blackberry-bold 9780

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere telefoon.
nu is mijn oog gevallen op de BB-bold 9780,mede vanwege "ping"
maar wat mij eigenlijk tegenstaat aan BB in het algemeen,is dat
je verplicht word een BB internetdienst moet afnemen,omdat
anders je BB niet met een gewoon internet abbonement werkt.
wat zijn jullie ervaringen hiermee?
en hoe denken jullie over deze "marktstrategie",en is deze het waard?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik zou een iPhone nemen.. :p

Ik heb geen ervaring met Blackberry's, maar is de Torch niets? De Bold heeft iedereen.

Als je de Blackberry koopt vanwege Ping, zou ik dat niet doen. Apple gaat binnenkort ook Ping van BB uitbrengen voor de iPhone. En Whatsapp vind ik persoonlijk een must have voor elke telefoon. Erg fijn. Met mijn iPhone "gratis" smsen/chatten met Android, BB, Samsung, Nokia toestellen. Bijna iedereen heeft ook Whatsapp.
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

toppertje schreef:ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere telefoon.
nu is mijn oog gevallen op de BB-bold 9780,mede vanwege "ping"
maar wat mij eigenlijk tegenstaat aan BB in het algemeen,is dat
je verplicht word een BB internetdienst moet afnemen,omdat
anders je BB niet met een gewoon internet abbonement werkt.
wat zijn jullie ervaringen hiermee?
en hoe denken jullie over deze "marktstrategie",en is deze het waard?
Alle hedendaags smartphones wordt van verwacht dat je een internet bundel afsluit. De marktstrategie is eigenlijk briljant, ze geven nu iedereen cheap internet op de gsm en als de mensen niet meer zonder kunnen jagen ze de prijzen op omdat de kosten voor de bundels toch hoger uitvielen dan verwacht vanuit de provider.
rsnhakan schreef:Ik zou een iPhone nemen.. :p

Ik heb geen ervaring met Blackberry's, maar is de Torch niets? De Bold heeft iedereen.

Als je de Blackberry koopt vanwege Ping, zou ik dat niet doen. Apple gaat binnenkort ook Ping van BB uitbrengen voor de iPhone. En Whatsapp vind ik persoonlijk een must have voor elke telefoon. Erg fijn. Met mijn iPhone "gratis" smsen/chatten met Android, BB, Samsung, Nokia toestellen. Bijna iedereen heeft ook Whatsapp.
suggereer geen Iphone :razz:
en als je dat toch doet pak dan niet de G4 en wach ff op de G5 en hoop dat dat design team iets beter zijn best doet.
als je het aantal klachten over apple hoort de laatste tijd (op de radio en opgelicht) zou ik tot ze de garantie overeenkomst in orde hebben eraf blijven.
Naar het schijnt schuift apple alles per direct af op waterschade indien er een garantie claim wordt gedaan (heb hier ervaring mee, maar dat terzijde).

Hakan wat betaal jij voor je internet per maand? Iphone wordt ook bijna standaard met een internet bundel geleverd.
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 169.625 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Tegenwoordig zou ik enkel nog een iphone of android phone kopen.

Zelf heb ik nu een HTC Desire HD, als je jaren met symbian gewerkt hebt en dan heb je eens een snel Android toestel gaat er ineens wel een hele nieuwe wereld open hoor.. Supersnel OS, enorm veel apps, leuk om mee te werken, enz enz.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Om eventjes de snelheid van de HTC Desire HD met Android 2.3 Gingerbread te illustreren.. Check dit filmpje



In de meeste tests komt de Desire HD er ook gewoon beter uit dan de overprijsde Iphone 4. Binnen een paar maand komt de HTC Sensation uit en die zal op zijn beurt wel de Iphone 5 overklassen.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, ik heb nog een HTC HD2 met windows, maar dat is echt prut als ik het vergelijk met de dezire Z die android heeft.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Dieselaar
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01

Ik heb een BB bij vodafone, en alleen een Blackberry internet service (BIS) abonnement, geen Blackberry Exchange Service (BES). BIS geeft je internet op je mobiel, en daarmee ook email en is goedkoper dan BES. Ik gebruik een google app email voormijn zakelijke mail, en gmail voor mijn prive email en beiden werken prima en kan ik gescheiden lezen en gebruiken. Voor beiden heb ik dus push-email, en je kunt allerlei ingewikkelde combinaties van kleuren lampjes instellen bij bepaalde emails die je krijgt als je wilt. BIS kost geloof ik € 15/mnd dat is met onbeperkt data. BES heb je nodig als je via een exchange server met de zaak wilt emailen, maar als je geen exchange server moet benaderen kan je dus toe met alleen BIS abo.

