Van Becker naar RTI scherm + Garmin

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Welles schreef: (Wat meespeelt is dat in de tussentijd mijn fiets met kinderzitjes en al is gejat en noodzakelijkerwijs direct vervangen diende te worden, én de auto een beurt van bijna € 700 heeft gehad. Ook even geen budget dus...)
Potverdorie, dat is nou precies de reden dat ik ook even de rem erop heb gezet. Is mijn vrouw drie weken geleden even snel met de oudste naar het zwembad gefietst (ik zeg nog: "Laat de auto maar staan voor dat kleine stukje") staat de fiets 20 minuten in volle verlichting recht voor het raam van het zwembad, maar desondanks, als ze terugkomt.... fiets weg, met kinderzitje, fietstassen en AXA slot ...op slot!
Blijkt dat de fietsendieven actief zijn die het speciaal op AXA sloten hebben gemunt. Blijken zeer eenvoudig te openen met loper.
:evil:

Enfin, ik heb al weer een nieuwe voor d'r gekocht, maar dan gaan mijn GVN53 aankoopplannen even in de ijskast.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Bij mij ook: AXA slot met zo'n ketting die je daar weer insteekt. Ze lopen langs met de loper en springen zo op je fiets. Het insteekslot hing nog aan de brugreling. Voor de huidige generatie AXA sloten bestaat (nog) geen loper. Maar ik heb er nu ook een ketting aan "Daar begínnen ze niet eens an" (€ 50) en een verzekering voor 3 jaar (€ 135). En dan denk je dat je een redelijk geprijsde fiets hebt uitgezocht, komt daar zo nog € 140 bij voor die 2 kinderzitjes! Maar goed, hoe krom het ook is: niet te lang boos over blijven, je verlies nemen en doorgaan met ademen, eten, kinderen naar school brengen en werken, toch?

Dat van die beurt van bijna € 700 voor de auto vond ik trouwens meevallen hoor. Ik bracht hem na aanschaf voor het eerst weg voor onderhoud, dan is het toch altijd een beetje spannend. Naast de standaard beurt voor 210.000 (Zo'n € 400) moesten de motorsteunen vervangen worden (totaal ruim € 200). Dus ik zag het niet zozeer als een tegenvaller, maar meer als een bevestiging dat ik in januari een goede koop had gedaan!

Om toch maar weer het bruggetje naar on-topic te maken: Ik hoop dat die signalbooster die nu onderweg is werkt, want een andere (duurdere) oplossing zit er even niet in.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Welles schreef:Bij mij ook: AXA slot met zo'n ketting die je daar weer insteekt. Ze lopen langs met de loper en springen zo op je fiets. Het insteekslot hing nog aan de brugreling. Voor de huidige generatie AXA sloten bestaat (nog) geen loper. Maar ik heb er nu ook een ketting aan "Daar begínnen ze niet eens an" (€ 50) en een verzekering voor 3 jaar (€ 135). En dan denk je dat je een redelijk geprijsde fiets hebt uitgezocht, komt daar zo nog € 140 bij voor die 2 kinderzitjes! Maar goed, hoe krom het ook is: niet te lang boos over blijven, je verlies nemen en doorgaan met ademen, eten, kinderen naar school brengen en werken, toch?

Dat van die beurt van bijna € 700 voor de auto vond ik trouwens meevallen hoor. Ik bracht hem na aanschaf voor het eerst weg voor onderhoud, dan is het toch altijd een beetje spannend. Naast de standaard beurt voor 210.000 (Zo'n € 400) moesten de motorsteunen vervangen worden (totaal ruim € 200). Dus ik zag het niet zozeer als een tegenvaller, maar meer als een bevestiging dat ik in januari een goede koop had gedaan!

Om toch maar weer het bruggetje naar on-topic te maken: Ik hoop dat die signalbooster die nu onderweg is werkt, want een andere (duurdere) oplossing zit er even niet in.
Heb je die van Chinavision besteld ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Chinavasion, ja. Wellicht niet slim om de goedkoopste te nemen, aangezien je niet weet of het idee van "een" booster niet werkt als deze goedkope niet werkt, maar gezien de kosten (€ 14 incl. verzenden) ook geen grote gok.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

VolvoTech schreef:Ha,

Signalbooster kan zeker zin hebben.
Zo kort mogelijk achter de GVN plaatsen...
Is zoiets ook achter de VBB te plaatsen ? Ik denk namelijk dat de beeldkwaliteit van mijn GVN ook nog wel wat te verbeteren valt.

Dus: GVN + Rearview Camera > VBB > Booster > RTI scherm. Zou dat werken ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Lijkt me niet, die moet dan de specifieke Volvo-kabel-aansluitingen hebben... De booster die ik ga plaatsen werkt gewoon met RCA (Tulp) aansluitingen.

