Neem ff contact op met Volvotune en je krijgt de volledige uitleg van a tot z wat kan en wat niet en waarom...Yourixc602.0d35cil schreef: Mijn xc60 2.0 d3 rijd gemiddeld 1 op 12 a 13 max .
De tuning bij Volvotune gaat ie dan op de testbank ook?
Omdst sommige zeggen ben van 175 pk naar 240pk gegaan, is dat gemeten?
Ik heb zelf de d3 5 cilinder 163 pk
Tis jammer dat je met 2.0 d3 163 pk met tuning maar naar max 185 pk kan gaan.
Met een 2.4 d5 163 pk kan je wel naar 240 pk gaan.
Heeft iemand daar een specifieke uitleg voor?
Van V70 D5 Summum naar XC60 5 cil diesel 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Je mist een halve liter cilinderinhoud, of bedoel je dat niet?Yourixc602.0d35cil schreef: Mijn xc60 2.0 d3 rijd gemiddeld 1 op 12 a 13 max .
De tuning bij Volvotune gaat ie dan op de testbank ook?
Omdst sommige zeggen ben van 175 pk naar 240pk gegaan, is dat gemeten?
Ik heb zelf de d3 5 cilinder 163 pk
Tis jammer dat je met 2.0 d3 163 pk met tuning maar naar max 185 pk kan gaan.
Met een 2.4 d5 163 pk kan je wel naar 240 pk gaan.
Heeft iemand daar een specifieke uitleg voor?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29.12.2018 - 21:13
Nee ik bedoel dat niet. Heb overigens nog niet gebeld. Ik bedoel dat je met een 2.0 d3 163 pk met een cilinderinhoud van 400 cc minder en een iets andere turbo als de 2.4 d5 motor ongeveer 22 pk erbij krijgt met tunen,terwijl dus de 2.4 d5 163 pk wel bijv naar 240 pk zou kunnen als je zou willen.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik vond mijn 2.0 D3 bij aanschaf al vlotter rijden dan mijn 2.4 D5 getuned naar 220pk. Echter bij hoge snelheden in Duitsland (Boven de 170) kon ik merken dat de 220PK wat meer te vertellen had.
Na de tuning van mijn D3 is het verschil wat kleiner geworden, maar voor mij is het prima. Vlot zat en ook nog zuinig.
Mijn uitlaat bv is gewoon schoon, ziet er uit als nieuw met schoon staal aan de binnenzijde. Met een witte handschoen aan haal je er maar heel weinig roet uit. Voor mij zegt dat wel wat.
Na de tuning van mijn D3 is het verschil wat kleiner geworden, maar voor mij is het prima. Vlot zat en ook nog zuinig.
Mijn uitlaat bv is gewoon schoon, ziet er uit als nieuw met schoon staal aan de binnenzijde. Met een witte handschoen aan haal je er maar heel weinig roet uit. Voor mij zegt dat wel wat.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
De laatste generatie van de D5 heeft standaard 215pk op bvb de xc60...zegt dat niet genoeg? Van 215 naar 240 en van 163 naar 185...De lagere pk versies waren er vooral om fiscale redenen.uit een 2.4d was gewoon meer power te halen dan uit een 2.0 in die generatie...Yourixc602.0d35cil schreef: Nee ik bedoel dat niet. Heb overigens nog niet gebeld. Ik bedoel dat je met een 2.0 d3 163 pk met een cilinderinhoud van 400 cc minder en een iets andere turbo als de 2.4 d5 motor ongeveer 22 pk erbij krijgt met tunen,terwijl dus de 2.4 d5 163 pk wel bijv naar 240 pk zou kunnen als je zou willen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.10.2017 - 20:31
En hoe zat dat alweer met dat koppel? Als je van 215 naar 240pk gaat ga je van 440Nm naar...? Hoeveel kan een GT6 dan maximum aan zonder dat het riskant wordt?
s80 2.0D momentum 2008
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.10.2017 - 20:31
550Nm zeg je, da's niet niks hé! Obbe moet dan wel een rustige chauffeur zijn want als je graag de paardjes aanspreekt moet de bak daar toch erg van afzien?
Of of of; de GT6 is zoals een Volvo moet zijn. Degelijk en duurzaam!
Of of of; de GT6 is zoals een Volvo moet zijn. Degelijk en duurzaam!
s80 2.0D momentum 2008
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Daar ik dit topic gestart ben en inmiddels de XC60 overgegaan is naar mijn dochter mag dit topic wel op slot.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch