Mn nieuwe aanwinst

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Kort door de bocht verdient zeker lekker ??? Dan kun je wel een dure auto kopen . Consumentrecht ho maar dus volgens jou ?? 3000 is voor een auto met 250.000 km normale prijs .en de wet zegt dat je dan mag verwachten van het product wat het moet doen Rijden !!! En als je na 125 km gern olie meer heb ivm stukkende schraapveren dan heb ik pech ??
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jij begrijpt duidelijk niet wat Blackcurrant bedoelt.
Hij geeft wel 3000 euro uit maar dan wel MET garantie. Kies je daar bewust NIET voor dan heb je "pech" gehad. Want hoewel het marktconforme prijzen zijn. Het is wel 14 jaar oud en 250.000 km. Dan valt of staat alles met de "goede" wil van de verkopende partij. Want in dit geval is er (helaas?) weinig kans om een beroep te doen op het non conformiteitsbeginsel.
Ik snap je frustratie maar zo moet je de post van Blackcurrant lezen.
We hebben een betrekkelijk goede "consumentenbescherming" maar soms heb je pech.

Persoonlijk vind ik het al een goede vorm van coulance dat de arbeidsuren van de garage voor hun rekening zijn.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

V480-S60 schreef: Persoonlijk vind ik het al een goede vorm van coulance dat de arbeidsuren van de garage voor hun rekening zijn.
+1

laatste Volvo (960) verkocht
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Wat een onzin gepraat hier klaar mee hoop voor jullie niet dat je zoiets meemaakt met een product of een auto wie kan er zoveel geld neerleggen voor een auto met garantie ??? Zonder lening niemand als ik volgens de jurofoon een aankoopkeuring had latendoen was 1 waarschijnlijk de auto daar niet doorheen gekomen . Met een aankoopkeuring heb je recht op consumentenbvescherming . Ik ben er klaar mee hier
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

tsja …...

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Kan ik 'n auto eigenlijk niet betalen koop ik hem ook niet
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ruud 1975 schreef: Wat een onzin gepraat hier klaar mee hoop voor jullie niet dat je zoiets meemaakt met een product of een auto wie kan er zoveel geld neerleggen voor een auto met garantie ??? Zonder lening niemand als ik volgens de jurofoon een aankoopkeuring had latendoen was 1 waarschijnlijk de auto daar niet doorheen gekomen . Met een aankoopkeuring heb je recht op consumentenbvescherming . Ik ben er klaar mee hier
Als consument heb je zelf ook de taak om uit te zoeken wat je koop. Wanneer je 'volvo v50 1.8' bij google in tikt is de eerste suggestie van google om het woord olieverbruik er bij te plakken. Dat maakt je niet zo heel sterk als je hier juridisch nog iets mee wilt doen.
Je hebt helaas de ellende van de vorige eigenaar gekocht en de garage zit hier nu tussenin, dat is voor hun risico van het vak en met garantie geheel voor hun rekening. Zonder garantie vind ik dat de kosten van reparatie delen in materiaal/arbeid helemaal geen slechte aanbieding is.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mag aannemen dat de mogelijkheid er wel was om de auto met garantie aan te schaffen. Je hebt blijkbaar de keuze gemaakt om dit zonder te doen om voor jou moverende redenen.
Daarmee heb je bewust het risico aanvaard dat er problemen mee zouden kunnen zijn/komen. Dat was dus een gok.
Naar nu blijkt heb je misgegokt. Dat is lullig maar slechts 1 persoon aan te rekenen.
Dat de garage nu een soort van 50/50 oplossing voorstelt vind ik buitengewoon coulant te noemen. Niets verplicht hen daar namelijk toe.
Dat het je frustreert begrijp ik maar het aanvaarden van de oplossing welke de garage biedt zou ik accepteren, alternatief is de wagen verkopen incl het verhaal, en je verlies nemen.
Tja... en dat je er hier klaar mee bent.... waarheden zijn niet altijd even leuk om gepresenteerd te krijgen.
Ik hoop dat het alsnog goed voor je wordt opgelost.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Nee tebee er was geen mogelijkheid garantie te krijgen .
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat is in dat prijssegment nu eenmaal zo
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ruud 1975 schreef: Nee tebee er was geen mogelijkheid garantie te krijgen .
Das jammer.
Maar dan nog heb je bewust de keuze gemaakt deze aanschaf te doen zonder garantie.
Mag aannemen dat niemand je gedwongen heeft deze koop te doen.
Dan moet je de evt consequenties ook aanvaarden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Word vervolgd
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Tsja, zal ik me nu mengen in deze discussie ?
Ruud, ik voel met je mee, en anderen in de discussie: ik vind dat Ruud hier wat hard aangepakt wordt. Niet helemaal nodig.

