Volvo S60 2004 2.0T

De grotere Volvo's
Plaats reactie
jarnhem
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2018 - 22:33

Hallo Volvo liefhebbers:)

Ik loop al een tijdje met een idee in mijn hoofd rond, waar veel twijfels bij hangen.
Al talloze afwegingen gemaakt of ik het moet doen ja of nee.

Situatie:
Ik heb een S60 2.0T Sport Edition met 283k op de teller waar het volgende mee mis is/ dreigt mis te gaan:

- Banden zijn op
- Velgen zijn niet meer mooi, randen zijn beschadigd.
- De voorlip van de voorbumper is er een keer op de snelweg vandoor gegaan. Die ontbreekt dus
- De lak begint op plekken lelijk te worden, blanke lak begint boven de deuren op te lossen
- De distributieriem dient over ongeveer 20k vervangen te worden (zeggen ze dan :)

Mijn algehele vraag is: is de auto met deze km-stand het nog waard om strak gemaakt te worden? Uiteraard heeft alles te maken met geluk en budget :)
De APK loopt nog t/m november dit jaar, dus op zich is nu verkopen nog wel slim.
Mijn idee was om een nieuwe voorlip te bestellen, vervolgens deze te laten spuiten en de rest van de lak ook herstellen. Daarnaast een nieuwe/tweedehands mooie set velgen met banden aanschaffen.

Dan zit je al richting de 2000 euro. Toen dacht ik, ik blijf Volvo rijden na deze wagen dus kan ik eventueel de nieuwe velgen met banden ook overzetten tegen de tijd dat deze op is.
Ik ben gewoon echt gecharmeerd van de looks/rijcomfort van deze auto en zou er best nog 5 jaar in willen rijden/onderhouden.

Wat zeggen jullie? Is dit dweilen met de kraan open, of is 283k nog prima te doen om hem strak te maken. Of kan ik beter even doorsparen en deze inruilen voor een exemplaar met minder km? Bij een ander merk had ik allang nee gezegd, maar het is en blijft een Volvo.

Ben benieuwd naar jullie reacties/ideeen!
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Banden zijn normale slijtage evenals een distributieriem die je bij elke auto weer krijgt.
Dus die zou ik niet eens mee rekenen.
Die spoilerlip kun je op je gemak opzoeken gebruikt omdat de auto er nu ook prima mee rijdt.
De blanke lak heb ik dan geen ervaring mee, misschien is het simpeler op te lossen als de hele auto te laten spuiten.
Ook hier zou je op zoek kunnen gaan naar gebruikt in kleur als je tijd ervoor over hebt.
Met 283 dkm zou ik zelf de aankomende kosten voor lief nemen en er lekker mee door rijden.
jarnhem
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2018 - 22:33

Thanks! Daar zit zeker wat in :)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Je kan hem ook omdraaien: wat krijg je nog voor de auto terug, wat kost een vervangende. Stel dat je dan 3000,- euro moet bijleggen (in plaats van 2000,-), wat krijg je daar dan als extra voor terug? Bijvoorbeeld een nieuwere auto, meer vermogen, meer opties, estate ipv sedan etc en heb je dat er dan voor over?
En anders gewoon eens de bekende sloperijen bellen voor velgen, onderlip etc?
Goed adres voor tweedehands velgen/banden zijn ary klaassen.nl of volvovelgen.com.
Succes met je keuze.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Kosten heb je toch, en het enige wat ik lees is de distributie riem. De rest is optisch. Jammer van de schade, maar de auto rijdt er niet minder om.
D-riem is niet zo duur, moet voor 400 euro te laten doen zijn. Zelf doen kost je 150 euro aan materiaal. Multiriem 120 euro, goed zelf te doen.
Velgen zijn te vinden voor 300 euro, banden ook zoiets.

Houd wel even in de gaten dat je de 300.000 nadert. Dat zijn km standen waar meer onderhoud bij komt kijken.
Voor de S60 betekend dat vooral de voorwielophanging.
Draagarmen, veerpootrubbers en toplagers, stabilisator stangetjes voor + achter.

Zeker de moeite waard als je er nog 5 jaar in wil rijden.
Kijk even naar klusmeetings. Hier loopt het niet meer zo hard maar op het V70 forum leeft de S60 / V70 nog wel. Dan kan je veel zelf doen en dat drukt de prijs gigantisch.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Oh ja, weg doen levert lang niet genoeg op om er net zo'n auto van terug te kopen. Daar zit ook onderhoud aan.
Tenzij je bent uit gekeken op een auto maar dat is bij jou niet het geval zoals ik het lees.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
jarnhem
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2018 - 22:33

Kijk allemaal top ideeën, bedankt allen! Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt en ga nog lekker even doortuffen :)
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”