Heeft Volvo een probleem met EGR klep i.c.m. de D4 motor??

4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

OGA244 schreef:
Volvooo50 schreef: Dag beste mensen van het goeie leven, zoals ik al gister zei en vandaag heb laten uitvoeren aan de jongens van UNLIMITEDTUNING is alles goed gekomen EGR is uit de software verwijdert voor maar €200.00 geeft geen enkel storing aan auto trekt zelfs beter op is wat zuiniger geworden geen motorlampje roetfilter geeft geen storing meer, dus de Zweden zijn toch wel dom
En dat zeg jij dan nog bloed serieus ook...
Jij snapt van de werking en de functie van egr bij benadering helemaal niets hè?
Dat maakt die Zweden iig niet dom...
Iemand die na 400 kilometer al een conclusie trekt over het verbruik... Gelukkig is het wel heel logisch dat de auto nu stiller is. Het zijn tovenaars daar bij unlimitedtuning! Na de volgende tuning is de D4 een halve Boeing en stijgt hij nog op ook! Groot voordeel dat hij dan nog meer mag vervuilen, want de regels voor vliegtuigen zijn nog veel gunstiger voor zij die lak hebben aan de lucht die we inademen. Ikke ikke ikke en de rest kan (letterlijk) stikken.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

4wielen schreef:
OGA244 schreef:
Volvooo50 schreef: Dag beste mensen van het goeie leven, zoals ik al gister zei en vandaag heb laten uitvoeren aan de jongens van UNLIMITEDTUNING is alles goed gekomen EGR is uit de software verwijdert voor maar €200.00 geeft geen enkel storing aan auto trekt zelfs beter op is wat zuiniger geworden geen motorlampje roetfilter geeft geen storing meer, dus de Zweden zijn toch wel dom
En dat zeg jij dan nog bloed serieus ook...
Jij snapt van de werking en de functie van egr bij benadering helemaal niets hè?
Dat maakt die Zweden iig niet dom...
Iemand die na 400 kilometer al een conclusie trekt over het verbruik... Gelukkig is het wel heel logisch dat de auto nu stiller is. Het zijn tovenaars daar bij unlimitedtuning! Na de volgende tuning is de D4 een halve Boeing en stijgt hij nog op ook! Groot voordeel dat hij dan nog meer mag vervuilen, want de regels voor vliegtuigen zijn nog veel gunstiger voor zij die lak hebben aan de lucht die we inademen. Ikke ikke ikke en de rest kan (letterlijk) stikken.
Natuurlijk heb je gelijk, maar die 0,0004% van de automobilisten die de EGR laat wegtunen heeft natuurlijk geen enkel effect op de luchtkwaliteit. Het hele milieudingetje irriteert me bovendien mateloos. Niet omdat ik geen schone lucht wil voor de generaties na ons, maar omdat onze overheid alle verantwoordelijkheid richting de burger en het bedrijfsleven schuift terwijl zij zelf de fossiele brandstof tot in het uiterste uitbuit ten koste van het milieu en onze gezondheid. Er is gewoon nog te veel geld te verdienen met brandstof.

Denk aan de accijns en de BTW (over de accijns! ;-) ) die burgers en het bedrijfsleven aan de pomp afrekenen. Daarnaast hebben we ons mooie Shiphol (Staatseigendom) met haar BTW vrijstelling op kerosine en per vliegtuig de uitstoot van [link=https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/10/al ... t-a1587736]een miljoen vrachtwagens[/link] die bovendien nog eens [link=https://www.rivm.nl/Onderwerpen/F/Fijn_ ... afijn_stof]ultrafijnstof[/link] uitstoten dat lekker snel in de bloedbaan komt.

We kunnen hier bij gebrek aan steun van de overheid zelf initiatief nemen en allemaal peperdure Tesla's gaan rijden, zonnepanelen plaatsen en investeren in windmolens, maar als Nederland hebben we echter niets in te brengen als het over klimaatverandering gaat. We zorgen slechts voor een bijdrage van [link=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _emissions]0,46%[/link] van de wereldwijde CO2 uitstoot.

