Verkeersborden op navigatie

Plaats reactie
Daniel_Volvo
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.11.2019 - 20:59

Beste,

Vooreerst bedankt om mij op dit forum toe te laten.

Ik bezit een Volvo V60 diesel, 2016. Sensus navigatie.
Ik zou graag hebben dat tijdens het rijden de verkeersborden, max toegelaten snelheid op mijn display komt. Vergelijkbaar met mijn vroegere tomtom.
Hoe moet ik dit doen?

Ik heb reeds zelf een update gedaan van mijn nav.
Ik kan ook TMC aanduiden in de menu, instellingen. Af en toe verschijnt het gele driehoekje met TMC in, maar de max toegelaten snelheid (verkeersbord) verschijnt niet altijd op mijn nav display.

Wat doe ik best?


Alle dank,
Daniel
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

viewtopic.php?f=92&t=81873

Bekijk deze link/post maar eens. Daar zie je dat het alleen mogelijk is als je geen verkeersborden herkenning hebt. Heb je die wel; dan zie je de max snelheid op je main paneel recht voor je, dmv verkeersbordherkenning. Beiden te gelijk gaat niet.
Daniel_Volvo
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.11.2019 - 20:59

Dank je wel, ik vreesde er al voor. Dus toch geen hele goeie navigatie van Volvo. Had vroeger tomtom, deze is wel degelijk heel wat beter.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ach het lijkt dat we steeds luier worden met alle techniek in onze auto, is natuurlijk ook makkelijk.
Maar het blijven hulpmiddelen en moeten we nog altijd onze eigen zintuigen goed gebruiken.
Je merkt op de weg dat dat niet meer gebeurd, omdat men vertrouwd op de techniek.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Nou de navigatie vindt ik op zich niets mis mee in mijn Volvo. Of is het meer het bedrijf Here wat het doet? Hoe dan ook, in combinatie met internet file updating werkt het voor mij uitstekend. En heb gelukkig niet zo’n oer lelijk beugeltje ergens op het dashboard.
Alleen de voice uitspraak is wel vreemd. Dat stomme van; ga links af (pauze) over 200 meter...Grrr. Waarom die stem nog steeds niet spreekt van over 200 meter ga links af, snap ik niet. Het klinkt gewoon erg dom, niet doordacht en totaal niet Nederlands.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”