Volvo S40 1999 valt kort uit en gaat weer door. Volledige willekeur!

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Harrypatat
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.07.2019 - 21:55

Volvo S40
bouwjaar: 1999
brandstof: benzine
motorcode: B4184S
transmissie: handmatig
cilinderinhoud: 1800cm3
vermogen: 85kw

Ik heb een probleem met mijn Volvo. Op dit moment ben ik op vakantie in Italië, voorafgaand heb ik de auto een grote beurt gegeven en alles laten controleren. Nu heb ik toch problemen met de auto. Tijdens het rijden gaat te pas en te onpas het contact even weg.
Bijvoorbeeld ik rijd op de snelweg met een constante snelheid van 100 km/h en ineens valt het contact kort weg, de radio hapert even en soms alle en soms een paar alarmsignalen (die ook oplichten bij het starten van een auto) gaan even aan en dan weer uit. De wegenwacht kon het probleem niet vinden en zei dat het moeilijk uit te lezen was omdat de auto zich meteen herpakt. Nu wil ik morgenochtend meteen naar een lokale garage gaan om de veiligheid te waarborgen tijdens het rijden hier, maar ik zou het erg op prijs stellen als mensen hier mij kunnen helpen met de te zoeken plekken of misschien zelfs direct weten wat het is voordat de Italiaanse garage moeilijk doet of uren gaat zoeken op mijn kosten.

Hier heb ik een filmpje waarbij ongeveer dit principe gebeurd als ik gas geef en dan weer op de rem duw (en deze inhoud) dan valt de auto in dit geval bijna weg. Dit is hoe te pas en te onpas het gebeurd want dit is niet iedere keer. Dat het handremlampje brand klopt want daar heb ik m op staan, dus dat is niet wat ik bedoel met het lampje dat niet uit gaat!

Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Vreemd.... linker lampje is volgens mij indicatie van een defecte lamp.
Maar het langzaam doven en weer oplichten bij remmen is vreemd. Duidt vlgs mij op serieuze eletronica problemen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ik ben bang dat die Italiaanse garage inderdaad erg gaat zoeken en dat daar een prijs kaartje aan hangt.
Ik heb de indruk dat het een draad breuk of een los contact is.
Kan het niet in de sleutel zitten?
Je schrijft dat de Wegenwacht ook niets kon vinden omdat het een tijdelijke storing betreft.
Was dat de Wegenwacht in Italie?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Harrypatat
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.07.2019 - 21:55

Was een Nederlandse ANWB die hier in Toscane hulp verleent. Hoe bedoel je of het in de sleutel kan zitten? Heb deze sleutel sinds aanschaf 1,5 jaar geleden altijd gebruikt en de reserve sleutel niet bij me :(. Vanavond nog naar een stadje gereden, op de heenweg enkele keren storing, terugweg weer helemaal niets.
Ik ben niet perse bang voor lang zoeken met een prijskaartje maar vooral bang naar lang zoeken zonder oplossing.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Mijn persoonlijke ervaring(en) met de ANWB is dat de WW mannen zeer creatief zijn en vaak wel een oplossing produceren. Ik zou de gemiddelde Toscaanse monteur zeker niet hoger inschatten met de kans dat je veel gaat betalen voor uiteindelijk geen oplossing. Als het niet erger wordt, kun je de gok wagen dat-ie het blijft doen totdat je terug bent in NL en dan naar een ervaren Volvo dealer/specialist (er zit toch vervangend vervoer bij je WW buitenland hulp?).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Heeft de WW de accu en dynamo gecontroleerd?
Een kapot spanningsrelais vd dynamo geeft uiteindelijk ook vreemde klachten op electronisch gebied.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”