PV544 te koop op marktplaats maar is het wat?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Ik zag deze advertentie :love: . Wil hem als daily driver gebruiken. hoeft geen showcar te zijn maar gewoon hard en goed. Is deze bij iemand bekend? de eigenaar heeft hem 1,5 maand geleden gekocht...
http://link.marktplaats.nl/m1022889868

Nog tips <_< ? Ik ga maandag proefrijden..
Groet,

Joost
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Leuk om zoiets voorbij te zien komen. Alleen begrijp ik niet waarom er 33.000 km in gereden is. Dat is globaal 1,5 km per dag ... Dat vind ik altijd een beetje moeilijk.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Zal ook wel niet juist zijn.. Wellicht gereviseerd?
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Ben ook erg benieuwd naar de reputatie vd katterug... Heb de aankooptips al geprint..
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Bij zo'n oldtimer moet je geen waarde hechten aan die kilometerstand
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Teller gaat maar tot 99999
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 4666
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

33.000 km is de uitgelezen km-stand op de 5-cijferige teller. Het blijft raden of er een 1,2,3,4,5,6,7,8 of 9 voor hoort te staan...
Het lijkt een redelijke auto. Ik rij zelf in een Amazon en dat is te doen voor dagelijks gebruik maar is wel spartaans en dit is nog een stapje terug in de tijd, realiseer je dat! Realiseer je ook dat aan dit soort auto's ALTIJD iets te doen is. Onderhoud, hoe makkelijk ook, moet veel frequenter plaatsvinden dan de moderne auto. Je hoort altijd een rammeltje, kraakje, piepje, dat er gister nog niet was. Misschien is het morgen weg maar dat weet je nooit. Sturen zonder stuurbekrachtiging en remmen zonder hulp van een rembekrachtiging tijdens dagelijks gebruik? Je zult in het begin wat spierpijn ervaren! De onderdelen zijn voor deze auto zijn nog goed verkrijgbaar maar worden wel wat schaarser.
En toch....... You only live once!
XC40 recharge, SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1498
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

KM stand is toch niet relevant? De staat van de auto bepaalt de prijs. Als de motor netjes loopt en er geen blauwe walm achteruit komt kan je er altijd nog 50 tkm bijrijden. Ook al is het olieverbruik 1 liter / 2000 km.

Onderhoud goed te doen mits je zelf handig bent. Als je voor elk wissewasje naar een garage of handige vriend moet, niet doen! Ofwel je loopt leeg, ofwel je houdt geen vrienden over ;-)

Op de foto's lijkt hij wel een beetje krokant trouwens, en waarom doet iemand zoiets na 1,5 maand weer weg? Originaliteit moet niet je doel zijn bij deze, dit ziet meer uit naar rat car imho.
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26990
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lijkt een leuke auto maar wel verre van origineel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik wil geen party pooper zijn, maar bezint eer ge begint! Het is een leuk ding, en als project zijn dit soort auto's een hele mooie uitdaging om in mooie staat te brengen voor het incidentele ritje bij mooi weer! Maar als daily driver is een 50 jaar oude auto m.i. geen succes. Ik praat uit ervaring, heb meerdere klassieke auto's als speeltje gehad met een soortgelijke intentie en heb ze echt tot showroomconditie gerestaureerd. Desondanks liep ik steeds tegen talloze onpraktische tekortkomingen aan. Ik vond de remmen, zelfs in perfecte conditie, voor het hedendaagse drukke verkeer simpelweg ontoereikend. Er zitten geen veiligheidsvoorzieningen in, in de regen blijkt dat ruitenwissers te wensen overlaten etc.
C40 Ultimate Twin
mad2000
2nd Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28

Mooi laten staan..... Als hij hem pas 1,5maand heeft is hij zich vast rot geschrokken van de hoeveelheid werk nodig om hem mooi te krijgen.
Voor €950 meer ( vraagprijs) staat er een nettere pv544 op MP... http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr

Alleen geen originele stoelen..... maar dat is niet bepaald een tekortkoming als je er dagelijks in wilt rijden.
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

mad2000 schreef: Mooi laten staan..... Als hij hem pas 1,5maand heeft is hij zich vast rot geschrokken van de hoeveelheid werk nodig om hem mooi te krijgen.
Voor €950 meer ( vraagprijs) staat er een nettere pv544 op MP... http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr

