Van V70 D5 Summum naar XC60 5 cil diesel 2.0
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb de auto sinds eind April, het is geen AWD en hij staat op de zomerbanden die eronder zaten. Geen wisseling geweest.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je moet regelmatig de velgen wisselen. bij een voorwielaangedreven auto als volgt:
LV naar LA
RV naar RA
RA naar LV
LA naar RV
Op deze manier voorkom je cuppen en als de banden lichtjes gecupt zijn heb je zo min mogelijk last van lawaai.
Bij de "Ford modellen", waar de XC60 ook onder valt willen de rubbers van de langsarm van de achterste draagarm wel eens stuk gaan. Laat deze controleren voordat hij uit de garantie gaat. Is een vrij prijzige reparatie.
LV naar LA
RV naar RA
RA naar LV
LA naar RV
Op deze manier voorkom je cuppen en als de banden lichtjes gecupt zijn heb je zo min mogelijk last van lawaai.
Bij de "Ford modellen", waar de XC60 ook onder valt willen de rubbers van de langsarm van de achterste draagarm wel eens stuk gaan. Laat deze controleren voordat hij uit de garantie gaat. Is een vrij prijzige reparatie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hiermee veranderd wel de draairichting van de band. Is dat geen probleem tenzij de band een draairichting voorschrijft?edraket schreef: Je moet regelmatig de velgen wisselen. bij een voorwielaangedreven auto als volgt:
LV naar LA
RV naar RA
RA naar LV
LA naar RV
Op deze manier voorkom je cuppen en als de banden lichtjes gecupt zijn heb je zo min mogelijk last van lawaai.
Bij de "Ford modellen", waar de XC60 ook onder valt willen de rubbers van de langsarm van de achterste draagarm wel eens stuk gaan. Laat deze controleren voordat hij uit de garantie gaat. Is een vrij prijzige reparatie.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27012
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het lijkt mij logisch om de draairichting in stand te houden, ik wissel alleen van voor naar achter met de jaarlijkse wielwissel van zomer naar winter wielen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dealer had nog niet terug gebeld, ondanks toezegging dit afgelopen vrijdag te doen.
Vandaag nog maar eens naar gevraagd. Verkoper gaf aan dat overleg met directie nodig was. Ben benieuwd.
Vandaag nog maar eens naar gevraagd. Verkoper gaf aan dat overleg met directie nodig was. Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1 ik heb in de 4 jaar met de XC zodoende met 1 winterset kunnen doen, ze zijn met 4mm ingeruild op de sleipnerset van de V70.lint schreef: Het lijkt mij logisch om de draairichting in stand te houden, ik wissel alleen van voor naar achter met de jaarlijkse wielwissel van zomer naar winter wielen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Gisternamiddag zelf nog maar weer eens gebeld. Kreeg bij toeval de directeur direct aan de lijn. Mijn probleem nog maar eens uitgelegd. Hij ging er positief mee om. Wilde de auto komen halen en de uitlijning en de rubbers controleren en de banden wisselen voor goede met gelijk profiel.
Ze bellen maandag terug voor de afspraak. Rij er dan zelf wel naar toe, kom er toch langs onderweg naar mijn werk.
Wordt vervolgd.
Ze bellen maandag terug voor de afspraak. Rij er dan zelf wel naar toe, kom er toch langs onderweg naar mijn werk.
Wordt vervolgd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2046
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
@Frits V70, mooi dat het opgepakt wordt.
Heeft een band geen voorgeschreven draairichting, dan is (wat draairichting betreft) geen probleem.
Er zijn profiel en bandopbouw afhankelijk verschillende opties. Zo hebben sommige banden een verplichte draairichting (bv die met V-profiel). Sommige hebben een verplichte buitenzijde (is meestal opbouw afhankelijk, maar hier dus geen verplicht draairichting). En er zijn ook banden met een spiegel symerisch loopoppervlak die zowel geen verplichte draairichting als geen verplichte buitenkant hebben (bv. Michelin Latitude tour HP).
Of dat wel of niet mag hangt er, zoals eerder ook al benoemd, vanaf of de band een voorgeschreven draairichting heeft. Is die wel er dan mag het inderdaad niet.BendW schreef: Idd,voor en achter telkens wisselen en je hebt geen problemen,ik doe het zelf op die manier sinds ik mijn eerste winterbanden heb aan geschaft pakweg 15 jaar geleden...links rechts wisselen mag je nooit doen!
Heeft een band geen voorgeschreven draairichting, dan is (wat draairichting betreft) geen probleem.
