v70 B5244S2 loopt perfect zonder LMM, maar MET, slecht

De grotere Volvo's
Plaats reactie
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 10:07
Locatie: borne OV

10.05.2019 - 12:15

Hallo,

Ben in het bezit van een V70 2004 Black Sapphire edition II. Er ligt een 2.4 140pk benzine motor in, B5244S2. Heeft altijd (350.000km) op LPG gelopen.

Het probleem,

Motorlampje brand al een tijdje, ECM-2110. signaal voorste Lambdasonde te hoog. Vreemd, er is in 2018 nog een nieuwe gemonteerd.
Heb de originele VOLVO sensor (9497252) vervangen door een nieuwe OEM van DENSO (volvo nummer 9497252). probleem bleef.
Later een originele van VOLVO (nummer 8658237) Dit zou de goede zijn via VIDA. geprobeerd, probleem blijft.
Het verschil tussen de beide zit hem in de metalen in de sensor. de 9497252 is geoptimaliseerd voor LPG (bi-fuel) misschien heeft men deze gemonteerd in de LPG periode?

De auto heeft het er goed om gedaan. Alleen nu loopt hij sinds kort ook beroerd stationair en wil haast niet vooruit. Na het loskoppelen van de LMM doet de auto het PERFECT. lampje brand wel. Maar echt als een zonnetje. Verwacht een elektronisch probleem. maar wat kan het zijn? kent iemand deze symptomen?

De auto wordt inmiddels uitgelezen maar wil toch via deze weg toch wat meer weten die kunnen helpen bij het herstel.
Heb geprobeerde het verhaal zo duidelijk mogelijk te verwoorden. verdere vragen beantwoord ik graag!

hoor het graag!

Koen
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
242 Tic B21FTL Garrett T3/T04S M46 1980
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
Gebruikersavatar
The Mechanic
4th Gear member
Berichten: 653
Lid geworden op: 16.04.2018 - 17:53

10.05.2019 - 18:57

Niet gewoon de LMM defect?
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1647
Lid geworden op: 24.04.2007 - 15:05

11.05.2019 - 09:28

Zou met dat soort sensoren altijd de OEM gebruiken.
ooit ook gedoe gehad laaddruksensor vervangen... oem erin en probleemloos.
V70 '05 R | m66 | ceramic downpipe | do88 intercooler |stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Jelmer de Jong
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.03.2009 - 15:04

11.05.2019 - 11:13

Kortsluiting in de stekker?
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 10:07
Locatie: borne OV

13.05.2019 - 08:47

Tot nu toe is de diagnose dat de kabels goed zijn. De lambdasensor welke er in zit is 9497252 (DOX-1419) en wordt nu 8658237(DOX-0412). Weet iemand het verschil tussen de beide sensoren. Heb laatst het zelfde gedaan maar daarbij bleef de storing, ECM-2210
de luchtmassameter heb ik vervangen voor de deur van de automaterialen handel en de auto liep er even slecht mee. heb hem direct retour gedaan. Rijden met de LMM stekker is perfect.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
242 Tic B21FTL Garrett T3/T04S M46 1980
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 10:07
Locatie: borne OV

15.05.2019 - 13:48

het schijnt zo te zijn dat er ergens een piekspanning ontstaat. iemand dit wel eens eerder gehad?
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
242 Tic B21FTL Garrett T3/T04S M46 1980
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”