Trillen 2015 V40

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
MarcoDt
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13.06.2018 - 01:10

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met een heel erg vervelend iets.
Sedert enkele maanden trilt mijn auto bij accelereren.
De trilling is enkel merkbaar bij het optrekken en is geleidelijk erger geworden.

Ik heb me al suf gezocht naar de oorzaak en begin wat wanhopig te worden. De kosten stapelen zich ook op...

Laat ik om te beginnen even beschrijven welke auto ik heb:

V40 bouwjaar 2015 met diesel D4 ( 190 pk )
88000 km
Gloednieuwe banden op bbs velgen van 19 inch
De wagen heeft al sedert zijn eerste levensjaar een KW type V2 ( regelbare schroefkit ) verlaging die overigens niet overdreven laag staat geschroefd. Waar ik nooit problemen mee heb gehad.

De laatste maanden trilt de auto dus , op alle snelheden...de trilling lijkt te komen van de voorzijde en is voornamelijk re voelen op het hele voertuig... niet specifiek in het stuur. Het lijkt wat op een kloppend/ roffelend geluid... hele cockpit davert met momenten mee. Ik zeg met momenten omdat het niet altijd lijkt. Vooral bij starten en net vertrekken als de wagen even niet gereden heeft lijkt het alsof het niet zo erg is. Na enkele minuutjes rijden of bij meteen sportief rijden is het merkbaar.

De auto trilt NIET bij:

Stationair draaien
Remmen
Gas lossen/ uitbollen

Ik liet mijn 19 inch wielen 2 maal uitbalanceren zonder resultaat. Velgen zijn recht volgens bandencentrale.
Ik liet de wielen wisselen naar de 17 inch winterbanden. Nog steeds geen resultaat...
De monteur van Kw zegt me dat de vering tiptop ok is...

Bij de garage ( officiele volvo dealer ) zeggen ze dat het ' waarschijnlijk wel de cardan zal zijn....' welke me 750 euro zou kosten om in zn geheel te vervangen.... nou waarschijnlijk heb ik dus niks aan he. Ik kreeg qua andere mogelijkheden geen enkele uitleg.

Il dacht bvb aan motorsteunen?
Cilinder die niet goed loopt?
Apart onderdeel aan de wielen dat mss sleet vertoont?

Kan iemand me hier een lichtje in het donker geven?

Duizendmaal dank
2015 Volvo V40 D4 Momentum R-Design - Osmium Grey - 19' BBS SR - KW V2
2010 Ford Fiesta TDCI 1.4 - Silver
2012 Opel Antara Cosmo 2.2 cdti - Blue
2007 Honda Civic Type S 1.8 I-Vtec - Deep bronze
2001 Volkswagen Polo 1.2i Open air - Silver
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Motorsteunen zou ook bij stilstand merkbaar moeten zijn. Heb je trillingen als je stilstaand in zijn vrij gas geeft?
Heeft de dealer aangegeven waarom zij denken dat het de cardan is?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”