Voorbereiden spuitwerk diffusor

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Ik heb een mooi Heico setje op de kop getikt, maar de diffusor heeft best nogal wat beschadigingen. Bovendien is de kleurstelling niet naar mijn zin, dus de boel moet overgespoten worden. Om de kosten wat te drukken wil ik 'm zelf alvast schuren. Iemand ervaring hiermee? Hoe ver moet ie geschuurd worden of gewoon alles kaal tot op het kunststof?
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als de beschadigingen echt diep zijn zou ik hem tot aan het kunstof proberen te schuren. Dan weet je zeker dat je die nooit meer terug ziet.
Zo heb je ook niet de kans dat als de oude lak los laat of gaat barsten dat de nieuwe lak daarin mee gaat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

fredhead schreef: Als de beschadigingen echt diep zijn zou ik hem tot aan het kunstof proberen te schuren. Dan weet je zeker dat je die nooit meer terug ziet.
Zo heb je ook niet de kans dat als de oude lak los laat of gaat barsten dat de nieuwe lak daarin mee gaat.
Ja er zit best een diepe beschadiging in tot op het kunststof. Wordt een aardige klus zo.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Droog met een korrel 200 of zoiets helemaal dog schuren. Met plamuur of polyester de zaak strak maken. Daarna weer droog helemaal glad en in model schuren. Daarna nat met een hele fijne korrel helemaal glad schuren. Dan primer spuiten en als het droog is kijken of alles strak ik, zonodig met fijne plamuur opvullen. Wederom na schuren, stofvrij en droog maken, ontvetten en afspuiten.
Tot de stap van de primer en wat daarna komt kun je goed zelf doen. Daarna door een spuiter laten doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”