Hallo
De deur aan bestuurserszijde maakte een verschrikkelijk geluid bij het openen en sluiten. Nu zat er droge, bruine drap op de deurstopper. Ik heb dit schoongemaakt en hem opnieuw ingevet met wit vet. Het geluid is (grotendeels) weg maar de drap is terug. Dit komt blijkbaar uit de deur.
Het lijkt me roest en dat baart me wel zorgen aangezien het uit de deur komt. Er zou daar dus water in moeten komen, of gekomen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik me inderdaad zorgen maken?
Deurstopper geluid en bruine drap
- lint
- Geartronic member
Dat zit inderdaad aan de binnenzijde van de deur. Afwateringsgaten van de deur controleren op verstopping of anders het deurpaneel demonteren.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
B-ace
- Starter
Bedankt voor je reactie. Heb het meteen getest. De afwateringsgaten lopen gelukkig wel door. Maar er zal toch wel iets niet goed zitten waardoor er water bijkomt.
V90 Cross Country B5 Ultimate
- Joepemans
- 2nd Gear member
Dit is normaal hoor. De deurvanger glijd tussen glijblokjes en is gewoon blank metaal. In principe moet de garage deze invetten bij een beurt maar dit wordt nog wel eens vergeten. Dat er water door het portier loopt is ook normaal. Als er dus een tijd geen vet is aangebracht gaat het metaal roesten en gaan de deurvangers geluid maken. Gewoon regelmatig een likje vet er op en het probleem is weg.B-ace schreef: ↑09.03.2026 - 15:05 Hallo
De deur aan bestuurserszijde maakte een verschrikkelijk geluid bij het openen en sluiten. Nu zat er droge, bruine drap op de deurstopper. Ik heb dit schoongemaakt en hem opnieuw ingevet met wit vet. Het geluid is (grotendeels) weg maar de drap is terug. Dit komt blijkbaar uit de deur.
Het lijkt me roest en dat baart me wel zorgen aangezien het uit de deur komt. Er zou daar dus water in moeten komen, of gekomen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik me inderdaad zorgen maken?
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black