Let op! Vervangings interval distributie en multiriem 2.0 diesel aangepast

De grotere Volvo's
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Heeft Billy Joel daar niet eens een nummertje over geschreven?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

V480-S60 schreef: Oops: Fors turbogat bij een D5?, Weinig lineaire krachtopbouw? Dan is er wat loos. Gauw inruilen. Hij (de Turbo) gaat het begeven.
Het is de 2 liter vijf cilinder met 6 traps automaat. Met de 2.4 D5 heb ik nog niet gereden, maar die schijnt het koppel wat beter gespreid af te geven (zal ook schelen of het de versie met 1 of 2 turbo's is)

Mede omdat het een turbo motor is laat ik de olie ook wat vaker vervangen dan Volvo adviseert
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Msuidgeest schreef: Heeft Billy Joel daar niet eens een nummertje over geschreven?
Onderschatte artiest vind ik:

www.youtube.com/watch?v=1pf9q9ADrKM
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

BasG schreef:
The Mechanic schreef: Distributieriem kost bij de dealer tussen de 395 en 420
Multiriem met spanner kost bij de dealer tussen de 225 en 320

V40 heb je minder ruimte dan bijvoorbeeld een V60, dus heb je meer tijd nodig en is dus duurder.
Distributieriem ex waterpomp kost bij de dealer €450,- in btw hoor ik net voor een C70, ietsje meer dus en veel meer dan bij een universeel. Maar goed, slaap er een nachtje over.
Per model kunnen prijzen blijkbaar fors verschillen
AutoBild heeft in de uitgave van 26 september 2019 een artikel staan over de huidige XC90, als tweede hands aanschaf met tips en advies (positief verhaal)

Zij vermelden een prijs van 789 euro voor een nieuwe waterpomp / koelvloeistofpomp voor een XC90 D5 AWD automaat uit 2015 .
Dat zal OEM bij officieel dealer zijn vermoed ik, en is inclusief arbeid en BTW

Voor de "Zahnriemen" (dat zal de distributieriem zijn) geven ze als prijs 453 euro
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wat kost naar Duitsland op en neer?
En dan geen Nederlandse volvo assistance
Albert Volvo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.10.2019 - 12:48

OGA244 schreef: Wat kost naar Duitsland op en neer?
En dan geen Nederlandse volvo assistance
Maar wel de Duitse Volvo assistance en die werkt in Nederland en europa ook.
Volvo dealers in Duitsland zijn (vaak) goedkoper en dan is het al snel de moeite en zeker als je in de grensstreek woont.


Groet Albert
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Allereerst moet je maar net in die grensstreek wonen. En daarnaast gaat jou stelling niet altijd op. De voorwaarden voor Assistance verschillen per land.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Albert Volvo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.10.2019 - 12:48

V480-S60 schreef: Allereerst moet je maar net in die grensstreek wonen. En daarnaast gaat jou stelling niet altijd op. De voorwaarden voor Assistance verschillen per land.
Ook als je niet in de grensstreek woont kan het interessant zijn, gewoon even mailen wat de prijs is.
De Duitse voorwaarden voor de Assistance zij volgen mij iets uitgebreider maar zou dat moeten nazoeken of dat nu ook nog is.

Onze firma heeft 6 volvo’s lopen en die komen bij Harrie Arendsen uit Zevenaar maar het onderhoud gebeurt bij Lauff uit Geldern.
Weet dat Harrie het niet leuk vind maar zelfs met een open calculatie is Lauff voor ons gunstiger.


Groet Albert
Laatst gewijzigd door Albert Volvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Flyingblue78
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39

V70Rene schreef: Als ik de prijzen zo rondom zie, en bij de dealer al helemaal droevig wordt van de distributie prijzen is dit toch wel erg goedkoop :

https://www.potgieter.nl/distributieriem/volvo/v60
Heeft iemand ervaring met distributiewissel voor de V60 D4 bij Potgieter? En dan bedoel ik het complete plaatje. Potgieter noemt een bedrag van 298 euro incl btw span en geleideroller overige onderdelen en arbeidsloon... dit lijkt mij toch wel erg goedkoop of ben ik gek wanneer ik de prijzen bij Volvo zelf zie.
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

De VEA D4 staat niet in het lijstje. Daarnaast is het advies om de waterpomp mee te nemen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Soms is bij de distributie riem wissel niet vanzelfsprekend de waterpomp inbegrepen. ALTIJD doen die waterpomp!
Dus opletten bij de de prijsopgaaf wat je wel en niet hebt.
Een van de duidelijkste OFFERTE op internet zie ik bij Nordicar in Heerhugowaard Noord Holland. Helder en duidelijk geformuleerd.
Toch wel een voorbeeld qua heldere prijsvoering. ( of zie ik its over het hoofd?) :)

https://nordicar.nl/volvo-diensten/v70- ... gen/3.html
Alle bedragen zijn inclusief BTW en arbeidsloon.
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: taal
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”