Alleen geen originele stoelen..... maar dat is niet bepaald een tekortkoming als je er dagelijks in wilt rijden.
Eens, zo netjes is de eerste helemaal niet volgens mij. Veel roest, ingelaste stukken en dichtgestuckte naden. Deze lijkt me veel netter, in ieder geval op de foto's...
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

dank allen. Ik heb al een MGA uit 1959 dus weet wat het is om zonder rembekrachtiging te rijden. maar dat krokante... Ja dat baart wel zorgen... Goed ik ga hem rijden met iemand van een garage en dan weten we meer..
Ik begrijp 3000 is dan nog teveel voor wat je krijgt?
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Theo V70 schreef: 33.000 km is de uitgelezen km-stand op de 5-cijferige teller. Het blijft raden of er een 1,2,3,4,5,6,7,8 of 9 voor hoort te staan...
Het lijkt een redelijke auto. Ik rij zelf in een Amazon en dat is te doen voor dagelijks gebruik maar is wel spartaans en dit is nog een stapje terug in de tijd, realiseer je dat! Realiseer je ook dat aan dit soort auto's ALTIJD iets te doen is. Onderhoud, hoe makkelijk ook, moet veel frequenter plaatsvinden dan de moderne auto. Je hoort altijd een rammeltje, kraakje, piepje, dat er gister nog niet was. Misschien is het morgen weg maar dat weet je nooit. Sturen zonder stuurbekrachtiging en remmen zonder hulp van een rembekrachtiging tijdens dagelijks gebruik? Je zult in het begin wat spierpijn ervaren! De onderdelen zijn voor deze auto zijn nog goed verkrijgbaar maar worden wel wat schaarser.
En toch....... You only live once!
ja die orginaliteit vind ik niet echt belangrijk. Het moet wel echt oud zijn en ach dat hemeltje... Als hij maar goed remt en motorisch goed is dan ben ik al een heel eind...
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

eerst zal je moeten kijken of een klassieker van een jaar of 50 voor jou geschikt is als daily driver en zo ja, dan is de vraag welke;
dagelijks rijden met een klassieker is op zich geen probleem, daar zijn ze ooit voor gemaakt en hebben ze decennia gedaan; ik heb zelf oa. een Amazon uit 1961, keiharde strakke auto met de nodige modificaties als schijfremmen en rembekrachtiger, versterkt onderstel en LPG; rij er regelmatig (inter)nationale rally's mee; vermogen, remmen en wegligging doen niet onder voor een moderne auto, en ik heb er ook regelmatig zakelijk mee gereden (300 km p/d) om de auto in conditie te houden; toch zal ik zo'n auto nooit als daily driver inzetten, redenen: veiligheid, comfort, verbruik, tijd en kosten; zo'n oude auto heeft geen enkele vorm van kreukelzone/airbags etc dus bij een stevige kop/staart zit het motorblok tussen je knieën en wordt het geheid uitzagen; comfort: geen airco, relatief veel lawaai, zwaar sturen, slechte stoelen, allemaal zaken die wel te modificeren zijn maar dat is kostbaar en heb je dan nog wel een klassieke auto? natuurlijk kennen we verhalen van mensen die voor een paar honderd euro een barrel kopen en daar probleemloos jaren mee rijden, maar ga er maar van uit dat dat uitzonderingen zijn en je regelmatig moet repareren, dus tijd (als je het zelf kan) en/of veel geld kwijt bent

maar goed, vind je dat geen punt dan is de vraag welke auto; van het plaatje kan ik deze 544 niet beoordelen maar mij bekruipt toch het gevoel dat er wel wat tijd en kosten in gaat zitten de komende tijd, maar troost je, een klassieker die het tienvoudige kost geeft geen enkele garantie dast je er nooit iets mee hebt, en als je eenmaal er aan begonnen bent blijf je bezig want er is al zoveel in geïnvesteerd dus verkoop je 'm niet, of wel, zoals deze verkoper na een aantal weken

