Werkt RTTI goed?

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
jobson1980
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19.01.2019 - 12:59

Ik heb sinds 1,5 maand een V60 uit 2014. De mogelijke RTTI software (upgrade) ga ik binnenkort laten installeren.
Ik vroeg mij wel af hoeveel beter dit werkt qua file meldingen op een route? Ik weet wel dat de straten op de nav-display nu een kleurtje krijgen naar gelang de drukte. Maar zijn de filemeldingen ook beter?

Ik ben nu bijv met tomtom live traffic gewend dat deze precies laat zien hoe lang het duurt voor je een file in rijd, en hoe lang die file duurt. Kan ik dat met RTTI ook verwachten?
En hoe zit het met alternatieve routeberekening? Kortom.. Wat zijn de ervaringen.?
Laatst gewijzigd door jobson1980 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Je moet de Sensus wel met internet verbinden om van RTTI te profiteren maar dan werkt het vele beter als dat het nu doet. De file’s komen meet RTTI wel direct door. Ik ben, nadat het erop gezet is, in ieder geval nauwelijks meer door onbekende files verrast en de resitijd was ook een stuk nauwkeurig geworden. Ook over de alternatieve routes was ik wel te spreken (dat is met de nieuwe Sensus gewoon r*k).
Tomtom ken ik niet, dus daar kan ik geen vergelijk mee maken, Maar ik vermoed dat de info niet zo veel omvattend is als bij Tomtom, maar voor mij volstond het ruimschoots.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb RTTI in de S90 en vind het niet echt realistisch, heb al regelmatig gehad dat wegen oranje kleuren voor de tegenliggers maar dat we aan mijn kant van de weg stilstaan en de tegenliggers de weg vrij hebben.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Grimm
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
Locatie: Oosterhout

Ik ben dik tevreden over de RTTI (V90). Het gebeurt zelden dat er files zijn die niet worden weergegeven en, wat veel belangrijker is, de berekende ETA is akelig nauwkeurig. Uiteraard ben je wel afhankelijk van de aanwezigheid van andere automobilisten die data doorgeven aan de provider van verkeersinformatie. Dat gaat soms een paar minuten overheen. Als je de pech hebt dat er net een ongeluk is gebeurd, dan kan het zijn dat het systeem de file nog niet "ziet". Maar dat is bij TomTom niet anders.
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
jobson1980
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19.01.2019 - 12:59

Ik heb de RTTI functie vanmorgen laten installeren... Helaas, toen ik het thuis wilde uitproberen bleek het wel geinstalleerd (ik kon het aanvinken in de navigatie), alleen nu is mijn hele internet verbinding stuk. Ik kan niet meer via bluetooth hotspot een internet verbinding leggen via mijn smartphone. Dit kon voorheen wel. Ook de Apps werken niet meer in Sensus. Het bolletje blijft maar ronddraaien.
Op dit topic al verschillende verhalen gelezen van mensen waar bleek dat er nog een update uitgevoerd moest worden, maar de dealer zegt dat er geen update meer is, omdat dit in feite de laatste update was. Ze gaan nu maandag proberen te software opnieuw in te laden. Ik hoop dat het helpt.
jobson1980
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19.01.2019 - 12:59

Probleem is inmiddels opgelost. Ze hebben de RTTI applicatie opnieuw geinstalleerd. Daarna werkte alles weer naar behoren. Inclusief real time traffic info.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Dat was ook de instructie die de dealers hebben gekregen nadat dit soort problemen zich voordeden bij de eerste uitrol van RTTI: eerst IAM updaten en pas dan RTTI installeren. Is bij jou kennelijk overheen gelezen.
Bericko
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2019 - 16:11

Ik heb nog een Tomtom met ingebouwde sim die ik in mijn vorige wagen gebruikte, heb de tomtom eens een paar dagen tegen de vooruit geplakt om te vergelijken met de Volvo :D
De files worden via RTTI snel doorgegeven, is zo goed als identiek aan mijn Tomtom
Maar wegenwerken is een groot probleem.
RTTI laat maar enkele afgesloten wegen zien.
Twee werven die al een jaar bezig zijn op N wegen hier in de buurt zijn niet zichtbaar, en worden dan ook vrolijk gebruikt in de navigatie.
Kermis in Tilburg met afgesloten centrum stond gewoon op de tomtom, sensus niets.
Zelfs de lokale kermis hier in klein dorpje komt op tomtom.
Waarom sommige afgesloten wegen wel en andere niet?

Kaartupdates zijn ook heel traag.
Zo was de nieuwe ringweg rond Baarle Nassau die eind juli is geopend enkele dagen nadien al te vinden op mijn tomtom.
Op de here wego website staat die ringweg ook al op.
Maar de Benelux update 1270 van augustus heeft die ringweg nog niet....jammer
In Antwerpen Berchem zijn vorig jaar een aantal éénrichting straten van rijrichting veranderd, nog niets van terug te vinden in de updates.

Toch niet leuk dat je met een gloednieuwe Volvo rijd en een tomtom als backup in de auto hebt :(

Vrijdag naar Rotterdam centrum... tomtom ook maar weer plakken vrees ik..
Ben

480 ES
XC60 B4 AWD 2020
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

In mijn V40 (MY17) vind ik hem tegenvallen. Doet wel filemeldingen maar ik krijg het idee dat hij mij niet om de file heen stuurt maar juist naar de file toe.
Krijg tot vervelens toe meldingen dat er er een kortere of snellere route beschikbaar is, maar binnen een minuut is deze weer anders.
Moet helaas mijn TomTom blijven gebruiken.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”