Airco v50

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
houthakkertje
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.05.2019 - 20:10

Gisteren voor het eerst met de airco aan gereden. Wat mij opviel is dat er een soort klein hikje merkbaar was aan de auto tijdens het rijden. Dit was telkens na een aantal tellen. Iemand een ieder? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. En zover ik merkte was er geen vermogens verlies.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27502
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is de pomp die aan en uit gaat.
Wellicht de speling van de magneet koppeling laten controleren/bijstellen zodat dit verdwijnt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20620
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik denk aan te weinig koelmiddel. Bij gebruik van de airco wordt de zuigdruk voor de compressor waarschijnlijk te laag en schakelt hij uit.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
houthakkertje
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.05.2019 - 20:10

Oeiii kunnen dus 2 dingen zijn , komende week maar eens een garage bezoeken lijkt me
Gebruikersavatar
houthakkertje
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.05.2019 - 20:10

Airco systeem bijgevuld deze was nog net op t randje. Meer koude lucht in de auto nu, maar helaas de pomp schakeling blijft merkbaar. Ik hoop dat er verder niet veel kan gebeuren dan dat alleen de airco ermee stopt. Reparatie is nogal een pittige begreep ik pffff
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”