succes ermee, hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

ps-amazon schreef: eerst zal je moeten kijken of een klassieker van een jaar of 50 voor jou geschikt is als daily driver en zo ja, dan is de vraag welke;
dagelijks rijden met een klassieker is op zich geen probleem, daar zijn ze ooit voor gemaakt en hebben ze decennia gedaan; ik heb zelf oa. een Amazon uit 1961, keiharde strakke auto met de nodige modificaties als schijfremmen en rembekrachtiger, versterkt onderstel en LPG; rij er regelmatig (inter)nationale rally's mee; vermogen, remmen en wegligging doen niet onder voor een moderne auto, en ik heb er ook regelmatig zakelijk mee gereden (300 km p/d) om de auto in conditie te houden; toch zal ik zo'n auto nooit als daily driver inzetten, redenen: veiligheid, comfort, verbruik, tijd en kosten; zo'n oude auto heeft geen enkele vorm van kreukelzone/airbags etc dus bij een stevige kop/staart zit het motorblok tussen je knieën en wordt het geheid uitzagen; comfort: geen airco, relatief veel lawaai, zwaar sturen, slechte stoelen, allemaal zaken die wel te modificeren zijn maar dat is kostbaar en heb je dan nog wel een klassieke auto? natuurlijk kennen we verhalen van mensen die voor een paar honderd euro een barrel kopen en daar probleemloos jaren mee rijden, maar ga er maar van uit dat dat uitzonderingen zijn en je regelmatig moet repareren, dus tijd (als je het zelf kan) en/of veel geld kwijt bent

maar goed, vind je dat geen punt dan is de vraag welke auto; van het plaatje kan ik deze 544 niet beoordelen maar mij bekruipt toch het gevoel dat er wel wat tijd en kosten in gaat zitten de komende tijd, maar troost je, een klassieker die het tienvoudige kost geeft geen enkele garantie dast je er nooit iets mee hebt, en als je eenmaal er aan begonnen bent blijf je bezig want er is al zoveel in geïnvesteerd dus verkoop je 'm niet, of wel, zoals deze verkoper na een aantal weken

succes ermee, hou ons op de hoogte!
dank voor je uitgebreide reactie!
Ik rijd al eenmaal per week in mijn mga uit 1959 van voorschoten naar den haag dus spartaans genoeg en ik denk dat die Volvo toch nog een stuk veiliger is. het is ook maar een 20 minuten rijden dus waar hebben we het over.. Ik heb gewoon veel meer plezier in een klassieker dan in een nieuwe auto..
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ik zou zeggen; blijf lekker in die MGA rijden, zo'n 544 is daarbij vergeleken saai, sloom maar heeft wel meer ruime; veiligheid is nauwelijks beter, misschien iets meer kans op overleven als je over de kop gaat......
overigens, veel of weinig km's maakt voor veiligheid niet uit, om de hoek kan het al raak zijn; misschien vind je dat ik te veel over de veiligheid zeur, maar ik heb het afgelopen jaar een paar resultaten gezien van klassiekers die zijn verongelukt en daar schrok ik toch wel van, ze frommelen in elkaar alsof het karton is........
trouwens, als je dagelijks Voorschoten Den Haag rijdt is de kans groot dat je in een tunnel of op de Rijksstraatweg in de file staat en dat is iets waar de B18 blokken veel moeite mee hebben.....
en ja, rijden in een klassieker is erg leuk en daar kan geen ratio tegenop
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

ps-amazon schreef: ik zou zeggen; blijf lekker in die MGA rijden, zo'n 544 is daarbij vergeleken saai, sloom maar heeft wel meer ruime; veiligheid is nauwelijks beter, misschien iets meer kans op overleven als je over de kop gaat......
overigens, veel of weinig km's maakt voor veiligheid niet uit, om de hoek kan het al raak zijn; misschien vind je dat ik te veel over de veiligheid zeur, maar ik heb het afgelopen jaar een paar resultaten gezien van klassiekers die zijn verongelukt en daar schrok ik toch wel van, ze frommelen in elkaar alsof het karton is........
trouwens, als je dagelijks Voorschoten Den Haag rijdt is de kans groot dat je in een tunnel of op de Rijksstraatweg in de file staat en dat is iets waar de B18 blokken veel moeite mee hebben.....
en ja, rijden in een klassieker is erg leuk en daar kan geen ratio tegenop
Helder verhaal. maar hij blijft trekken. deze katterug werd afgelopen zondag al verkocht (handgeld van een Engelsman, moet het nog zien..) maar goed was in de buurt en ben gaan kijken maandag maar de ophanging was al helemaal weggeroest. dus heb hem laten staan..twijfel erg tussen de p1800s of de katterug. Allebij vrij robuust!
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Plaats reactie

Terug naar “De Katterug en Duett”