege bevingschade, gratis was en er aldus een pakket twv 4 mille verkregen kon worden, heb ik het gedaan. Had ik het zelf moeten betalen, no way. Reden dezes is dat er geen verdienmodel aan te hangen is. Gaat de omvormer eerder dan de geplande 8 jaar kapot, weg winst en moet er geld bij. De enige "winst" is dat de panelen ongeveer de helft van het jaargebruik produceren en dus minder stroom afgerekend hoeft te worden. En tot slot, ze liggen verdekt op het dak van de garage en dat is visueel acceptabel. Leg je ze op het dak dan ziet dat er niet uit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

teebee schreef:
PIH schreef: Voorlopig kan het best wel uit hoor! Ik laadt de auto er volledig mee op en heb dan al zo’n 30kwh terug geleverd per dag.
(26 panelen, dat dan weer wel).
Totdat op enig moment blijkt dat je WOZ omhoog getrokken wordt omdat je een ‘duurzaam huis’ hebt....
Of dat de commerciële stroom over 5 jaar 50% duurder is (wat er best in zit) dan heb je ook spijt!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

teebee schreef:
PIH schreef: Voorlopig kan het best wel uit hoor! Ik laadt de auto er volledig mee op en heb dan al zo’n 30kwh terug geleverd per dag.
(26 panelen, dat dan weer wel).
Totdat op enig moment blijkt dat je WOZ omhoog getrokken wordt omdat je een ‘duurzaam huis’ hebt....
Als het al meegenomen wordt, dan maakt dat ook echt zo ontzettend veel uit, wat is het gemiddelde OZB-tarrief? 0,1%? Dus als panelen €3000 waarde krijgen (wat m.i. al veel is) scheelt dat €3 aan gemeentelijke belasting.
En zoals al eerder aangegeven, gebeurt het nu (gelukkig) nog naar sporadisch, volgens jurisprudentie (gerechtelijke uitspraak) mag het echter inderdaad wel meegenomen worden. (Ook als de panelen op het WOZ-taxatie verslag staan wil dat niet zeggen dat ze ook een waarde hebben, dat kan wel, maar dat betekend vooral dat ze geregistreerd zijn. Als je wil weten of ze een waarde hebben moet je dat ff navragen)
Realiseer je daarbij dat àlle uitgaven voor onderhoud en verbetering invloed kùnnen hebben op de WOZ-waarde, al zal dat niet voor de volle 100% zijn. Bijvoorbeeld als jij wel het schilderwerk bij houd en bij de buurman bladert alle verf er af, dan is het wel geaccepteerd dat jou WOZ-waarde hoger is. Waarom is het dan vreemd als na verduurzaming, waar ook meer voor betaald wordt, ook gebeurt?
De WOZ-waarde is wettelijk gebaseerd op vergelijking met daadwerkelijk verkochte woningen rondom de waardepeidatum, en wordt dus elk jaar geheel opnieuw vastgesteld. Als hieruit blijkt dat er voor een identieke woning mèt zonnepanelen iets meer betaald wordt, dan zou (en dat hoeft dus niet) er een waarde kunnen worden toegekend aan het onderdeel zonnepanelen. (Al denk ik persoonlijk dat het erg lastig is, leeftijd, efficiëntie en veroudering etc. zijn van invloed en daarmee is de waarde lastig te bepalen.)
En bekijk het ook van de andere kant, stel dat er bij verkoop inderdaad een paar duizend euro meer voor je woning mèt panelen betaald wordt, dan is het verdien model ook weer anders. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je je huis moet verkopen....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Das allemaal mooi, maar praktijk wijst uit dat ‘ze maar wat aanrommelen’ met die woningwaarden. Feit blijft ook dat zodra een gemeente weer een mogelijkheid ziet om de WOZ op te krikken, ze dat ook doen. En reken er maar op dat dat niet maar een paar euri zal zijn.
Waarde bepaling (vaststelling WOZ) is nog enigszins transparant indien er inderdaad vergelijkbare woningen zijn... bij kavelbouw wordt dat een heel lastig punt (zo is mij al meermaals gebleken). De ‘logica’ van een gemeente voor het bepalen van de hoogte van de WOZ gaat totaal helemaal nergens over, het is het dichtnaaien van de begroting.
Feit blijft ook dat een potentiele koper niet veel extra over zal hebben voor die panelen op het dak, die wil tenslotte zo weinig mogelijk betalen.
Leuker kan ik het niet maken.

