Hallo,
Aandrijfsysteem service vereist.
Deze melding kreeg ik opeens op mijn dashboard van mijn v60 plugin 2021.
Ik ben hier niet vaak maar toch even op het forum gezocht en eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de batterij dus stuk moet zijn.
Maar dat was het dus niet. Even langs een garage hier in Boekarest gereden (geen dealer). Uitgelezen motorkap open. Koelvloeistof van de batterij bijgevuld en klaar. 15min werk.
Ik vond dat het wel zo eerlijk was na het raadplegen van de verzamelde kennis hier om dit toe te voegen aan de kennis.
Aandrijfsysteem service vereist
- fmulders
- 2nd Gear member
Eh, en je vraagt je niet af waar die koelvloeistof is gebleven?
Het is een gesloten circuit en dat betekend dus dat er ergens een lek zit. Als dat lek in de accu zit, dan ben je binnenkort misschien toch aan de beurt met een defecte accu...
Het is een gesloten circuit en dat betekend dus dat er ergens een lek zit. Als dat lek in de accu zit, dan ben je binnenkort misschien toch aan de beurt met een defecte accu...
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
- The Mechanic
- 5th Gear member
Daarom mag je dit systeem ook niet zomaar bijvullen, je moeten eerst weten waar dit gebleven is, ook al is dit minimaal.
Ik heb al accu's gezien die vol stonden met koelwater en daardoor sluiting veroorzaken.
Zelfs een minimale hoeveelheid vocht in een accu zorgt al voor problemen, dit gaat bovenin de accu condenseren en tast daar de elektronica aan...
Ik heb al accu's gezien die vol stonden met koelwater en daardoor sluiting veroorzaken.
Zelfs een minimale hoeveelheid vocht in een accu zorgt al voor problemen, dit gaat bovenin de accu condenseren en tast daar de elektronica aan...