We zijn volledig overgeleverd aan landen als de USA en China die op het gebied van klimaat de dienst uitmaken.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

360Degreez schreef:
4wielen schreef:
OGA244 schreef: En dat zeg jij dan nog bloed serieus ook...
Jij snapt van de werking en de functie van egr bij benadering helemaal niets hè?
Dat maakt die Zweden iig niet dom...
Iemand die na 400 kilometer al een conclusie trekt over het verbruik... Gelukkig is het wel heel logisch dat de auto nu stiller is. Het zijn tovenaars daar bij unlimitedtuning! Na de volgende tuning is de D4 een halve Boeing en stijgt hij nog op ook! Groot voordeel dat hij dan nog meer mag vervuilen, want de regels voor vliegtuigen zijn nog veel gunstiger voor zij die lak hebben aan de lucht die we inademen. Ikke ikke ikke en de rest kan (letterlijk) stikken.
Natuurlijk heb je gelijk, maar die 0,0004% van de automobilisten die de EGR laat wegtunen heeft natuurlijk geen enkel effect op de luchtkwaliteit. Het hele milieudingetje irriteert me bovendien mateloos. Niet omdat ik geen schone lucht wil voor de generaties na ons, maar omdat onze overheid alle verantwoordelijkheid richting de burger en het bedrijfsleven schuift terwijl zij zelf de fossiele brandstof tot in het uiterste uitbuit ten koste van het milieu en onze gezondheid. Er is gewoon nog te veel geld te verdienen met brandstof.

Denk aan de accijns en de BTW (over de accijns! ;-) ) die burgers en het bedrijfsleven aan de pomp afrekenen. Daarnaast hebben we ons mooie Shiphol (Staatseigendom) met haar BTW vrijstelling op kerosine en per vliegtuig de uitstoot van [link=https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/10/al ... t-a1587736]een miljoen vrachtwagens[/link] die bovendien nog eens [link=https://www.rivm.nl/Onderwerpen/F/Fijn_ ... afijn_stof]ultrafijnstof[/link] uitstoten dat lekker snel in de bloedbaan komt.

We kunnen hier bij gebrek aan steun van de overheid zelf initiatief nemen en allemaal peperdure Tesla's gaan rijden, zonnepanelen plaatsen en investeren in windmolens, maar als Nederland hebben we echter niets in te brengen als het over klimaatverandering gaat. We zorgen slechts voor een bijdrage van [link=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _emissions]0,46%[/link] van de wereldwijde CO2 uitstoot.

We zijn volledig overgeleverd aan landen als de USA en China die op het gebied van klimaat de dienst uitmaken.
Een heule dikke +1 voor jou!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

360Degreez schreef:
Natuurlijk heb je gelijk, maar die 0,0004% van de automobilisten die de EGR laat wegtunen heeft natuurlijk geen enkel effect op de luchtkwaliteit. Het hele milieudingetje irriteert me bovendien mateloos. Niet omdat ik geen schone lucht wil voor de generaties na ons, maar omdat onze overheid alle verantwoordelijkheid richting de burger en het bedrijfsleven schuift terwijl zij zelf de fossiele brandstof tot in het uiterste uitbuit ten koste van het milieu en onze gezondheid. Er is gewoon nog te veel geld te verdienen met brandstof.

Denk aan de accijns en de BTW (over de accijns! ;-) ) die burgers en het bedrijfsleven aan de pomp afrekenen. Daarnaast hebben we ons mooie Shiphol (Staatseigendom) met haar BTW vrijstelling op kerosine en per vliegtuig de uitstoot van [link=https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/10/al ... t-a1587736]een miljoen vrachtwagens[/link] die bovendien nog eens [link=https://www.rivm.nl/Onderwerpen/F/Fijn_ ... afijn_stof]ultrafijnstof[/link] uitstoten dat lekker snel in de bloedbaan komt.

