ADBLUE

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Poche
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2019 - 09:23

Hallo, ik had graag een paar vragen gesteld betreffende mijn Volvo XC60 D3 - bouwjaar 2015. Deze motor heeft Euronorm 5, wat betekent dat ik vanaf 2025 met deze wagen niet meer in bepaalde centra van Belgische steden mag komen (Brussel, Gent, Antwerpen, ...). Ik las dat er een mogelijkheid bestaat om een "Adblue" systeem te laten installeren waardoor de motor het label Euronorm 6 zou krijgen. Is dit een overweging waard en heeft daar iemand concrete ervaring mee? Men beweert dat het nadeel zou zijn dat de motor tot 10% kracht hierdoor zou verliezen? De D3 van mij heeft 136 pk en 350 Nm, wat voldoende is, maar als daar nog eens 10% ervan af gaat, moet ik misschien overwegen om de motor te laten chippen. Ik las zeer goede kritieken van Obe in Elst (Volvotuning). Ook daar iemand ervaring mee en zou deze man ook het adblue-systeem kunnen installeren? Dank voor jullie eventuele input. Poche
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Euro 6 is meer dan ad blue, ik ben bang dat je geld weggooit, je krijgt namelijk niet meer dan 'n euro 5 met ad blue
Poche
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.07.2019 - 09:23

Owee, dat is niet bepaald het nieuws dat ik verwachtte, maar alvast bedankt voor de "waarschuwing"!
Gebruikersavatar
Johnoetgellik
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 08.06.2019 - 09:32
Locatie: Lanaken (B)

Hallo
Heb in februari mijn D4 190 pk 400nm bij bij Obbe geparkeerd voor een chip upgrade: nu 235 pk en 440nm.
Stap nu met een nog grotere smile in de auto en weet dat ik altijd "nog wat over heb" wanneer de verkeerssituatie dat vereist.
Ben van nature geen rijder met een zware rechtervoet maar het is wel lekker als je verbaasde blikken krijgt van die moderne hybridekarretjes die denken dat ze je eruit moeten rijden.
Oja, laat meteen je EGR klep softwarematig sluiten, scheelt veel ellende en vervangingen...succes met je besluit!
  • Opel Kadett D 1.6SR
    Peugeot 205 GTI 1.9
    Opel Corsa 1.4 16v
    Ford focus station 1.8 D
    BMW X3 e83 2.0D
    Fiat 500
    Volvo XC60 '16 2.0 D4 235hp
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

TS is een Belgisch ingezetene. Met een hoogstwaarschijnlijk Belgisch gekentekende wagen. Die krijgt zijn auto niet door de jaarlijkse autokeuring daar (die veel strenger is dan die in NL) als de EGR is afgedopt. En zoals dik 3 maanden geleden al gezegd. Het alleen toevoegen van Ad Blue verhelpt zijn "probleem" niet. En dan is chiptuning ook niet noodzakelijk. (Waarbij ook dat in België niet zondermeer is toegestaan. Polestar is bijvoorbeeld niet eens mogelijk op Belgische, in eerste intantie in BE geleverde, (import) auto's.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Geen probleem hoor met een afgedopte EGR in België. Hier ook een Obbe-tuning op de C70 met afgedopte EGR.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”