Volvo Vida DiCE

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo,

Als je Vida hebt is het natuurlijk ook handig om ineens je wagen te verbinden , maar ik zie op internet zaken passeren dat dit met blueutoots zou zijn... maar ik vraag me af of een Vida Dicekabel niet ook met USB enkel beschikbaar is

of zijn er verschillen?

Ik heb enkel de kabel nodig die vertrekt uit de OBD connector van meerdere Volvo's en dan naar de computer gaat, om door ViDA herkent te worden.

Omdat op internet veel valse kabels worden aangeboden, waarbij je toch iets anders gaat op gestuurd krijgen, zou ik willen weten waar ik zo goedkoop mogelijk een echte Volvo DiCE kabel kan verkrijgen.

Ik vraag me ook af of er niet ook een pakket bestaat waar die kabel inzit, maar dat je ineens ook de laatste ViDA versie hebt. Die dat ik heb, is verouderd.


Alvast bedankt, met vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Dice kabels bestel je het beste op Ali. Daar zijn ze meesten gewoon met USB kabel. Vida 2014D is de laatste versie.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Maar zijn die kabels op ALi geen kat in de zak zoals ze zeggen, want ik dacht me te herinneren.

Paar jaar terug zei mijn Volvodealer dat die kabels een registatie vereisen bij de invoerder, anders kan je die niet gebruiken blijkbaar.

Want tegenwoordig zou VIDA ook niet meer op DVD aangeboden worden, maar de installatie moet worden gedowload via Volvo maar dan heb je ook nog eens een abonnement nodig,

vroeger in de tijd van de DVD's kon je als particulier dat ook bestellen via Volvo, maar nu zou men hiervoor een BTW nummer nodig hebben...

Want de versie's dat ze op Ali of dergelijke aanbieden zijn meestal kopiën of illigale versie's.

Ooit had ik op zo een site ook zoiets besteld, en ik kreeg gewoon een OBD II kabel met usb terwijl er ook over Vida gesproken werd...

Ook eens voorgehad met het bestellen van merkkleding, kreeg je gewoon 2 witte shorts, maar wel betaald voor Calvin Clein.

Dus die site's vind ik niet echt veilig voor software...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Auto's tot halverwege MY2015 kan je nog met Dice van Ali en gevonden software doen. Auto's van later moet je op de officiele manier uitlezen.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Voor mijn S70 (1997) gebruik ik een OBDII kabel en Vol-FCR

De andere bouwjaren die ik zou moeten kunnen uitlezen, resetten... samen met Vida is 2004 en 2007.

Maar op het forum mag er enkel over legale software en hardware gepraat heb ik tussendoor gelezen.

Omdat ik een Android radio heb, had ik daar echter ook zo een Bluetooth ELM-327 adapter bij gekocht. (Torque app)

Maar denk niet dat dat gaat werken als of voor Vida DicE

Op zo een Volvo DicE kabel hangt ook een bakje mee, met ene chipplaat in dacht ik.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Voor Vida heb je een Dice nodig, iets anders werkt niet in combinatie met Vida

Dice kan je op Ali bestellen of eventueel mogelijk nog bij Volvo dealer al zou ik de prijs bij de dealer zo niet weten.

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

899.- de laatste keer.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

De laatste keer?

Heb ondertussen ook antwoord van een Volvo dealer hier in België

581,02 EUR

USB kabel en dongle
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”