Probleem bij update Sensusnavigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Gebruikersavatar
Pieterxc90
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04

paulh schreef: pffft .... ik wilde de XC90 updaten. Bij de beurt aan de dealer gevraagd, omdat ze toch ook andere updates moesten doen. Die adviseerde om het even zelf te proberen ("dan weet je meteen hoe het moet ...") Nou daar ben ik wel van, dus een voldoende grote stick gekocht en aan de slag. Kostte me ongeveer 2 dagen non-stop downloaden van de files op mijn laptop (misschien moet ik dichter aan de backbone gaan wonen ...). Vervolgens op de stick gezet, naar de auto .... "deze update is al geïnstalleerd"). Dealer had het dus al gedaan. Nou, prima natuurlijk. Dan de V60 ook maar meteen proberen. Ander systeem, dus een andere download, gelukkig ook 40% kleiner, dus die was met een dag naar binnen getrokken. Vervolgens drie dagen met de V60 gereden (die is normaal van mijn vriendin) om te uploaden in de auto. Ook gelukt. Maar wat een tijd kost dat! Zou dat nou niet handiger kunnen?
Dat is wel bijzonder. Ik ben weliswaar op glasvezel aangesloten tegenwoordig en heb de langzaamste versie en die haalt heel Europa in ongeveer twee uur binnen direct op een USB3 stick. (Voor mijn glasvezel tijdperk in ruim 4 uur). Laden in de auto: circa 40 minuten. Ik weet niet welk verschil er zit tussen mijn methode en de uwe, maar dat het anders is, is zeker.
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”