V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

Afbeelding
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

wat mijn punt is,is het volgende:
stel ik neem een vodafone 150 bel+sms+web abo,deze
kost €29,50,maar aan het internet dat hierbij zit kan ik met een
blackberry niets.
ik ben dus verplicht hier NOG een abo bij te nemen,bijv "blackberry plus"
dit kost ook nog eens€10,00.
bij een ander toestel dan een BB bespaar ik dus die €10,00.
maar is een BB die €10,00 ook waard tov. andere toestellen?
(ps. genoemde prijzen zijn zonder acties)
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ben erg blij met mijn HTC 7 Trophy (Windows Phone 7) maar hier zit nog even geen Ping op.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Richo, ik heb €170,- voor het toestel betaald. 2 jarig abb. €29,95 per maand incl. internet en 150 belminuten en 150 sms. (iPhone abb.)

Wel raar. Als ik nu hetzelfde abb. weer zou afsluiten, ben ik €50,- duurder uit voor het toetsel. Volgens mij gaat de volgende iPhone, 4S heten. Deze heeft de A5 processor van de iPad en een betere camera.

Maar toppertje, wil je persee een BB?
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

toppertje schreef: maar is een BB die €10,00 per maand (€120.= per jaar) ook waard tov. andere toestellen?
Beste toppertje, Het korte antwoord is; Nee.

Blackberry heeft (helaas voor hen) tegenwoordig alleen nog maar voordeel in het zakelijke segment waarbij de beveiliging over de RIM-server noodzakelijk is.
De specifieke functies waarmee zij de populaire markt hebben betreden, zoals ping zijn inmiddels links en rechts ingehaald door derden die het ook mogelijk maken om te 'pingen' met andere smartphones.
Dat het dan geen ping mag heten, maar 'Fring' (via hotmail, Gmail, Yahoomail en dergelijke) of het enorm populaire 'WhatsApp' (via je mobiele telefoonnummer iedere internet verbonden smartphone)

Het Blackberry OS (Operating System) is wel erg goed en stabiel (vandaar de zakelijke markt!) maar tegelijkertijd ouderwets en op veel fronten achterhaald.
Mocht je een smartphone willen aanschaffen deel het dan grofweg in de volgende categorieën in:
BB: Stabiel, geen hoogdravende toestellen of 'apps'
Symbian: Langzaam 'doodbloedend' OS van Nokia. Niet stabiel met 'apps'van buitenaf, Nokia apps werken wel goed
Android: Naar ik geloof tegenwoordig marktleider in OS, is een open source platform, dus er komt veel nieuws bij. Dat wat ontwikkeld wordt kan gelijk op de telefoons gebruikt worden.
Apple OS: Stabiel, vaak wat geknepen in snelheid, vooral qua design erg sterk. Maar 'what you see is what you get' de goedgekeurde apps kun je kopen of gratis downloaden, maar je kunt verder niets veranderen of toevoegen. Als je met die beperking kunt leven én voor het design de meerprijs wilt betalen is het een prima alternatief.
WM: Het Microsoft Windows Mobile OS, hebben een enorme inhaalslag gemaakt sinds WM7. Alles daarvoor was onstabiel. WM7 geeft een prima koppeling met de PC en ook qua apps komen ze weer dichter bij hun concurrenten.

Qua telefoon zelf? (de behuizing) Eigenlijk zijn er geen slechte telefoons meer. Het verschil zit 'm vooral in het gewicht, stevigheid, toetsen, touch- of beide en het uiterlijk / status

Zo, een heel verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt. Een telefoon is tegenwoordig een essentieel onderdeel van ons dagelijkse zelf.
Je hebt 'm (bijna) altijd bij je en hou maar eens in de gaten hoe vaak je 'm even pakt om iets op te zoeken, de tijd te kijken, een notitie te maken, te bellen of e-mailen... ;-)

Succes ermee!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Rob, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
ik kan er zeker iets mee.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Dieselaar
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01

toppertje schreef: ik ben dus verplicht hier NOG een abo bij te nemen,bijv "blackberry plus"
dit kost ook nog eens€10,00.
volgens mij niet helemaal: als je bij vodafone BIS neemt, komt dit in de plaats van een data-abonnement; dat kost nu 15 euro maar daarvoor heb je onbeperkt data (fair use); dat is volgens mij ong 5 eure meer dan alleen data. bij KPN zal wel hetzelfde zijn.