Los daarvan hoop ik dat er eens een keer een wet komt die die foeilelijke dingen verbiedt zo lelijk te zijn, maar dat geheel persoonlijk en terzijde.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Ik vind er niets mis mee met full black op een grijs-zwart pannendak.
Maar dan wel in een vierkant vlak (3x3, 4x2,4x3 enz.), niet getrapt en niet de blauwe met een aluminium rand ;)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

De man die in het ongelijk werd gesteld was eem inwoner uit mijn stad/gemeente. Mijn gemeente heeft mij im de WOZ waardering sinds ik panelen heb niet harder laten stijgen dan de huizen rondom mij.

Maar zoals gezegd als stijgt je WOZ waardering wel dan praten we over tientjes werk als je ook de waterschapaanslag meenemen.

Ik zie mij eigen dak niet maar van mij buren weet ik dat men ze niet als lelijk of vervelend beschouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

heel veel mensen tegelijkertijd bezorgd zijn over hun privacy maar intussen wel hun ziel en zaligheid klakkeloos op Facebook en andere (a)social media knallen.
Mee eens.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Lelijk= alu rand om elk paneel, zwarte panelen op ander kleur pan, te veel van die dingen (dus op elk beschikbaar plekje incl gevel, jaja ze zijn er....)
En je wilt ze niet op de koffie bij wie het aanzienlijk meer dan ‘een paar tientjes’ is waarmee ze de WOZ doodleuk hebben opgeschroefd vanwege die dingen.
Bij mij in de buurt is er geen enkel ‘vergelijk’ te plegen mbt woningen onderling; elke woning is anders en uniek, dus WOZ bepaling is natte vingerwerk (echt compleet idiote bedragen).
Maargoed, het is wat het is; het is nu eenmaal aan de lokale overheid dit vast te stellen en daar kan je evt tegen in beroep gaan (bij voorbaat verlies je dat).
Hopelijk wordt er op enig moment een soort van regulering in het leven geroepen om de lelijke wildgroei een beetje te temperen.
Ik wil ze alleen al vanwege het uiterlijk onder geen voorwaarde op mijn dak (rode pan), maar ieder voor zich.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Slimme meters zijn "slim" omdat er elektronica en een wifi verbinding inzitten. Deze zaken worden pas "geactiveerd" als jij daar toestemming voor geeft en apps (al dan niet van je leverancier) begint te gebruiken. Uit het op afstand aflezen kan men niets opmaken en gaat men geen zaken afdwingen.
Daarnaast, die "maas" in de wet mag slecht in uitzonderlijke gevallen en onder uitdrukkelijk toezicht gebruikt worden.
Persoonlijk heb ik mijn meters ook "stom" gehouden. En krijg nog steeds geen ongewenste mails of verrekeningen.
En wees gerust de netbeheerders en de leveranciers zijn aan strenge regels gebonden. Overtreding levert hoge boetes op.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En over het bij voorbaat verliezen van een beroep tegen een te hoge WOZ-waarde is ook borrelpraat. Als jij hard kan maken dat de berekening van de gemeente niet klopt dan win je wel degelijk. Maar gebruik dan niet een bureau(tje) dat standaard bezwaren in dient maar doe dat zelf en eventueel in collectief verband. Ik heb regelmatig meegemaakt dat een gemeente bakzeil moest halen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

teebee schreef: Das allemaal mooi, maar praktijk wijst uit dat ‘ze maar wat aanrommelen’ met die woningwaarden. Feit blijft ook dat zodra een gemeente weer een mogelijkheid ziet om de WOZ op te krikken, ze dat ook doen. En reken er maar op dat dat niet maar een paar euri zal zijn.
Waarde bepaling (vaststelling WOZ) is nog enigszins transparant indien er inderdaad vergelijkbare woningen zijn... bij kavelbouw wordt dat een heel lastig punt (zo is mij al meermaals gebleken). De ‘logica’ van een gemeente voor het bepalen van de hoogte van de WOZ gaat totaal helemaal nergens over, het is het dichtnaaien van de begroting.
Feit blijft ook dat een potentiele koper niet veel extra over zal hebben voor die panelen op het dak, die wil tenslotte zo weinig mogelijk betalen.
Leuker kan ik het niet maken.

