DZ-BL-11

Spoorloos !? Ga in dit topic op zoek naar je oude Volvo.
En ook echt alleen voor Volvo's. naar andere merken gaan we niet zoeken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ervenpaul
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 13.01.2012 - 09:39

Volvo 850 GLT 1992
Rijdt hij nog?

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

volgens www.rdw.nl rijdt hij nog
Gebruikersavatar
ervenpaul
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 13.01.2012 - 09:39

Klopt, maar wie-o-wie rijdt er in?

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dat gaan we je lekker niet vertellen, heeft te maken met privacy.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
ervenpaul
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 13.01.2012 - 09:39

Dat begrijp ik. Ik zou graag willen weten of hij het nog goed doet. Hij heeft me nooit in de steek gelaten.

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
Gebruikersavatar
ervenpaul
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 13.01.2012 - 09:39

En hoeveel km hij er ondertussen op heeft staan. Hij liep in 2007 tegen de 300.000 aan.

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Begrip hebbende voor de nieuwsgierigheid het volgende:

Mocht de huidige berijder hier actief zijn, dan is er een kans dat er een reactie komt. Zo niet: pech.
Mocht je op een andere wijze de beschikking krijgen over de N.A.W. gegevens van de huidige berijder, dan is dat strafbaar. Het is maar dat je het weet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niet helemaal Ger (denk ik). Verspreiden van die NAW-gegevens zie ik als verkeerd en dus strafbaar.
Ik heb bij toeval ooit de gegevens gekregen van mijn vorige auto, gewoon bij de dealer. Niets mee gedaan want ik heb er niets aan.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Wel ik heb de vorige eigenaar zelf gesproken. Met wat doorvragen wist ik ook wie de vorige berijder was.... Ach en de rest mag helder zijn....
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
ervenpaul
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 13.01.2012 - 09:39

Mijn nieuwsgierigheid is alleen van toepassing op de Volvo die mij vele jaren trouwe dienst heeft gedaan.
Ik wil zeer zeker geen strafbare feiten plegen, alhoewel ik twijfel aan de strafbaarheid van het op legale wijze verkrijgen van gegevens.

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Zolang er nog brieven in de bus vallen van auto inkoop bedrijven die je auto willen kopen,deze gegevens zijn verstrekt door RDW,is er weinig strafbaars aan denk ik!
Die bedrijven weten aan de hand van je kenteken haarfijn je naam adres enz.
Een kenteken achterhalen is een fluitje van een cent,dat kan tegenwoordig iedereen met een beetje moeite.
Iedere dealer heeft een zeer groot kentekenbestand met naam en adres,die ze vaak op een makkelijke manier prijsgeven.
Heb je toevallig een goeie kennis bij de politie,sociale dienst of een andere gekoppelde instantie,dan is het nog makkelijker.
Privacy bestaat in dit land helaas niet(meer).
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Wat is het kentekenregister en wie kunnen kentekengegevens opvragen?

Het kentekenregister is een register waarin gegevens staan van voertuigen, kentekenbewijzen en personen aan wie een kentekenbewijs is afgegeven. De RDW beheert het kentekenregister. U kunt als particulier schriftelijk en online kentekengegevens uit het kentekenregister opvragen. Ook bepaalde organisaties kunnen dit doen.

Opvragen kentekengegevens door particulieren

Als u wilt weten welke voertuigen op dit moment op uw naam zijn geregistreerd, kunt u gebruikmaken van een digitale dienst van de RDW. U kunt online een gratis overzicht opvragen van voertuigen waarvoor u op dit moment als aansprakelijke (eigenaar) staat geregistreerd. De gegevens komen uit het RDW-kentekenregister. Om het overzicht op te vragen heeft u een DigiD, gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

U kunt ook schriftelijk uw kentekengegevens opvragen. De informatie die u krijgt na een schriftelijke aanvraag (en na betaling van een vastgesteld tarief) is uitgebreider dan de informatie die u online kunt opvragen. U ontvangt dan naast het actuele overzicht van voertuigen op uw naam ook een overzicht van voertuigen die in het verleden (tot 9 jaar terug) op uw naam hebben gestaan, waar die voertuigen zijn overgeschreven en wat de actuele status is (bijvoorbeeld geëxporteerd). U kunt ook iemand machtigen om namens u het kentekenregister in te zien.

Opvragen kentekengegevens door organisaties

Bepaalde organisaties kunnen gegevens opvragen uit het kentekenregister zonder toestemming van de geregistreerde eigenaar/houder. De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze verstrekt zijn.

Zo kunnen de Belastingdienst en de politie persoonsgegevens opvragen omdat zij belast zijn met de uitvoering en handhaving van wettelijke regelingen die met voertuigen te maken hebben. Denk hierbij aan de motorrijtuigenbelasting en wetgeving over verkeershandhaving.