Inhoudelijk: We halen volgens mij twee dingen door elkaar:
1) er zijn juridische bepalingen over de staat van het voertuig (of enig ander voorwerp) bij verkoop. Dat is de kant van de consumentenbescherming.
2) er kan sprake zijn van garantie - maar die geldt voor iets dat gebeurt (of blijkt) tijdens het gebruik, bijvoorbeeld in de eerste 6 maanden na de aankoop.
Dat zijn echt twee totaal verschillende dingen. Als ik naar de supermarkt ga en ik koop een bloemkool, maar als ik thuis kom ontdek ik dat-ie beschimmeld is, ga ik terug naar de supermarkt om hem te ruilen, of mijn geld terug te vragen.
Ruud, in jouw geval is in essentie hetzelfde aan de hand: je hebt vrijwel direct na de aankoop (dus nog in het moment van de aankoop, eigenlijk) gemerkt dat het product kapot is, en wel - naar nu blijkt - zodanig dat de hele economische waarde nul is. Dat is eerder een wanprestatie van de verkoper. Was de verkoper er zich van bewust? Dan neigt het naar oplichting. Heeft dus niets met garantie te maken.
Ik heb de discussie ook wel eens gehad over een auto (om toe te lichten hoe dit werkt): auto gekocht, met garantie. Ik ontdek máánden later dat het diagnosesysteem al vóór de aankoop-kilometerstand meldingen van een versleten koppeling heeft (DSG bak van VAG, dus dat had ik googlend ook wel kunnen vinden). Garage wil de koppeling vervangen onder garantie, ik heb aangegeven dat het onder consumentenbescherming valt (dat scheelde 30% van de rekening betalen - garantie dekte de onderdelen maar niet het arbeidsloon, of andersom). Gewonnen. Dit hoef je als consument niet te accepteren. Natuurlijk kunnen er ook tegen-indicaties zijn: was de auto extreem goedkoop, was het een 'sjofele' garage, heeft de verkoper je gewaarschuwd? Of lag er in de showroom al een plas olie onder? Anders: kan je van een 14 jaar oude auto van een premium-kwaliteitsmerk gewoon verwachten dat-ie 'niet kapot' is.

Maar ja, kan je er in jouw geval iets mee, Ruud? De verkopende partij heeft je al een voorstel gedaan om de kosten te delen. Dat kan nog steeds ongunstig uitpakken - zeker als de buidel al leeg is, is dat geen haalbare oplossing. Dat kan je ook aan de garage aangeven. Zij willen het oplossen, jij wil het oplossen, maar financieel zijn jullie er nog niet uit. Garage heeft echt wel plichten op het gebied van consumentenbeschermings-wetgeving, vanuit het perspectief dat ze je iets verkocht hebben dat op dat moment defect was. Had jij verantwoordelijkheid om je best te doen om dat te weten? Ja, je moet je goed informeren. Maar of een aankoopkeuring daar persé een verplichting voor is? Kijk - jij gaat ook naar een garage vanuit het goede vertrouwen dat zij weten waar ze mee bezig zijn. Je hebt vast gevraagd naar de staat van de auto. Garage heeft vast niet gezegd "nou, meneer ... " of "sja, dat weten wij ook niet ..." De garage heeft vast wél gezegd "prima auto, niks mis mee". Of misschien zelfs gezegd dat ze hem helemaal hebben nagelopen. Dus je zou nog wel even terug kunnen denken aan wat er precies gevraagd en gezegd is in het gesprek vóór de koop, en daar bij de garage op terugkomen. Niet om ze iets door de strot te duwen, maar wel om ze te bewegen om een voor jou werkbare oplossing te bieden. Kijk, jij de onderdelen zij het arbeidsloon betekent dat het voor de garage de facto niets kost - dat arbeidsloon ... dan werken ze 's-avonds even wat langer door, zogezegd. Dus ze bieden je nu ook een voor hen gratis oplossing. Bij garantie-coulance kan dat nog prettig zijn, maar bij verkoop van een defect product is dat gewoon echt niet goed genoeg.
Alleen als je het niet meer vertrouwt, dan kan je echt in een lastig parket komen, want dan kan de garage het ook niet meer voor je oplossen (behalve door al je geld terug te geven, wat ze niet zo graag doen).