We kunnen hier bij gebrek aan steun van de overheid zelf initiatief nemen en allemaal peperdure Tesla's gaan rijden, zonnepanelen plaatsen en investeren in windmolens, maar als Nederland hebben we echter niets in te brengen als het over klimaatverandering gaat. We zorgen slechts voor een bijdrage van [link=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _emissions]0,46%[/link] van de wereldwijde CO2 uitstoot.

We zijn volledig overgeleverd aan landen als de USA en China die op het gebied van klimaat de dienst uitmaken.
En daar gaan we weer... zij niet, dan ik ook niet. En zo komen we nooit tot een oplossing. Erg kortzichtig.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Almerev70
3rd Gear member
Berichten: 363
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Alle beetje helpen!

Maar ben er van overtuigd dat de overheid milieu en alles wat er mee samenhangt gebruikt als melkkoe.
Laten we nu een beginnen met vliegtickets wat duurder te maken, want als vliegen naar Barcelona of Rome goedkoper is als een treinkaartje Adam-Maastricht blijven we makkelijker vliegen.
En kom op, vervuilen mag wel als je maar betaald.... Beetje krom niet waar! Is het dan minder erg?
En wat te denken van de F1...? Heb er zelf niks mee.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Almerev70 schreef: Alle beetje helpen!

Maar ben er van overtuigd dat de overheid milieu en alles wat er mee samenhangt gebruikt als melkkoe.
Laten we nu een beginnen met vliegtickets wat duurder te maken, want als vliegen naar Barcelona of Rome goedkoper is als een treinkaartje Adam-Maastricht blijven we makkelijker vliegen.
En kom op, vervuilen mag wel als je maar betaald.... Beetje krom niet waar! Is het dan minder erg?
En wat te denken van de F1...? Heb er zelf niks mee.
Als je betaalt en het geld wordt gebruikt om te compenseren, is het wat mij betreft prima. En eens, hoe eerder voor vliegtickets reële prijzen gevraagd worden, hoe beter! Belachelijk hoe dat systeem nu werkt. Maar al die shit ontslaat in mijn ogen niemand van de plicht zijn steentje bij te dragen.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Hoe compenseer je vervuiling?
Een regenbuitje over je stoepje?
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

mees schreef: Hoe compenseer je vervuiling?
Een regenbuitje over je stoepje?
Investeren in middelen die uitstoot verminderen, burgers bewust maken van de vervuiling en een infrastructuur om EV's te kunnen laden.

Daarnaast de wegenbelasting schrappen en een extra milieubelasting op de brandstof (en straks laadstroom) heffen.

Voordelen :
- Iedereen betaalt eerlijk naar aantal gereden kilometers (= uitstoot; Hoe zuiniger, hoe goedkoper).
- Alle vervuilers zoals de bromfietsers en brommobielers betalen mee.
- Met dit systeem kan meteen het rekeningrijden, en de enorme investeringen die daarmee gepaard zouden gaan, voorgoed van de baan.
- Mensen gaan de kleine ritjes sneller met de fiets of het OV doen en carpoolen om kosten te delen.
- Tot 2028 geen heffing op laadstroom om de overgang naar EV's te stimuleren. Daarna een lage heffing voor openbare laadpalen.
- Thuisladen via het net verplicht op een aparte groep. Met eigen (groene) stroom zonder heffing.
- Buitenlanders die hier tanken betalen mee. (Effect "grensregiotanken" is nihil)
- Extra heffing moet toegepast worden op ALLE brandstoffen. Dus ook de BTW-Vrije Kerosine die voor de meeste uitstoot zorgt.

Iedereen betaalt eerlijk en naar het aantal gereden kilometers en de overgang naar duurzaam vervoer wordt actief gestimuleerd.

