printserver op tele2-modem

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wie heeft een idee waar ik nog niet aan gedacht heb?

Bij schoonpa heb ik een printserver getracht te installeren. Reden is een oude HP-laserjet-printer met USB-aansluiting. Die USB kan niet op het modem dus heb ik een printserver bedacht. De achterliggende gedachte is om ook met de laptop naar de oude HP te printen zonder steeds het kabeltje in de laptop te steken.

Maar dat Tele2-modem ziet helemaal geen printserver en er blijken ook geen instellingen in het modem aanwezig te zijn om zoiets op te zetten. nieuw modem dan maar of is er een andere optie?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

fritzbox 7360 ofzo
daar kan je perfect mee uit de voeten
vind ik zelf tenminste
keep calm!, your randomizer is running
Carlsson 900

Sommige modems zijn door de provider volledig dichtgetimmerd ..... :bandit:
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat dichttimmeren is mij bekend. En Tele2 maakt het blijkbaar heel bont: ik kan niet eens zien welke apparaten zijn aangesloten met welk IP-adres. Het enige wat ik zie is dat er een extern IP-adres is wat bij het woonadres hoort.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

moven dus dat ding
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

Tele2 zit dicht inderdaad.
Je beste optie? Zelf een extra router eraan koppelen die een eigen netwerk maakt en daar je printserver op maken. Is je netwerk instelbaar etc.

Trouwens, weet niet welke Tele2 modem je hebt en of je TV hebt? Bij de standaard modem van de afgelopen jaren had je 4 LAN poorten. Hiervan zijn er twee gereserveerd voor TV en 2 voor je PC-netwerk (of extra router/switch/AP etc). Heb je dus twee pc-poorten bezet, dan moet je zelf een extra switch toevoegen.



Andere optie: google cloud printer mogelijk maken voor je printer. Heeft je printer alleen internet nodig en een module (always-on-pc, die GCP snapt. Daarna kun je ook vanaf je mobiele aparaten gaan printen.
Laatst gewijzigd door Get!em op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Er zit een standaard modem waar internet en telefonie uitkomt. TV gaat via de Astra-sataliet.

Een collega had het nog over dhcp, om die in te stellen maar dat ga ik van de week wel even proberen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”