Ik ben benieuwd naar het vervolg, of je hier een beetje prettig uit kan komen. Succes in elk geval!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hard aanpakken en feiten onder ogen (laten) zien zijn 2 verschillende dingen; ik vind dat het nog wel meevalt, zeker gezien de wat ‘vage manier van communiceren’ hierdoor is het probleem ook niet echt meteen helder geworden.
Er zijn goed bedoelde reacties gegeven met adviezen en uitleg. Dat dit bij TS niet tot het wegnemen van zijn frustraties leidt is niet de schuld van de reagerenden.
Desalnietteplus hoop ik dat het probleem van TS spoedig naar tevredenheid opgelost gaat worden.
Zal een lastige worden want bewijs bv maar eens dat zaken wel/niet zijn gezegd. De billijkheid van de betreffende garage zal doorslaggevend zijn.
Maar ik blijf er bij dat een auto in dat segment bewust kopen (mogelijk als “as is”) zonder garantie een zeker risico met zich meebrengt, dat dien je te aanvaarden als koper (en de eventuele consequenties).
Lullig maar het is niet anders.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Even een update de garage gaat de motor reviseren hij heeft de spullen besteld en wil.graag dat wij de spullen betalen 350 euro dit zonder btw die betaald hij krijgt ie toch weer terug zei die . Olie schraap veren zuigerset hij garandeert me dat dan de auto goed komt en ik dan altijd kan terug komen . Ik ben er blij mee . En ja voortaan als ik een auto koop laat ik een aankoopkeuring doen .ik hoop dat de auto straks goed is en blijft .
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Goed te lezen dat jij content bent met deze oplossing, de garages doet je een mooie aanbieding ben ik van mening.
Tja, zie het als leergeld.
Hopelijk is de auto straks helemaal naar je zin en kan je er vele kms van gaan genieten.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik vind het echt zeer netjes! Met een aankoopkeuring tackle je olieverbruik ook niet ‘effe’
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Ja ik was er zuur van en nog maar snap dit zo wel hij wil.tenslotte zegt ie een goeie garage zijn en worden . Ik vind dat ie het tot nu toe heel coulant doet idd . Hij wil alleen zegt de kop niet af laten vlaken is dat wel verstandig mensen ??? Hij geeft op de motor straks garantie dit hebben we afgesproken en ik wil dat op papier hebben .
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Hele coulante en nette oplossing wat mij betreft. Hulde voor het garagebedrijf, want ze zijn hiertoe niet verplicht.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik lees dit verhaal nu pas.
Met een aankoopkeuring is het maar de vraag of Ruud achter het olieverbruik was gekomen.

Stel, je had het gedaan volgens het boekje:
1. Een bedrijf als mijnautocoach inschakelen voor de keuring.
2. Een garantieverzekering via Autotrust.
Dan had je meer dan 350 euro uitgegeven en alsnog met lege handen gestaan omdat Autotrust in de kleine lettertjes olieverbruik uitsluit.

Beter is olieverbruik als ontbindende clausule op te nemen in het koopcontract.

Samengevat betaalt Ruud voor de V50 3250 + 350 = 3600 euro. En dan als het ware met nieuwe motor. Denk niet dat hij ergens anders een betere deal krijgt.

Tip: na de revisie de auto met beleid inrijden.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”