Los daarvan hoop ik dat er eens een keer een wet komt die die foeilelijke dingen verbiedt zo lelijk te zijn, maar dat geheel persoonlijk en terzijde.
Nu weet ik niet in welke gemeente je woont, en er zijn inderdaad een klein aantal gemeentes die door de WAKA (controlerende instantie) nauwlettend in de gaten worden gehouden, maar verder is je opmerking over ‘aanrommelen’ echt klinklare onzin. Verdiep je even in hoe het precies werkt voor je zulke dingen verkondigd. Hoe er gewaardeerd mòet worden is wettelijk vastgelegd in de wet WOZ, en aan een WOZ-waarde kan niks ‘opgekrikt’ worden, de ‘vrije markt’ rondom de waardepeildatum (prijspeil dus) bepaald de waarde, en die waardepeildatum ligt 1 jaar vóór de belastingdatum (voor belastingjaar 2019 dus op 01-01-2018). En de waardevaststelling staat geheel los van welke begroting dan ook.
Ook voor ‘kavelbouw’ (neem aan dat je daar zelfbouw, in eigen beheer, op eigen kavel mee bedoeld?), zie ik niet in waarom dat specifiek lastig zou moeten zijn. Enige wat ik me kan bedenken is dat het wellicht lastig te begrijpen is dat de toestand van de nieuwbouw op de belastingdatum ook gewaardeerd wordt tegen het prijspeil van een jaar eerder, dus tegen de waardepeildatum. Ik ben dan ook wel benieuwd op welke ervaring die overtuiging is gebaseerd.

En mbt de vergelijkbaarheid, in eerste instantie worden vrijstaande woningen vergeleken met vrijstaande woningen, rijwoningen met rijwoningen, hoek met hoek, appartement met appartement, weinigen hoeven niet 100% identiek te zijn. Mocht er van elk type woning inderdaad maar 1 in jouw gemeente staan (of beter gezegd maar geen vergelijkbare verkocht zijn) dan wordt het lastiger (maar ook daar zijn regels voor) maar dat lijkt me sterk. Verschillen in perceeloppervlakte/tuin, woninginhoud of -oppervlakte, etc, worden ‘verdisconteerd’ (zoals dat heet) oftewel verrekend.
En een gegrond bezwaar of een beroep waarin de gemeente ongelijk krijgt (beroep is het vervolg op een bezwaar) komt gewoon voor hoor. Het is ook verstandig om bij een vermeende verkeerde waardevaststelling tijdig contact op te nemen. Wellicht is er in de eerste periode zelfs een informele mogelijkheid, zodat een formeel bezwaar voorkomen kan worden. Daar is ook de waarderende instantie bij gebaat, deze streeft namelijk (of zou moeten streven) naar een zo goed mogelijke waardevaststelling en zo min mogelijk bezwaren, die kosten vooral tijd en geld. Dus als dat vooraf recht gezet kan worden zal dat normaal gesproken aangepast worden, maar dan moet het wel een gegronde reden hebben.

Enige punt waar je indirect gelijk in hebt is dat de gemeente(raad) het percentage cq het tarief van de OZB kan aanpassen (gebeurt jaarlijks), meestal gebeurt dat zo dat de inkomsten uit deze gemeentelijk heffing ongeveer gelijk zijn tov het jaar daarvoor, maar dat zou inderdaad ook gebruikt (of misbruikt) kunnen worden om de begroting sluitend te maken. Maar dat staat nadrukkelijk los van de vastgestelde WOZ-waardes.

Maar goed we dwalen zo wel behoorlijk af van het topic onderwerp, en dat het niet altijd even mooi is, daar moet ik je gelijk in geven. Maar ik heb er een hard hoofd in dat daar een wet voor komt.... dan mogen ze van mij ook een wet maken tegen lelijke gebouwen in het algemeen...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dat gaat wellicht op voor ‘13 in een dozijn huizen’ (met alle respect) maar met vrijstaande woningen is dat toch echt minder simpel.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het op voorhand bekeken zaak was toen ik het een keer aan heb gevochten. “Gewoon omdat wij van mening zijn dat het klopt”, en willen ze ‘bewijs’ dan vinden (zoeken) ze bewijs. Een professioneel bureau bevestigde de gang van zaken van de betreffende stad en riep ook “bij voorbaat verliest u”.....
Dit alles zonder genot van ook maar enige borrel, alleen een kop koffie ter burele.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

In de wet staat hoe het zou moeten werken.
Echt onzin dat WOZ een nauwkeurig proces is, de praktijk heeft mij dat geleerd nadat ik mijd aar grondig in had verdiept.

En btw een wet tegen lelijke gebouwen is er... dat heet welstand.... en dat is ook een natte neus met willekeur.

Back OT maar weer....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

V480-S60 schreef: En over het bij voorbaat verliezen van een beroep tegen een te hoge WOZ-waarde is ook borrelpraat. Als jij hard kan maken dat de berekening van de gemeente niet klopt dan win je wel degelijk. Maar gebruik dan niet een bureau(tje) dat standaard bezwaren in dient maar doe dat zelf en eventueel in collectief verband. Ik heb regelmatig meegemaakt dat een gemeente bakzeil moest halen.
Doe dat in eerste instantie vooral zelf, de zgn. gratis bezwaarmakers doen dat om dat ze uit zijn op de vergoeding die gemeentes moeten betalen aan professionele gemachtigden bij gegrond bezwaar/beroep. Deze vergoeding is niet alleen vele malen hoger dat het verschil in te betalen lokale heffing(en), deze wordt ook betaald door de gemeente, en dus ook door haar inwoners. Dus je betaald er wel degelijk voor en loopt het risico dat de lokale belasting omhoog gaat als hierdoor de begroting niet meer sluitend is.
En ja ook Vereniging Eigenhuis prijst deze aan als gratis, en dat vind ik behoorlijk kwalijk!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Met alle respect maar ik heb het ook voor de "luxere" vrijstaande huizen meegemaakt. Bij meerdere gemeenten. Niets is bij voorbaat kansloos. Ik zat heel dicht bij het vuur want de afdelingen waar ik voor werkte vielen veelal onder dezelfde dienst. Zelfs meegemaakt dat een collega, van dezelfde dienst nota bene, in beroep ging met zijn buurtgenoten van een niet alledaagse wijk. En in het gelijk is gesteld. Gemeenten maken heel vaak fouten. Ze geven het niet graag en zeer moeilijk toe maar er valt zeker van te winnen. Maar nogmaals je moet steekhoudende argumenten hebben, je niet direct af laten bluffen of met een "broodbezwaarmaker" in zee gaan.

Edit. Ik zeg ook dat je het zelf moet doen. Juist niet met dat soort bureautjes.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik heb het ook zelf gedaan obv zeeeeer steekhoudende argumenten samen met nog 2 buurtgenoten en het bleek allemaal van geen enkele waarde om het ev3n welk argument of bewijs; er kwam altijd weer een tegenargument en (gezocht) tegen’bewijs’., na dat circus kreeg ik contact met een groot bureau en heb daar eea nog ns doorgenomen. Dusssss..... jij hebt jouw ervaringen en waarheden, ik de mijne.

Ennieweej, back OT
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nog even een opmerking. De Wet tegen "lelijke" gebouwen, de Welstandswet bestaat niet meer. Daarom kunnen we nu allemaal lekker zonnepanelen op ons dak plaatsen. Als ze maar binnen de overige wettelijke bepalingen passen.

Maar nu dus weer on topic. De Salderingsregeling zal inderdaad verdwijnen. Maar dat zal mij toch op termijn er niet van weerhouden zonnepanelen te plaatsen. Ik ben niet zo van het verdienmodel. Ik wil wat minder afhankelijk zijn en wat meer zelfvoorzienend.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ook nog even een opmerking.
Het is onjuist te stellen dat de welstand niet meer bestaat. Ik kan je bv verzekeren dat deze commissie in mijn woonplaats nog weldegelijk bestaat.
Net zoals in menig andere gemeente, al dan niet onder een andere naam.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”