Er zijn profiel en bandopbouw afhankelijk verschillende opties. Zo hebben sommige banden een verplichte draairichting (bv die met V-profiel). Sommige hebben een verplichte buitenzijde (is meestal opbouw afhankelijk, maar hier dus geen verplicht draairichting). En er zijn ook banden met een spiegel symerisch loopoppervlak die zowel geen verplichte draairichting als geen verplichte buitenkant hebben (bv. Michelin Latitude tour HP).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Inmiddels staat de XC sinds vandaag op 4 spiksplinter nieuwe Michelin Cross Climate SUV banden. De dealer heeft dit financieel netjes met mij afgehandeld en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het is een heel stuk stiller geworden achterin de auto bij snelheden tussen 30 en 100 km/uur.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Rij er nu een tijd naar volle tevredenheid mee. Fijne banden. Goede wegligging, stil en bij nat weer (Hoosbuien van eind Mei) goed wegcontact.
Door het mooie weer veel naar een C70 gekeken, maar dan mis ik weer de kofferruimte voor o.a. hond en golfspullen.
Denk er nu over om toch een Webasto schuifdak te laten installeren. Dan heb ik van beide wat.
Mijn auto heeft nu ruim een ton gereden en ik wil er nog een hele tijd in blijven rijden.
Iemand hier die ervaringen heeft met een XC60 en een Webasto schuifdak? Kost wat, maar dan heb je ook wat?
Door het mooie weer veel naar een C70 gekeken, maar dan mis ik weer de kofferruimte voor o.a. hond en golfspullen.
Denk er nu over om toch een Webasto schuifdak te laten installeren. Dan heb ik van beide wat.
Mijn auto heeft nu ruim een ton gereden en ik wil er nog een hele tijd in blijven rijden.
Iemand hier die ervaringen heeft met een XC60 en een Webasto schuifdak? Kost wat, maar dan heb je ook wat?
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Inmiddels bij Webasto gekeken, echter komt mijn model niet voor in hun zoeksysteem. De XC60 staat daar niet in. Contact gezocht met Webasto. Vonden zij ook vreemd. De Hollandia 735 zou geschikt moeten zijn. Ze gaan hun website hierop aanpassen.
Heb nu contact met een dealer in Roden over de mogelijkheden, levertijd en de prijs. Zij hebben ook gezien dat dit nog niet voorkomt in het webasto systeem. Ben de auto een week kwijt als ik het ga bestellen. Wordt vervolgd.
Heb nu contact met een dealer in Roden over de mogelijkheden, levertijd en de prijs. Zij hebben ook gezien dat dit nog niet voorkomt in het webasto systeem. Ben de auto een week kwijt als ik het ga bestellen. Wordt vervolgd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Het kan dus en nog mooi ook.OnnoJ schreef: Heb je deze gezien?
https://www.ace-auto.nl/voorbeeld/volvo/xc60/1047/
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Kost toch maar even dik 2100,-. Moelijke beslissing, is een hoop geld, maar mijn auto staat nu op ruim 100.000 km en ik wil er nog minstens 3 jaar (30.000 per jaar) mee rijden. Moeite en geld waard, kijkend naar meerwaarde en inruilrprijs straks?
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Ik denk niet dat de waarde van de auto na installatie van de sunroof veel zal stijgen, als je daarop hoopt zou ik mijn geld in de zak houden. De keuze zal imo voornamelijk moeten afhangen van het te verwachten toegenomen genot. Dat is persoonlijk.
Ikzelf zou het niet doen. Voor die paar keer dat het echt geweldig is om met open dak te rijden... Bovendien geeft een sunroof altijd extra windgeruis, open maar ook dicht! Ook verhoogde kans op lekkages. Hierdoor voor mij liever geen Sunroof.
Ik heb OEM sunroof in mijn XC60. Was onderdeel van gratis diplomatenpakket. Ik kon niet onder de optie uit, terwijl ik niets terug verwachtte van de niet geleverde optie (1500 Euro gerekend door Volvo Zweden) ...
Ikzelf zou het niet doen. Voor die paar keer dat het echt geweldig is om met open dak te rijden... Bovendien geeft een sunroof altijd extra windgeruis, open maar ook dicht! Ook verhoogde kans op lekkages. Hierdoor voor mij liever geen Sunroof.
Ik heb OEM sunroof in mijn XC60. Was onderdeel van gratis diplomatenpakket. Ik kon niet onder de optie uit, terwijl ik niets terug verwachtte van de niet geleverde optie (1500 Euro gerekend door Volvo Zweden) ...
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Ik heb altijd een schuifdak / sunroof gewild en nu heb ik een auto met origineel schuifkanteldak. Boven de 80 is hij altijd dicht! Vanwege het windgeruis/turbulentie en de airco.
Laatst gewijzigd door Tsjemp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva