S40 2008 soundsystem

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Vega
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 07.12.2006 - 19:26

Hallo,

Ik heb hier een S40 2.4 automaat uit 2008 en daar zit een normaal soundsystem in, is dat nog te vervangen voor een high performance soundsystem?
Zo ja wat heb ik dan allemaal nodig.

Peter
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wat je nodig hebt is afhankelijk van je wensen ... en misschien de grootte van je schatkist.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27001
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is wel een dure upgrade naar een high performance soundsysteem.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
strui901
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
Locatie: Overijssel

Wat heb je nodig:

HP Speaker voor en achter (losse woofers en tweeters)
HP Versterker voor in de kofferbak
Wellicht kabelboom
Wellicht software upgrade
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik ben er vrij zeker van dat je geen (andere) versterker aan de praat gaat krijgen. Software matig simpelweg niet mogelijk. Enige optie die je hebt is om een High Performance of Premium speakerset in te bouwen.
Wil je perse een versterker, dan een aftermarket met high-level input.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Vega
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 07.12.2006 - 19:26

Wat je nodig hebt is afhankelijk van je wensen
Een high performance soundsystem set
Het is wel een dure upgrade
Dat vraag ik niet.
HP Speaker voor en achter (losse woofers en tweeters)
HP Versterker voor in de kofferbak
Wellicht kabelboom
Wellicht software upgrade
Dank
Ik ben er vrij zeker van dat je geen (andere) versterker aan de praat gaat krijgen
Kan je ook uitleggen waarom dat niet zou gaan dan.
De speakers en de versterker en kabeltjes is allemaal niet zo spannend, de uitdaging zit hem in het middenconsole en de radio om dat aan te passen.
Zijn er schema's in omloop van de verschillende systemen, ik zal toch niet de eerste zijn die hierover nadenkt.
Gebruikersavatar
Chemzy
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 08.03.2009 - 14:28

Vega schreef: Kan je ook uitleggen waarom dat niet zou gaan dan.
De speakers en de versterker en kabeltjes is allemaal niet zo spannend, de uitdaging zit hem in het middenconsole en de radio om dat aan te passen.
Zijn er schema's in omloop van de verschillende systemen, ik zal toch niet de eerste zijn die hierover nadenkt.
De base/performance installatie heeft de versterker ingebouwd in de head-unit zelf, de high-performance installatie heeft een systeem waarbij het onversterkte geluid via glasvezel naar linksachter in de wagen gaat. Daar zit de versterker, die dan via klassieke bedrading de respectievelijke luidsprekers aanstuurt.
Je zou dus de head-unit (en da's iets anders dan je display) er van moeten overtuigen opeens in plaats van versterkt analoog via koperdraad, onversterkt digitaal signaal via glasvezel uit te sturen...
De klassieke verbetering (en wat voor velen volstaat): schaf de tweeterkapjes aan voor in de A-stijl van de voordeuren (los te krijgen) die bij de high-performance uitrusting horen. Koop een degelijke set 2-weg speakers met losse tweeters voor voor en achter. Plaats de woofers op de plaats van de huidige kartonnen speakers, de tweeters op de toegewezen plaatsen in de portieren.
Mijn eigen oplossing die ik al 7 jaar toepas: versterker head-unit -> high input DSP -> amp -> speakers + sub. Hiermee kan je budgettair zo ver gaan in de kosten als je zelf wil.
Maar de eerste persoon die de software kan upgraden van base/performance naar high-performance moet ik nog tegenkomen, anders had ik het al lang zelf gedaan...
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”