Hai Leden,
Ik heb een vreemd probleempje.
Volvo XC60 eind 2014 begin 2015 model (diesel)
De handbak bevriest, met dit weer.
Kan dan de auto niet uit versnelling 1 halen, moet eerst 15minuten wachten met motor aan, dan kan ik hem uit versnelling halen.
Kan wel rijden op versnelling 1, maar zodra ik wil gaan schakelen gaat dit niet, pas na ongeveer 15minuten.
Handschakel bevriest
- 1zilvergrijs
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 06.12.2020 - 15:32
Sathumax, als ik het goed lees heb je problemen met je achterste remschijven/blokken, de accu en nu dit. Of de eerder genoemde problemen zijn opgelost weet ik niet, er is geen reactie van je op de gegeven antwoorden maar ik hoop voor je van wel.
Het is maar een suggestie, maar met dit soort problemen in korte tijd denk ik dat je er verstandig aan doet de hele auto eens een goede check te geven en/of storingen te laten uitlezen bij de dealer.
Het is maar een suggestie, maar met dit soort problemen in korte tijd denk ik dat je er verstandig aan doet de hele auto eens een goede check te geven en/of storingen te laten uitlezen bij de dealer.
XC60 T6 Recharge MY2022, daarvoor XC60 D4 AWD 2015, 2x BMW, V70, 850, 940.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Auto is net APK gekeurd en een beurt gehad, bij een volvo dealer. Dealer heeft geen problemen ondervonden. Toch heb ik elke dag met dit weer last van, zodra het in de + is heb ik nergens last van.1zilvergrijs schreef: ↑08.02.2021 - 02:04 Sathumax, als ik het goed lees heb je problemen met je achterste remschijven/blokken, de accu en nu dit. Of de eerder genoemde problemen zijn opgelost weet ik niet, er is geen reactie van je op de gegeven antwoorden maar ik hoop voor je van wel.
Het is maar een suggestie, maar met dit soort problemen in korte tijd denk ik dat je er verstandig aan doet de hele auto eens een goede check te geven en/of storingen te laten uitlezen bij de dealer.
- 1zilvergrijs
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 06.12.2020 - 15:32
Dank je voor je antwoorden. Toch zou ik teruggaan naar de dealer, zeker als de auto net een beurt heeft gehad. Vraag een leenauto en laat de auto een nacht bij de dealer staan, buiten, het is nu koud genoeg! Dan kunnen zij het zelf ondervinden, bij voorkeur met jou erbij zodat ze pas gaan rijden als je er bent. Of wellicht is deze dealer niet zo secuur en klantvriendelijk? Dan op naar een andere goede dealer! Hier op het forum genoeg reviews van dealers.
Ik heb zelf een automaat, het enige wat ik weet is dat er veel elektronica achter zit die de boel regelt, zo is er bij de automaat bij koude in het begin veel slip en lijkt het alsof er de eerste paar km geen gang in komt. Misschien dat er bij de handgeschakelde versie toch ook wat elektronisch wordt afgeregeld, maar ik weet dat niet. Succes met het probleem!
Ik heb zelf een automaat, het enige wat ik weet is dat er veel elektronica achter zit die de boel regelt, zo is er bij de automaat bij koude in het begin veel slip en lijkt het alsof er de eerste paar km geen gang in komt. Misschien dat er bij de handgeschakelde versie toch ook wat elektronisch wordt afgeregeld, maar ik weet dat niet. Succes met het probleem!
XC60 T6 Recharge MY2022, daarvoor XC60 D4 AWD 2015, 2x BMW, V70, 850, 940.
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Als ik het allemaal goed heb worden handgeschakelde bakken tegenwoordig toch altijd met kabels bediend?
Kan hier niet hetzelfde optreden als bij de good old fietsenrem? Scheur in de mantel van de kabel, (regen)water erin en vervolgens vastvriezen.
Als de kabel door de motorwarmte is ontdooid lukt het schakelen weer.
Het is maar een gedachtegang, misschien heb je er wat aan.
Kan hier niet hetzelfde optreden als bij de good old fietsenrem? Scheur in de mantel van de kabel, (regen)water erin en vervolgens vastvriezen.
Als de kabel door de motorwarmte is ontdooid lukt het schakelen weer.
Het is maar een gedachtegang, misschien heb je er wat aan.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20672
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Over dat bevriezen lees ik weinig op internet. Maar als blijkt dat na enige tijd met draaiende motor de versnellingen wel ingelegd kunnen worden zou de bakolie wel eens te dik kunnen zijn. En als dat waar blijkt te zijn moet daar misschien nieuwe olie in. Gewoon olie met een viscositeit van 75W90. Mits goed gekeurd door Volvo natuurlijk ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27620
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Maar de bakolie warmt amper tot niet op doordat je stil staat met draaiende motor, ik zou ook haast gokken dat ergens in het (kabel)mechaniek vast zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Ik zie toevallig op Facebook net een item van Carrec waar een C30 hetzelfde heeft; na een kwartier is ie wel weer te bedienen.
Daar wordt gesproken over de schakelkabels, het mechaniek op de bak functioneerde gewoon.
https://fb.watch/3Ce1Gi-9zs/
Daar wordt gesproken over de schakelkabels, het mechaniek op de bak functioneerde gewoon.
https://fb.watch/3Ce1Gi-9zs/
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
dank hiervoor: idd, dit probleem heb ik.)()()st schreef: ↑12.02.2021 - 14:16 Ik zie toevallig op Facebook net een item van Carrec waar een C30 hetzelfde heeft; na een kwartier is ie wel weer te bedienen.
Daar wordt gesproken over de schakelkabels, het mechaniek op de bak functioneerde gewoon.
https://fb.watch/3Ce1Gi-9zs/
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 16:14
- Locatie: België
Ik ervaar hetzelfde als het goed gevroren heeft. Ik geef dan wat extra kracht op de pook en dan lukt wel. Het eerste kwartier voel je wel dat er meer weerstand is bij het schakelen. En aan de olie van de versnellingsbak ligt het ook niet want deze is recent vervangen geweest en probleem is er nog steeds
XC60 D3 Summum MY15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Blijf bij jou af en toe de koppeling hangen?Davy_Be schreef: ↑04.04.2021 - 19:06 Ik ervaar hetzelfde als het goed gevroren heeft. Ik geef dan wat extra kracht op de pook en dan lukt wel. Het eerste kwartier voel je wel dat er meer weerstand is bij het schakelen. En aan de olie van de versnellingsbak ligt het ook niet want deze is recent vervangen geweest en probleem is er nog steeds
sinds wanneer heb je dit?