Importeren van GPX in nieuwe Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Afgelopen week heb ik mijn V40 ingeruild voor de XC40 en ben even door alle functies van het navigatiesysteem gelopen. Wat ik met de V40 altijd deed was voor een vakantie alle bezienswaardigheden in een GPX file zetten en die importeren in het navigatiesysteem. Werkte prima. Je kreeg dan een aparte folder met alle vooraf opgeslagen posities voor die vakantie. Bij de XC40 zie ik die functie eigenlijk niet terug. Ook bijvoorbeeld het opnemen van je route zie ik niet meer.
Heeft iemand een idee of dit alsnog mogelijk is via een diepliggende, verborgen functie die ik niet heb kunnen vinden?
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Dit onderwerp is hier, viewtopic.php?f=79&t=77345 ook voorbij gekomen.
Helaas nog geen bevredigend antwoord.
Ik ben een TomTom gewend waar dit alles wel mogelijk is.
Erik

S60 T5 R-design
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Dank je! Het gaat inderdaad om soortgelijke functionaliteit. in de oude versie in de V40 ging het wel. Jammer dat ze de functie hebben laten vallen. Mogelijk hebben ze de functie laten vallen omdat de meeste mensen niet eerst via een POI-editor een GPX file in het juiste formaat gaan maken (één spatie verkeerd en het werkte al niet) om die dan via een USB-stick in de auto te gaan importeren. Er zijn tegenwoordig handigere methodes. Je zet alle punten vooraf in Apple Maps, je selecteert een punt en stuurt dat naar de auto toe. Ook voor het opnemen van routes bestaan tegenwoordig apps die handiger zijn dan opnemen in de auto en dan overdragen via USB etc.
Alleen het importeren of verzenden van kant en klare routes gaat dus niet.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Het zou fantastisch zijn als je met Google maps een route maakt. Die dan als link naar je VOC app gestuurd kan worden. Tenslotte gebruikt VOC ook Google maps. Maar helaas heb ik deze mogelijkheid nog niet kunnen ontdekken.
Vooral veel klagen of info sturen naar Volvo. Dan gaan ze misschien deze optie toevoegen. Maar uit zichzelf zie ik dit deze mogelijkheid niet komen.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ik denk dat ze het er bewust uitgesloopt hebben. Als je allerlei technische mogelijkheden via de software aanbiedt, zal je ze ook allemaal moeten onderhouden. Je krijgt steeds vaker één weg naar Rome en daar moet je het mee doen.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”