S60 Bi fuel klein probleem op gas

De grotere Volvo's
Plaats reactie
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik een problemen met het rijden op gas bij 2000/ 24000 toeren.
Ik heb een Volvo S60 Bi fuel uit 2003 met een Necam installatie.
De auto rijd goed etc alleen bij dit toerental voel je dat hij iets inhoud en/of licht hapert maar op benzine niet.
Vorig jaar is de verdamper en de stappenmotor al vervangen.
Nu heb ik de bougies vervangen voor originele van Volvo, op advies van Nordic car moesten dat de goede zijn.
Alleen werd het probleem na 4000 km weer beter merkbaar. Daarom andere bougies die geschikt zijn voor LPG geplaatst .
Nu leek het probleem minder te zijn maar het is nog niet naar het zin. Nu de bougies van 0.8 naar 0.7 mm afstand gezet maar weinig tot geen veranderingen.
Wat kan ik nog doen of word een afspraak maken bij inbouwstation.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hoe is het gesteld met de kleppen en de klepspeling?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

geen idee nog geen controle op gedaan, het is alleen in de 4e en 5e versnelling bij dat toerental.
De kop die er opzit is vanaf de fabriek al aangepast voor gas
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

De kans dat er klepproblemen zijn is ook gering (ik zeg dus niet dat het niet kan), en is voor dit blok ook niet even simpel te controleren.
Een inbouwstation zou het systeem kunnen uitlezen, inhouden enkel op gas zou suggereren dat de fout in het gassysteem zit, maar ook de ontsteking kan dergelijke symptomen geven.
Gasverdeelhuis, penbobines, bougies zijn zo dingen die ik eerst zou (laten) controleren.
Maar eerst zou ik het systeem laten uitlezen.

Suc6 en hou ons op de hoogte.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik vermoed de ontsteking, meestal voel je het eerst wanneer je op gas rijdt omdat dit een veel smaller veld kent van ideale ontsteking
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

Dat word toch naar een inbouw station. De ontsteking klinkt ook aannemelijk, laat dat gelijk de co2 uitstoot meten. Dat word na de vakantie maar een afspraak maken
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

Gisteren een dag voor de afspraak ging het motormanagement lampje branden. Het inbouw station kon niet uitlezen etc. Dus naar de dealer en heeft de melding ECM 4400 . Dus weer terug naar het inbouwstation
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

Volgens de dealer heeft het met het gassysteem te maken kabelbreuk of stappenmotor.
sleeve
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 01.07.2018 - 13:45

Waarschijnlijk is er door sluiting. Een onderdeel dor gebrand.
Ben de naam vergeten maar het regelt de hoeveelheid gas.
Dit is een onderdeel specifiek van volvo/necam. Een ander vinden is waarschijnlijk wat lastig. Maar lastiger de oorzaak er van te vinden. Dat het onderdeel sluiting had gehad, hadden ze nog nooit eerder gezien. Zijn er nog ideeën of andere mogelijkheden
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”