T5 2.0 motor ervaringen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
havana
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

Ik ben geïnteresseerd in een V70 T5 uit 2015. Dit is volgens mij een 2 liter VAE blok.

Ik kan online maar heel weinig ervaringen en bekende problemen vinden van dit blok. Weten jullie meer?

Valt me op dat de prijzen van V70's met deze motor lager liggen dan die van de T4 met vergelijkbare km stand.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Wij hebben sinds ca. 1,5 jaar een T5, 2014, MY15, 253pk (Polestar-chip) nog geen problemen mee gehad. Ik vind m erg prettig rijden, zeker geen gebrek aan vermogen, en de GT8 is ook een fijne bak. Nu nog net geen 140.000 km op de teller, dat is ook nog niet heel hoog.
Dat er weinig aan ervaringen te vinden is kan ook komen omdat er gewoon niet ontzettend veel V70 VEA T5-en verkocht zijn. En let op, er zijn ook 5-cyl T5 CNG exemplaren, dat is dus niet de VEA T5.
En zijn de modellen die je vergelijkt qua uitrusting wel vergelijkbaar? Dat kan nl best een prijsverschil geven. (Kijk dan ook echt naar de opties, want import exemplaren kunnen in naam wel dezelfde uitvoering zijn. Maar het bijbehorende optiepakket kan in het land van herkomst nog wel redelijk anders van samenstelling zijn geweest)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”