V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

Afbeelding
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Dieselaar schreef:
toppertje schreef: ik ben dus verplicht hier NOG een abo bij te nemen,bijv "blackberry plus"
dit kost ook nog eens€10,00.
volgens mij niet helemaal: als je bij vodafone BIS neemt, komt dit in de plaats van een data-abonnement; dat kost nu 15 euro maar daarvoor heb je onbeperkt data (fair use); dat is volgens mij ong 5 eure meer dan alleen data. bij KPN zal wel hetzelfde zijn.
je kunt bij vodafone een bel&sms abo nemen,en daar een BB basis of
plus abo bijnemen,alleen ben je dan duurder uit dan een bel&sms&web
abo +BB internet.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik heb zakelijk een BB Bold 9700 en blijf het een super ding vinden. Letwel zakelijk. Prima kan ik weinig met zo een ding.
Mijn zakelijk mail komt er netjes altijd op binnen. Het is erg stabiel, maar kwa apps wat minder, en dat kan me nu net niet boeien. Moet degelijk zijn en doen wat het moet doen en dat gaat prima.

Wil je veel leuke apps etc neem een Iphone zou ik zeggen

heb tevens ook zakelijk een Nokia E72, en dat is niet iets waar ik erg blij van wordt. Mail redelijk te doen, verder onhandig in gebruik

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Ytos
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:24
Contacteer:

Ik overwoog ook enige tijd BB, maar vond dat extra abbo niet normaal. Ben net overgestapt op een iPhone (jaja... ben er ook ingestonken :)), maar ik vind het helemaal geweldig. Sync via Exchange m'n agenda en contacten met m'n schoolaccount. Zo komt m'n rooster ook gelijk door. Omdat ik m'n schoolmail verder buiten school niet nodig heb op m'n telefoon, sync ik dat niet. Wel m'n privé mail met m'n Windowsmachine. Via Outlook 2007. Was een kwestie van iTunes installeren, telefoon aansluiten en aangeven wat ik wel en niet wilde installeren. Toestel werkt verder snel; had het zo door.

Betaal €29,50 per maand voor 150min of 300sms (Vodafone, met gratis verdubbelaar, anders 150sms). Data max.500Mb per maand. Op school wordt pas deze week wifi opgeleverd, dus ik heb 2 weken gebruik moeten maken van 3G. Thuis uiteraard wel wifi. Ik check regelmatig privé-mail, sync regelmatig m'n agenda en haal via 3G ook apps e.d. binnen. Heb tot nu toe slechts 114Mb ontvangen en 11,3Mb verstuurd. Moet het dus makkelijk gaan redden met die 500Gb.

Verder wat hierboven al is aangegeven. Gebruik Whatsapp (€0,79) en een must have voor mij was Week Calender 3.0.1. Dat was met nog geen €4,00 de duurste app die ik tot nu toe geïnstalleerd heb.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options

Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nog iemand die een verstandige keuze heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
MartijnC70T5
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
Locatie: Veenendaal

Ik heb een BB Bold 9700 heerlijk toestel !
Een extreem goede accu duur en het werkt gewoon prima ik hoef geen bewegende achtergrondjes op mn beeldscherm of apps waar ik vogels mee weg kan schieten.

BB is gewoon degelijk en je kan er snel mee werken ;)
Scandinavian Luxury...................Other Car's

Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Gebruikersavatar
volvotje850
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27.05.2011 - 23:47
Locatie: Uden

Ik heb sinds een paar maanden de Samsung Galaxy S en die bevalt me uitstekend.Het android systeem is lekker vlug en de apps zijn er volop.
Alleen het instellen van de e-mail de eerste keer gaf wat probleempjes maar als het werkt werkt het ding super.
Mausje75
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.08.2015 - 17:50

Ff een oude topic omhoog bumpen.. :D

Ik heb al een aantal maanden een BlackBerry Classic. Deze draait op BB10. Je hebt geen aparte bundel meer nodig. Nadat ik een aantal jaren hiervoor met Sony en Android heb gewerkt, was ik het beu en ben naar BlackBerry overgestapt. Wat een verademing was/is dat zeg! Een smartphone en mini pc in 1 apparaat. Ik heb sinds ik deze telefoon heb mijn laptop niet meer aangeraakt.

Het ís niet meer als vroeger... het internet ís supersnel, de os ís superstabiel en ik kom ruim toe aan de batterij duur. Vanmorgen om 04.00 de lader ontkoppelt ( opgestaan om te gaan werken) en op dit tijdstip heb ik nog 48% over. En het toestel opnieuw opstarten om 'm weer sneller te maken hoeft niet. Laatse keer dat ik 'm heb geherstart is alweer 3 maanden geleden.

Ben je een echte App freak en wil je altijde de beste en nieuwste apps... dan moet je dit toestel niet aanschaffen. Wil je echt productief zijn en dingen gedaan krijgen, dan ís dit het toestel!

Heerlijk toestel ís dit!!
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”