Help! Pioneer AVH-280BT inbouwen in volvo C70 2002

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Rickb
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.08.2013 - 20:24

Goedenavond, ik dacht laat ik mijn c70 is voorzien van een nieuwe radio, een mooie Pioneer AVH-280BT dubbel DIN. Helaas krijg ik er alleen geen geluid uit, stroom heeft de radio wel. Ik heb iig een koppelings adapter en een verloopstekker voor de boxenmaar deze schijnt niet te werken aangezien er geen geluid uit mijn boxen komt, zelfs geen ruis. Weet iemand hier welke bekabeling ik nog meer of anders nodig heb om deze radio werkend te krijgen in mijn auto? Groeten Rick
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Toevallig een versterker in de auto? Foto's van alle stekkers? Welke radio (exact model) zat er eerst in?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Welkom hier, wellicht even voorstellen?

Verder zal waarschijnlijk je auto zijn uitgerust met een versterker en misschien zelfs dolby.
In dat geval moet je een verloopje hebben van de dinaansluiting (die je waarschijnlijk nog los hebt liggen achter je nieuwe radio?) naar het type versterkeruitgang dat je radio heeft... (en dat zal RCA zijn gok ik).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Mijn C70 (die ik ooit afhad) had standaard een versterker ingebouwd in de kofferruimte (links achter de bekleding). Bij een originele radio wordt die versterker getriggerd via een van beide aansluitblokken achter de radio. Die versterker zal nu waarschijnlijk niet meer aangestuurd worden.
Ik denk daarom dat je de speakersbedrading zult moeten aanpassen zodat ze rechtstreeks op de nieuwe radio zijn aangesloten, dus zonder tussenkomst van de originele versterker, aangenomen dat de radio een eigen versterker heeft.
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat zou ik echt nooit doen, die originele versterker is echt het beste van het beste, daar kan geen mosfet versterker tegenop hoor!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”