Vdash free download

Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

E.T. schreef: Ik heb die van mij nog niet aan werk gezet, door vakantie en andere bezigheden nog niet aan toegekomen.

Weet dus niet of die van mij ook doet. Wat ik wel heb begrepen is dat ze adviseren om een zware acculader aan te sluiten, zodat je spanning op peil blijft.
Precies, bij de garage hebben ze een zware acculader die hem op pijl moet kunnen houden. Een snelle computer en snelle internet verbinding schijnt ook te helpen dus gaat er een dikke laptop mee. Met teamviewer kan ik het daarna bijhouden via de app of computer thuis. Techniek staat voor niets ;-)
cihangirk79
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.09.2019 - 14:42

Kunnen we software downloaden met vdash? Kan ik software voor de camera en voor parkeersensor installeren?

Bedankt alvast...
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

kevinwalter schreef: Op het moment geen plannen voor een mac versie. :-)
Oehhhh, gemiste kans.
Het aantal Mac bezitters is mi zeer groot hedentendage....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

teebee schreef:
kevinwalter schreef: Op het moment geen plannen voor een mac versie. :-)
Oehhhh, gemiste kans.
Het aantal Mac bezitters is mi zeer groot hedentendage....
Net 13,22% van alle pc gebruikers heeft een Mac. Dus prima te begrijpen dat men zich niet toelegt op Mac OS. https://gs.statcounter.com/os-market-sh ... /worldwide
Op iOS is de verhouding ten opzichte van Android ietsje beter: 22,1% https://gs.statcounter.com/os-market-sh ... /worldwide
Kortom de Apple gebruikers zijn zwaar in de minderheid.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20410
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat geldt ook voor Linux ... Dat gebruikt bijna niemand maar net als Apple zijn de gebruikers wel weer erg tevreden over hun systeem.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Msuidgeest schreef: Dat geldt ook voor Linux ... Dat gebruikt bijna niemand maar net als Apple zijn de gebruikers wel weer erg tevreden over hun systeem.
Klopt, als je eenmaal in het ecosysteem zit (iPhone, iPad, Macbook, iMac) werkt alles, eenmaal geconfigureerd, gewoon supergoed samen.

Op het gebied van betrouwbaarheid en gebruiksgemak ontlopen ze elkaar niet veel. Alles kan stuk met stupiditeit, maar de tijd van blauwe scherm en drivergedoe ligt ver achter ons en ik durf te beweren dan een Windows10 installatie in de basis gebruiksvriendelijker is dan MacOSX. Met een achtergrond die gedeeltelijk in UX-Dedign ligt, durf ik te roepen dat Apple zowel op gebied van gebruiksvriendelijkheid als ontwerp heel vreemde keuzes maakt, maar dat is natuurlijk subjectief.

Zelf ben ik een Windows-man. Lekker de boel naar eigen wens (minimalistisch) inrichten en alle onnodige rommel verwijderen en uitschakelen voor een betrouwbaar en snel systeem.

Enne, VDash werkt niet in een VM, maar misschien wel in Bootcamp?
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Mbv Boot Camp heb ik op mijn Mac book Vdash, en nog een paar andere programma’s, gewoon draaien in een windhoos omgeving. Met opstarten heb je de keuze welk systeem je wilt gebruiken.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Waarom werkt Vdash eigenlijk niet in een VM?
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Jelmer de Jong schreef: Waarom werkt Vdash eigenlijk niet in een VM?
Er zit een extra driverlaag tussen (aansturing usb) en je wilt als je data naar je auto schrijft zo min mogelijk drivers hebben die kunnen falen. Het risico dat je auto niet meer start is best groot als het mis gaat. Daarom hebben ze die restrictie erin gemaakt.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
ajschot
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
Locatie: Lelystad

Weet iemand de kosten voor aanpassingen... ik zie in het lijstje enkel tuning en talen verder niet, maar als ik een instelling van temperatuur van de stoel wil aanpassen zegt hij ‘insufficient credit’. Er is niets te vinden over deze kosten. Als er een prijs is betaal je per aanpassing of betaal je per cem aanpassing (dus meerdere aanpassingen in 1 keer.)
Er is totaal geen zicht op enkel dat ik kennerlijk iets moet gaan betalen maar hoeveel geen idee. Heel irritant is dat want sommige dingen wil ik graag aanpassen maar andere dingen hoeven niet zo nodig en is dus zonde van het geld.
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

Sommige aanpassingen zijn gewoon via vida te doen en kosten niets. Wat er instelbaar is verschilt van model en modeljaar
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Gebruikersavatar
ajschot
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
Locatie: Lelystad

haasje schreef: 01.12.2019 - 18:19 Sommige aanpassingen zijn gewoon via vida te doen en kosten niets. Wat er instelbaar is verschilt van model en modeljaar
Dat is het probleem... mijn v70 is my2016 dus niet met de ‘thuis’ vida aantrpassen, enkel met vdash of een betaalde vida.
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

dan wordt het inderdaad lastig
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Om aanpassingen te kunnen doen aan je autoconfiguratie dient de PIN van de CEM verwijderd te zijn. Je kunt alleen van auto's op het P3 platform zelf de pin verwijderen. Hiervoor dien je de auto 24 uur aan vDash te hangen met een zware (>15A) acculader. Heb je een P1 (S40, C30, V50 en C70 vanaf 2006) of P2 (https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_P2_platform), dan is dit niet mogelijk en dien je pin handmatig te laten verwijderen. Als dit gebeurd is krijg je toegang tot het autoconfiguratiemenu waar je kunt zien wat je kunt aanpassen en wat de kosten zijn.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
ajschot
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
Locatie: Lelystad

Nomad schreef: 02.12.2019 - 09:22 Om aanpassingen te kunnen doen aan je autoconfiguratie dient de PIN van de CEM verwijderd te zijn. Je kunt alleen van auto's op het P3 platform zelf de pin verwijderen. Hiervoor dien je de auto 24 uur aan vDash te hangen met een zware (>15A) acculader. Heb je een P1 (S40, C30, V50 en C70 vanaf 2006) of P2 (https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_P2_platform), dan is dit niet mogelijk en dien je pin handmatig te laten verwijderen. Als dit gebeurd is krijg je toegang tot het autoconfiguratiemenu waar je kunt zien wat je kunt aanpassen en wat de kosten zijn.
Probleem... ik zie die kosten niet, enkel talen en tuning prijzen maar niet wat een wijziging gaat kosten. Er is ook nergens een overzicht te vinden.
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ik vind het ook een niet-transparant systeem, de prijzen van aanpassingen zijn gewoon bekend maar nergens terug te vinden.
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Vandaag Vdash maar eens aan het decoderen gezet. Bij het aanzetten gaf Vdash aan 18 uur nodig te hebben om de PIN van de CEM te decoderen. Al met al heeft het nog geen 6 uur geduurd. Druppellader (3,8 A) kon het net niet bijhouden. Begonnen met 12,4 volt en toen de decodering klaar was stond ie nog op 12 volt.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
pepe254
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.08.2013 - 13:46

Drie jaar na de eerste aantijgingen van illegale praktijken bij het verwijderen van roetfilters in dieselvoertuigen, met als doel de onderhouds- en brandstofkosten te verlagen, blijft de situatie in Portugal zonder effectieve controle. Het deeltjesfilter is een vereiste geworden ... https://mr-c.site/
Plaats reactie

Terug naar “De Forumsponsors”