B5244S4 loopt slecht als vermogen wordt gevraagd

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Maur
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.09.2018 - 11:04

Goedemiddag,

mijn vrouw is sinds ca. 2 jaar trotse eigenaar van een Volvo C70 uit 2006. De auto heeft een 2.4 B5244S4 motor.
enkele maanden geleden is de motor steeds slechter gaan lopen. Inmiddels is het een onrijdbare situatie.
De motor 'bonkt' en schud zodra vermogen wordt gevraagd. starten en stationair is keurig.
Motormanagementsysteem geeft geen storingsmelding meer nadat ik het oliefilterhuis heb vervangen.
Inmiddels heb ik ook de nokkenassensor en krukassensor vervangen.

Ik heb ook een oude Jaguar uit 1968. Daar heb ik doorslaande bougiekabels gehad. Dan draait de motor netjes stationair, maar zodra vermogen wordt gevraagd, gaat de motor slecht lopen.

Nu is de Volvo natuurlijk wel een nieuwer staaltje techniek met motormanagement etc.
Ik ben van plan om de bobines te vervangen (in het kader van doorslaande bougiekabels...), maar twijfel of dat wel het probleem zal oplossen.

Iemand nog andere suggesties?

vriendelijke groeten,
George In der Maur
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

De auto al eens uit laten lezen bij de dealer?
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ontsteking zou goed kunnen, bobines van bosch op motorintegrator.de bestellen (€35 a €40 per stuk, meer mag het niet kosten), en de bougies origineel Volvo/bij de dealer halen.

De bedrading naar de bobines toe, zit dat nog goed ingepakt en geïsoleerd? Dat wil nog wel eens scheuren en lekstroom geven.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”