Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
jan1967
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.10.2020 - 07:04

Goedendag,

Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.

Hebben hier meer mensen last van ?

Groet Jan

Volvo V60 2020
V60 Business Pro B3
Birch Light
TheKegmaster
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 08.10.2020 - 10:17

Nu je het zegt, gisteren kwam ik vanuit Amstelveen richten het oosten en de Sensus zag inderdaad niets maar stond wel degelijk vast op traject A2 - A15. Sensus stuurt me normaal altijd via de A12 vanwege drukte op de A2 maar gaf dit nu niet aan
terwijl de A2 langzaam rijdend was. Nu was Waze ook helemaal niet bij de pinken...
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Er hebben meer mensen last van: viewtopic.php?t=97862&view=unread#unread
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
IzzyT6
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34

Ja ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem in mijn V60 (2020 met Sensus dus).

Erg vervelend dat je niets meer mee krijgt van de files en de daardoor (vertraagde) aankomsttijd.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7713
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zoals gezegd: massaal melden (chat) bij VolvoNL
Eerder willen ze niks doen (volgens henzelf…)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
jan1967
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.10.2020 - 07:04

Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
V60 Business Pro B3
Birch Light
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7713
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

jan1967 schreef: 03.04.2025 - 15:23 Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
jan1967 schreef: 03.04.2025 - 15:23 Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
Nou das al meer dan wat ik vanmorgen te horen kreeg…. Toen werd alleen maar verwezen naar de dealer.
Zal mij benieuwen, weinig hoop op een vlot herstel met zo’n houding.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7829
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

teebee schreef: 03.04.2025 - 16:25
jan1967 schreef: 03.04.2025 - 15:23 Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
jan1967 schreef: 03.04.2025 - 15:23 Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
Nou das al meer dan wat ik vanmorgen te horen kreeg…. Toen werd alleen maar verwezen naar de dealer.
Zal mij benieuwen, weinig hoop op een vlot herstel met zo’n houding.
Rowan is ontslagen. Die heeft vast zijn aandeel software meegenomen 🤣
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

De dealer een TR laten maken is de kortste klap, dan komt het bij de juiste mensen van VCC terecht.

En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Life is what happens while you're busy making other plans
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7829
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Henry82 schreef: 03.04.2025 - 17:12
En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Je kan een "dubbel topic" ook melden...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7713
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Henry82 schreef: 03.04.2025 - 17:12 De dealer een TR laten maken is de kortste klap, dan komt het bij de juiste mensen van VCC terecht.

En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3694
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bij teebee zijn nooit files
en bij mij altijd,
dus wij hebben helemaal geen filemeldingen etc nodig.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7713
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

mees schreef: 03.04.2025 - 17:45 Bij teebee zijn nooit files
en bij mij altijd,
dus wij hebben helemaal geen filemeldingen etc nodig.
Haahaaaa Mees, daar heb je gelijk in. Hier zijn nauwelijks files (tenzij -bekende- weg/tunnelwerkzaamheden). En ik kan sinds geruime tijd zelf grotendeels bepalen of, wanneer en waar ik me op de weg begeef.
Tijdens langere ritten en uiteraard vakanties vind ik de info wel prettig ivm planningen, maar voor ‘doorsnee’ gebruik ik het niet.
(Staaat los van het feit dat ik me mateloos kan ergeren aan een houding zoals ik in mijn chat mee kreeg).
Verder delen we beiden de voorliefde voor water; daar heb je (vrijwel nooit) files, tenzij je aansluit voor de sluis, een gesloten brug of in Giethoorn Chinezen gaat kijken :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

teebee schreef: 03.04.2025 - 17:27 Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
Helemaal eens hoor, zo zou het moeten. Maar ik heb geen idee wie er achter die chat zit. Is dat echt iemand van Volvo, of is het een soort callcenter die dit voor meerdere merken doet?
Als je dealer een TR maakt komt het wel direct bij de juiste mensen terecht, dat is wat ik bedoelde met de kortste klap. Maar laten we hopen dat het snel weer werkt.
Ik zag wel dat er nieuwe kaarten te downloaden zijn, maar dat zal er toch niets mee te maken hebben?
Life is what happens while you're busy making other plans
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Bij mij werkt het inderdaad ook niet. Ik denk ergens vanaf afgelopen maandag
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7713
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Henry82 schreef: 04.04.2025 - 08:30
teebee schreef: 03.04.2025 - 17:27 Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
Helemaal eens hoor, zo zou het moeten. Maar ik heb geen idee wie er achter die chat zit. Is dat echt iemand van Volvo, of is het een soort callcenter die dit voor meerdere merken doet?
Als je dealer een TR maakt komt het wel direct bij de juiste mensen terecht, dat is wat ik bedoelde met de kortste klap. Maar laten we hopen dat het snel weer werkt.
Ik zag wel dat er nieuwe kaarten te downloaden zijn, maar dat zal er toch niets mee te maken hebben?
Voor zover ik weet is dat een VolvoNL medewerker, af te leiden uit zijn antwoorden en reacties (maar tegenwoordig weet je maar nooit). Hij had het oa over ‘onze technische afdeling’ etc dus kon echt wel met een paar handelingen de melding doorzetten. Maar ja…. protocol / script …. Een dealer zit beslist niet te wachten op dit soort onzin, als je al binnen 3 wkn terecht kan. Denk toch dat het een kwestie is van een (internationaal) abbo wat ze hebben laten glippen/verlopen oid.
We zien wel….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=346013

Ook in andere landen blijkbaar het geval. Daar heeft zo te zien wel een dealer een rapport ingediend, en heeft Volvo het probleem erkend maar is er nog geen oplossing.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ook bij VCNL is het inmiddels bekend, en lijkt het probleem bij Inrix te liggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2038
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Verlopen certificaatje ergens? Licentie vergeten te betalen? :D
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 997
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

jan1967 schreef: 03.04.2025 - 08:01 Goedendag,

Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.

Hebben hier meer mensen last van ?

Groet Jan

Volvo V60 2020
..en ik gisteren maar zoeken of ik per ongeluk iets fout heb gedaan! Dank voor het plaatsen op het forum!
Toch echt goed dit forum!!!

Volvo had toch op z'n minst even een berichtje kunnen sturen.

PS: gisteren deed mijn Bluetooth het ook plotseling niet meer. Pas na huidige Samsung verwijderen in Sensus en weer opnieuw koppelen, deed Bluetooth het weer (toeval?)
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”