HU 650 radio van USA naar EU frequenties

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Kalmar
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.10.2018 - 19:33

Ik heb een USA import XC 70 uit 2005. Daar zit een HU 650 radio in die de USA frequenties (uitsluitend oneven) ontvangt.
Via Marktplaats heb ik in NL een HU 650 gekocht in de overtuiging dat deze radio ook de even frequenties zou ontvangen. Niets is echter minder waar. De nieuw ingebouwde radio doet hetzelfde als de USA radio. Nog steeds de oneven frequenties. Nu blijkt er ergens een :( "verborgen menu" te zijn waarmee je kan kiezen tussen EU, USA of Australia. Wie kan mij zeggen waar dat verborgen menu zit en hoe ik er in kan komen? Alvast heel veel dank!
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Volgens mij kun je via de dealer de hele auto softwarematig om laten zetten naar EU specificaties, inclusief de radio frequenties.
Gebruikersavatar
pjdamen
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31

1 seconden google Hallo mensen,

Op de orginele volvo radio's die in de v70 en s60 zitten, zitten 7 "verborgen menu's". Ik wist dit in iedergeval nog niet en denk dat meer mensen hier nog niet van op de hoogte zijn. Ik heb het op een ander forum gezien en denk zal er hier ook iets over posten omdat er nog niets over staat.Overigens staat er ook niks over in de gebruikers handleiding.
Ik heb een hu-603 en bij mij werkt het allemaal, het werkt in iedergeval ook op de hu-1205, en de hu-803. Om in deze menu's te komen moet je radio uitstaan voordat je de toetscombinaties gebruikt.

In in deze link vind je meer over wat het ongeveer betekent en wat er allemaal mogelijk is: http://s60r.fadainc.com/tips/A…_Menus.pdf

En hieronder over hoe je in de menu's komt:
1) Advanced user mode.
- Volume knop 5 sec ingedrukt houden bij het aanzetten
- Dit is beschreven in het instructieboekje

2) Diagnostic mode.
- Auto ingedrukt houden, kort de volumeknop indrukken,na 5 sec auto loslaten.
- Niet beschreven in instructieboekje

3) area selection
- 1/20 knop ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec 1/20 loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje

4) Hidden equalizer
- source ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec source loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje

5) Advanced diagnostic menu
<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec <<loslaten>>| ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje

7) Extended settings
-|<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec |<< loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”