problemen met update navigatie V60 2012 - Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FransV60
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17.03.2019 - 08:54

Beste Volvo rijders,

Ik ben Frans en rij sinds 09-2014 in een V60 van 09-2012.

In 2016 heeft de dealer een update voor de navigatie gedaan zodat ik updates kan downloaden op usb en vervolgens kan installeren in het navigatie-systeem. De download is gelukt; echter de upload naar de navigatie niet. Het systeem herkende wel de update, maar na een ½ uur was er nog niets gebeurt, dus heb de update afgebroken. Als ik nu de navigatie aanzet dan krijg ik de melding "Wachten op navigatie....". Het probleem voorgelegd aan de dealer die adviseerde om de auto te brengen. Na 1 ½ dag was de auto weer klaar. Het bleek dat na veel zoeken een foutief bestand op de usb stick aanwezig was. De usb stick (was nieuw) moet echt helemaal leeg zijn. De dealer (broekhuis emmen) heeft mij fantastisch geholpen want zij rekenden maar een klein bedrag voor de tijd dat ze er mee bezig waren.

Dus voor diegenen die zelf de update willen doen: FORMATEER de usb met FAT32
Laatst gewijzigd door FransV60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY 04/2019 XC40 T4 Geartronic Inscription Pine/Grey Business Pack Connect Intellisafe Pro Line Versatility line

Trotse eigenaar van een V60 uit 2012. Aangeschaft in 2014. Ex, Koninklijk huis auto AA-58
Met alle opties...
zie
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

FransV60 schreef: Beste Volvo rijders,

Ik ben Frans en rij sinds 09-2014 in een V60 van 09-2012.

In 2016 heeft de dealer een update voor de navigatie gedaan zodat ik updates kan downloaden op usb en vervolgens kan installeren in het navigatie-systeem. De download is gelukt; echter de upload naar de navigatie niet. Het systeem herkende wel de update, maar na een ½ uur was er nog niets gebeurt, dus heb de update afgebroken. Als ik nu de navigatie aanzet dan krijg ik de melding "Wachten op navigatie....". Het probleem voorgelegd aan de dealer die adviseerde om de auto te brengen. Na 1 ½ dag was de auto weer klaar. Het bleek dat na veel zoeken een foutief bestand op de usb stick aanwezig was. ...

Dus voor diegenen die zelf de update willen doen: FORMATEER de usb met FAT32
Het probleem met recente Windows versies is dat die zelf al een mapje "System Volume Information" aanmaakt. Het is enorm lastig om die weg te krijgen en vooral weg te houden.
Laatst gewijzigd door wurtel op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”