Side-markers XC60 BJ 2014

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
79-er
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 20.02.2017 - 20:17

Ben benieuwd of iemand meer kan vertellen over de side-markers van een XC60.

Half jaartje geleden een XC60 SUMMUM D5 uit 2014 gekocht, net als onze XC70 D5 een erg fijne auto.
Nu heeft de buurman een maand geleden ook maar een XC60 SUMMUM D5 gekocht, maar dan uit 2013.
Beide auto’s zijn t facelift model, dus beide met onder andere de nieuwe koplampen.

Afgelopen week heeft de buurman zijn XC60 eveneens laten chippen bij Obbe, waarna we s avonds samen op de oprit onze beide auto’s aan t vergelijken waren.
Nu viel t eens op dat ik géén oranje side-markers in de koplampen heb, maar de buurman wel.
We hebben al in het menu van de boordcomputer gekeken of er een optie aangezet moet worden, maar helaas niets kunnen vinden.

Weet iemand hoe dit zit?
Hier op het forum al gezocht, maar nog niets bruikbaars kunnen vinden.

Mijn XC60 is geïmporteerd uit Duitsland en die van de buurman uit Zweden, wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
In het instructie boekje wordt ook gesproken over de side-markers en in de koplampen zit het zelfde hoekje waar t lampje zit als bij de buurman.

Zijn de side-markers “aan” te programmeren of iets dergelijks?

Hoor graag of iemand hier antwoord op weet, zou de side-markers graag aan hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gast op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
PHS
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 30.07.2019 - 16:07

De mijne is ook Zweden import en heeft ook die oranje sidemarkers die altijd branden (icm met DRL of dim/grootlicht).
Ik heb ook niet kunnen ontdekken dat deze lampjes aan/uit gezet kunnen worden (met de rest van de verlichting operationeel).
Ik ben niet kapot van de kleur. Had daar liever helder wit gezien. Smaakkwestie...
Daar ga ik dan nog een keertje naar op zoek...

Heeft jouw XC60 helemaal geen verlichting in de sidemarkers dan?

Afbeelding

Ik heb trouwens ook gemerkt dat wanneer de DRL aan zijn ook de achterlampen aan zijn.
Dat vind ik dan persoonlijk logisch en mooier. Maar ik heb ook auto's gehad (Nederlands en Duitse import) waarbij alleen de DRL aan waren. Achter niks.
Dit is wat off-topic maar wellicht ter illustratie dat per land dit soort dingen blijkbaar kunnen verschillen.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”