Rem-upgrade

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Binnen afzienbare tijd zit ik wellicht aan vernieuwing van remschijven en blokken vast.
Ik ben eens aan het googlen geslagen en vroeg mij af of de V60 pih dezelfde diameter schijf heeft als de XC60?
Vanmorgen stond mijn XC achter een Pih waarbij het leek of de Pih een groter remoppervlakte heeft dan de XC.
Ook vraag ik mij af of een Brembo kit een betere variant is dan de oem.
Zou het voor het de remkracht veel verschil maken om overstappen naar RVS remleidingen die schijnbaar niet kunnen uitzetten?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Heb zelf onlangs contact gehad met Brembo. Een Big Brake kit kost ruim €3500. Alleen blokken en schijven rond de €650 voor een V60.
Volgens mij zijn deze hetzelfde als een XC.
Het advies van Brembo is om niet voor de Big Brakes te gaan ivm de kosten. Met schijven en blokken van Brembo is er al een toename van 30% remvermogen.
Ga deze optie in het voorjaar zelf doen. Dan tevens de klauwen coaten.
Heb je hier wat aan?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Jazeker, thanks.
Ik heb voor de XC een setje rondom voor €387, oem is enkele tientjes goedkoper dus dat maakt weinig verschil.
Heb je nog een visie over rvs leidingen?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Zeker doen als je toch de boel los hebt.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Standaard heeft een XC60 zeker geen kleine remmen (330 mm uit mijn hoofd). Na 120000 km toeren in een XC60 heb ik zelf niet het idee dat de remmen onder bemeten zijn eigenlijk. Ik rij zelf met volledige standaard remmen overigens

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hier ook nog steeds een standaard trim, ervaar ook niet dat ik iets te kort kom maar vroeg mij af of er beter is.
Voor enkele tientjes extra heb ik een brembo uitrusting die toch best wel een naam heeft op het gebied remmen.
Ik merk bijvoorbeeld wanneer ik ineens vol af rem dat het met name op de vooras word geremd, bouw ik de vertraging rustig op dan lijkt het of ook de achteras ineens gaat mee doen.
Ondanks dat de std leidingen hun werk goed doen lijkt mij een rvs leiding voor een beter gevoel in het pedaal zorgen.
Voor enkele tientjes extra heb ik het over voor een Brembo kit.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Of meteen deze monteren. Kost wat maar....

http://www.heicosportiv.de/en/models/cu ... detail/816

Moet je wel overstappen op 20 inch. Ook geen dilemma meer ivm andere auto. 8-)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Silver_R schreef: Of meteen deze monteren. Kost wat maar....

http://www.heicosportiv.de/en/models/cu ... detail/816

Moet je wel overstappen op 20 inch. Ook geen dilemma meer ivm andere auto. 8-)
Ik had hem gezien Sjoerd in mijn zoektocht naar rvs leidingen, voor het betere autobahn werk zeg maar. :D
6 zuigers op dat setje, daarmee rem je Oma's kunstgebit op het dashboard zonder dat ze het zelf in de gaten heeft O-)
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Staar je niet blind op Brembo. Die verkopen naast topspul ook gewoon budgetspul.
Bij mijn vorige v70 heb ik de remmen geüpgraded naar een grotere diameter met betere koeling met de bestaande klauw maar eigenlijk nooit een verschil gemerkt.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik denk dat het verschil wel mee gaat vallen.
De remblokken en schijven die echt verschil maken zijn een stuk duurder en dat is niet zonder reden.

Wil je echt verschil, kijk dan voor Carbon Loraine of Ferodo remblokken.
Al dan niet met standaard remschijven of een set enthousiastere remschijven.
Totaalplaatje is dan alleen een aantal honderd euro meer dan wat standaard kost.

Wat je aangeeft met hard remmen los je sowieso niet op.
Het is een hoge auto, zwaar en standaard rem je het meest op de voorkant dus is het niet gek dat ie het gevoel geeft dat de voorkant veel doet. Dit is gewoon zo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

100% eens met bakboord. Brembo maakt ook heel gewone remdelen die net als sommige andere aftermarket spullen gewoon krom trekken binnen 2 maanden.
Ik heb goede ervaringen met originele remdelen op de Volvo's. Verder is ATE goed, Bosch en TRW maakt ook goede remdelen. Er zijn er meer, maar teveel om op te noemen.
Ik zou het lekker bij origineel houden, dan heb je zeker goede remdelen en geen gedoe met kromtrekken, waardoor je een hoop gedoe hebt en uiteindelijk ook nog duurder uit bent.

Wat de remslangen betreft: dat is wel een zinvolle upgrade, al zal de winst niet zo groot zijn als bij een motorfiets. Dat heeft te maken met het veel grotere zuigeroppervlak van de rem-en wielcilinders. Maar je hebt wel een wat directer remgevoel.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb al even gegoogled en kwam o.a uit op het forum waar jaren geleden al een topic was over het krom trekken van AM Brembo schijven, dat moeten we dus niet hebben.
Zijn er nog mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald type RVS leidingen, ben op zoek naar een partij die ze kan leveren.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Na Google kom ik uit bij Biesheuvel voor rvs leidingen.
Volgensmij komen die weleens voorbij in rtl rally report, iemand ervaringen met dit bedrijf?
Ik heb voor 3 januari een afspraak staan voor apk en reparatie van een kleine schade, ik zou dan ook graag de leidingen vervangen.
Vanmiddag een situatie waarbij ik langzaam afremde en ineens meer remkracht nodig had en dan doet het std spul meer dan voldoende zijn werk.
RvS leidingen geven, denk ik, direct een beter pedaal gevoel.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1498
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Goodridge maakt die setjes. Met TUV zelfs
E.Werker
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38

Goede ervaringen met biesheuvel, zelf ook een setje stalen remleidingen gekocht voor een starlet turbo.

Met stalen remleidingen ga je zeker een verschil merken. De initiele bite van de remmen voel je een stuk duidelijker, het is alsof je voet directer in contact is met de vloeistof die weggeduwd wordt. Doseren wordt ook wat gemakkelijker, en het geeft een wat "zekerder" gevoel.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Oud topic, maar ben je bij je V90 eigenlijk voor rvs remleidingen gegaan Diesel (topic is zo te zien ten tijde van vorige wagen)?

Had bij m'n 3serie hiervoor Goodridge rvs leidingen en verschil in remgevoel was behoorlijk groot (en die dingen zijn niet al te duur). Goodridge lijkt ook setje voor V90 te hebben.

Brembo GT kit zou helemaal leuk zijn maar die prijs..
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Mm lijkt set voor de V90 I te zijn..
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heb enige tijd terug contact gehad met een partij die het wel na kon maken voor veel geld per remslang voor een V90II
Heb met de V90 die oem schijven heeft en Brembo remblokken nooit het gevoel weer gehad dat er iets te kort schoot met het remmen.
Dit is de eerste Volvo die uitermate goed stopvermogen heeft en die Brembo remblokken hebben meer bite dan de oem remblokken.
Heb op de D5 345mm schijven voor en 320mm achter, die zijn gewoon goed.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ok! Idd niks te klagen over de V90 remmen, vele malen beter dan bij de BMW. Brembo blokken is een goede om in gedachten te houden bij volgende wissel
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Via Winparts voor 8tientjes klaar en heel goed zelf te doen.
Je hebt een blok batterij van 9 volt nodig om de handrem terug te draaien en dan kun je zo de cilinder terug drukken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”