We zijn alweer 12 jaar later en voor de automobiel industrie geldt: we prutsen vrolijk voort. Nog steeds zijn elektrische auto's in de minderheid als je kijkt naar verkopen, is 800km range een utopie en alleen met geweld (wetgeving met boetes) of smeergeld (subsidies) lijkt de omslag er te komen. Het spuuglelijke design van VW, Hyundai of Tesla helpt natuurlijk ook niet. Hoe lelijker een auto, hoe eerder het een EV mag zijn, lijkt het wel. Waar zijn de Giugaro's of Pininfarina's van deze wereld gebleven denk ik dan, is het nou zo moeilijk om een sexy, attractieve EV te ontwerpen? En dan hebben we het onderwerp accu's nog niet gehad. Ik heb mijn twijfels over de levensduur maar bovenal veiligheid.
Vandaag las ik 3 artikelen die deze twijfel voeden.
Tamelijk onschuldig voorval (maar niet als het 's nachts in de garage gebeurt):
Toch al wat minder grappig als je 40k in je Opel Ampera hebt gestoken:Accu van elektrische fiets ontploft tijdens fietsen in Weert https://www.nu.nl/289140/video/accu-van ... lk_wrapper
En tenslotte, stationaire batterijparken die niet goed tegen hitte kunnen en daarmee komt netstabiliteit in het geding:After Two Recalls, GM Finally Just Tells Bolt EV Owners: "Don't Park Your Car Within 50 Feet Of Another Car" https://www.zerohedge.com/markets/after ... in-50-feet
World's Biggest Battery In California Overheats, Shuts Down: An “overheating incident” at the world’s biggest grid battery in California on Sept. 4 forced three quarters of the station to power down until further notice.https://www.zerohedge.com/energy/worlds ... shuts-down