Edit: ik herinner me opeens dat er hier wel eens gesproken werd over een filter dat bij de dealer verkrijgbaar/te plaatsen zou zijn...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... rti+filter
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

:(

Vandaag het Video-booster doosje gekregen van Chinavasion (ontzettend snel trouwens!), maar nee, er wil maar geen kleur tevoorschijn komen. De uitgang waar mijn RTI-scherm op zit krijgt alle power, de andere 3 zitten helemaal dichtgedraaid, maar toch: niks. Ik kan nu dus meerdere schermen aan mijn GVN hangen, en als ik (naast het RTI-scherm) een simpel TFT-schermpje op een van die 3 uitgangen hang die niet/nauwelijks geboost worden heb ik daarop dus wél mooi kleurbeeld.

Ik had maar één tulp-video-kabel, en die is 4 meter lang, ik ga het nog met een heel kort kabetje (of zelfs alleen een koppelstukje proberen, maar veel hoop heb ik daar niet op...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Toch schermpje vrees ik dan ....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Welles schreef::(

Vandaag het Video-booster doosje gekregen van Chinavasion (ontzettend snel trouwens!), maar nee, er wil maar geen kleur tevoorschijn komen. De uitgang waar mijn RTI-scherm op zit krijgt alle power, de andere 3 zitten helemaal dichtgedraaid, maar toch: niks. Ik kan nu dus meerdere schermen aan mijn GVN hangen, en als ik (naast het RTI-scherm) een simpel TFT-schermpje op een van die 3 uitgangen hang die niet/nauwelijks geboost worden heb ik daarop dus wél mooi kleurbeeld.

Ik had maar één tulp-video-kabel, en die is 4 meter lang, ik ga het nog met een heel kort kabetje (of zelfs alleen een koppelstukje proberen, maar veel hoop heb ik daar niet op...
Ik kan bevestigen dat de booster van Chinavasion helemaal niks, nada, nakkes doet. Als splitter zal het wel werken maar voor signaalverbetering hoef je'm niet aan te schaffen. De bezorging vanuit HongKong was wel rappo klappo trouwens.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ken natuurlijk de specifieke kenmerken van dat ding niet, maar de active-splitters die ik hier heb, versterken toch echt het signaal, en goed ook...
(dus ingangs-signaal is minder dan uitgang, en nog minder stabiel ook trouwens).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Ok, Bob en Piotr, met welk ding heb ik wel wat meer kans? Welke actieve splitters heb jij liggen Bob? En wat kosten die? En is dat de prijs waard of is het risico te groot, dat ook die geen effect zal hebben in mijn situatie?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

En.... er was kleur! Met dank aan Bob die vandaag mijn 2002 schermpje heeft vervangen voor een 2006 schermpje met minimale bijbetaling! Dank Bob!
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

You're very welcome.
Heb net nog even gezocht voor andere liefhebbers; schermpjes vanaf juni 2005 zijn OK voor Garmin. Oudere heb je kans dat ze allen zw/w geven.
(die nieuwere kunnen met minder Composiet signaal er nog iets keurigs van breien, oudere schermpjes trekken het gewoon niet...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Met het zachte weer vanmiddag eindelijk gelegenheid gehad om eens goed te kijken naar een storing die ik nog bovenin het scherm had, met wat gepiel in de instellingen is die ook weg. Eindelijk alles écht zoals het hoort.

Afbeelding
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heel mooi! Als ik een R ga nemen zonder RTI komt dit erin!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zo ziet het er toch echt lekker uit he? Well done!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Bob, ik ben heel blij! :D
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
gebla
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.05.2007 - 07:58

Ziet er erg mooi uit. Kan dit ook met een V50 uit 2009??
steven_a
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.05.2009 - 20:26
Locatie: gent

Leuke toppic om te volgen.
Goed om te zien dat alles nu keurig werkt.
Vandaag ben ik ook tot actie overgegaan en na 1 jaar met iPhone/TomTom navigatie ook een rti schermpje besteld via volvotech.
Nu de inbouw nog ....
steven_a
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.05.2009 - 20:26
Locatie: gent

Bijna één jaar verder nog steeds aan het karren met iPhone en TomTom.

Het Rti-scherm was al die tijd gewoon blijven liggen bij volvotech. :oops:

Maar... zaterdag gaat de nvv1 navi-set van volvotech erin!

:P :P

Zal de topic van piotrV70 niet verder bevuilen en alles mooi in een nieuwe topic zetten.
Vond dat deze post toch onder mijn vorige bericht kon...
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”