Belangenbehartigers voor de autobranche kunnen alleen technische gegevens opvragen en gebruiken voor statistieken en voertuiginformatiesystemen voor de autobranche.

Commerciële post van de autobranche

Vanaf 1 maart 2007 verstrekt de RDW geen namen en adresgegevens meer aan de voertuigbranche. Ontvangt u toch nog commerciële post van de autobranche die u niet op prijs stelt, dan kunt u contact opnemen met de providers voor de voertuigbranche. Een provider zorgt ervoor dat de technische informatie uit de database van de RDW op te vragen is. Voor vrijwel alle digitale communicatie met de RDW is een abonnement bij de provider noodzakelijk. De gegevens van deze providers vindt u op de website van de RDW.

(accentuering door mij)

Bron: Rijksoverheid - Vraag en Antwoord

Op de site van de RDW kun je verder zien welke mogelijkheden er zijn voor particulieren en zakelijke klanten.

Persoonsgegevens worden in ieder geval niet verstrekt !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ze kunnen het wel mooi neerzetten,maar zo werkt het in de praktijk helaas niet,kenteken bestanden worden verkocht aan auto inkopers,die brieven die je in de bus soms krijgt ,of je je auto wilt verkopen,komen niet uit de lucht vallen,die bedrijven weten precies je naam en adres aan de hand van je kenteken.
Ik heb wel is aan zo,n bedrijf gevraagd hoe ze aan mijn adres komen,dat vertellen ze je dus niet.
Ik kreeg een vaag verhaal over APK brieven die verstuurd werden enz enz.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

MarioC70 schreef:........kenteken bestanden worden verkocht aan auto inkopers .........die bedrijven weten precies je naam en adres aan de hand van je kenteken. Ik heb wel is aan zo,n bedrijf gevraagd hoe ze aan mijn adres komen,dat vertellen ze je dus niet.
Of ze er nu mooi neerzetten of niet doet niet ter zake. Die bestanden worden dus sinds maart 2007 in ieder geval niet meer door de RDW 'verkocht'.
Dat ze je niet willen vertellen hoe ze aan je NAW gegevens komen ligt voor de hand omdat men ongetwijfeld op illegale wijze aan deze gegevens is gekomen.

Maar dit lijkt me toch duidelijk:

Ontvangt u toch nog commerciële post van de autobranche die u niet op prijs stelt, dan kunt u contact opnemen met de providers voor de voertuigbranche

Dat heel veel mensen niet de moeite nemen om e.e.a. uit te zoeken is een ander verhaal. Maar als je ergens problemen mee hebt en er vervolgens niets aan doet of minimaal probeert te doen, dan heb je gewoon geen recht van spreken.

Overigens een 'APK-brief' van het bedrijf waar je je auto gekocht hebt is natuurlijk niet vreemd omdat daar je NAW gegevens bekend zijn. Maar ik neem aan dat de meesten geen probleem zullen hebben met het ontvangen van een dergelijk brief.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Tja, je zet je auto op het www. met kenteken en al, en dan vraag je je af hoe ze aan je gegevens komen.. :?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

gsx750r schreef:
MarioC70 schreef:........kenteken bestanden worden verkocht aan auto inkopers .........die bedrijven weten precies je naam en adres aan de hand van je kenteken. Ik heb wel is aan zo,n bedrijf gevraagd hoe ze aan mijn adres komen,dat vertellen ze je dus niet.
Of ze er nu mooi neerzetten of niet doet niet ter zake. Die bestanden worden dus sinds maart 2007 in ieder geval niet meer door de RDW 'verkocht'.
Dat ze je niet willen vertellen hoe ze aan je NAW gegevens komen ligt voor de hand omdat men ongetwijfeld op illegale wijze aan deze gegevens is gekomen.

Maar dit lijkt me toch duidelijk:

Ontvangt u toch nog commerciële post van de autobranche die u niet op prijs stelt, dan kunt u contact opnemen met de providers voor de voertuigbranche

Dat heel veel mensen niet de moeite nemen om e.e.a. uit te zoeken is een ander verhaal. Maar als je ergens problemen mee hebt en er vervolgens niets aan doet of minimaal probeert te doen, dan heb je gewoon geen recht van spreken.

Overigens een 'APK-brief' van het bedrijf waar je je auto gekocht hebt is natuurlijk niet vreemd omdat daar je NAW gegevens bekend zijn. Maar ik neem aan dat de meesten geen probleem zullen hebben met het ontvangen van een dergelijk brief.

Rob

Ik heb toen contact gehad met die voertuigbranche en nooit meer iets terug gehoord,dus ja.
En ook met RDW,zelfs de politie weet niet hoe het kan dat ze aan die gegevens komen.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

zelfs de politie weet niet hoe het kan dat ze aan die gegevens komen.
Correct. Maar ik heb een magische BlackBerry......
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Zou mijn oude Volvo nog rijden?”