Nadelen :
- Vliegtickets worden duurder.
- De overheid krijgt op verschillende vlakken minder geld binnen en zal verschillende onzinuitgaven moeten schrappen om te compenseren.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

4wielen schreef:
360Degreez schreef:
Natuurlijk heb je gelijk, maar die 0,0004% van de automobilisten die de EGR laat wegtunen heeft natuurlijk geen enkel effect op de luchtkwaliteit. Het hele milieudingetje irriteert me bovendien mateloos. Niet omdat ik geen schone lucht wil voor de generaties na ons, maar omdat onze overheid alle verantwoordelijkheid richting de burger en het bedrijfsleven schuift terwijl zij zelf de fossiele brandstof tot in het uiterste uitbuit ten koste van het milieu en onze gezondheid. Er is gewoon nog te veel geld te verdienen met brandstof.

Denk aan de accijns en de BTW (over de accijns! ;-) ) die burgers en het bedrijfsleven aan de pomp afrekenen. Daarnaast hebben we ons mooie Shiphol (Staatseigendom) met haar BTW vrijstelling op kerosine en per vliegtuig de uitstoot van [link=https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/10/al ... t-a1587736]een miljoen vrachtwagens[/link] die bovendien nog eens [link=https://www.rivm.nl/Onderwerpen/F/Fijn_ ... afijn_stof]ultrafijnstof[/link] uitstoten dat lekker snel in de bloedbaan komt.

We kunnen hier bij gebrek aan steun van de overheid zelf initiatief nemen en allemaal peperdure Tesla's gaan rijden, zonnepanelen plaatsen en investeren in windmolens, maar als Nederland hebben we echter niets in te brengen als het over klimaatverandering gaat. We zorgen slechts voor een bijdrage van [link=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _emissions]0,46%[/link] van de wereldwijde CO2 uitstoot.

We zijn volledig overgeleverd aan landen als de USA en China die op het gebied van klimaat de dienst uitmaken.
En daar gaan we weer... zij niet, dan ik ook niet. En zo komen we nooit tot een oplossing. Erg kortzichtig.
Het is niet dat die 0.46% er niet toe doet. Er is nog een hoop te winnen met bijvoorbeeld de lokale luchtkwaliteit. Echter jij en ik zijn bereid te investeren in een toekomst met schone lucht, de andere 80% van de bevolking zal zonder stimulans vanuit de overheid niets doen.
We hebben de overheid nodig om mensen te bewegen. Gebeurt dit niet is het per definitie water naar de zee dragen.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Je doet een aantal goede suggesties. Ik denk echter dat wel veel mensen in de grensstreek in B of D gaan tanken als de brandstof duurder wordt. En ik denk ook dat buitenlanders de tank volgooien voor ze in NL komen. Kunnen we beter een vignet invoeren voor buitenlanders met milieuclassificatie van de auto: hoe viezer, hoe duurder.

Verder is het mooi om stimulerende maatregelen in te voeren, maar vergeet ook de corrigerende niet. Er zijn al apparaten om de lucht in grotere zones te filteren, laten we daar ook naar kijken. Er is al een prachtig Nederlands product op dit vlak, ben de naam even kwijt. Frappant genoeg alleen nog maar klanten in het buitenland. NL blijft toch een beetje het l#lletje van de klas wat dat betreft...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben vanmorgen even met 180 naar het werk gereden.
Puur om het EGR systeem even schoon te blazen, het onderwerp waar dit topic op gestart is.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

diesel01 schreef: Ik ben vanmorgen even met 180 naar het werk gereden.
Puur om het EGR systeem even schoon te blazen, het onderwerp waar dit topic op gestart is.
Als je een bekeuring krijgt, gewoon even dit topic laten zien :D
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Waarom reed je nou niet 40 km/u in je 1e versnelling? 8-)
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

4wielen schreef:
diesel01 schreef: Ik ben vanmorgen even met 180 naar het werk gereden.
Puur om het EGR systeem even schoon te blazen, het onderwerp waar dit topic op gestart is.
Als je een bekeuring krijgt, gewoon even dit topic laten zien :D
Check, kan er niets aan doen meneer, de vervuiling van mijn EGR moet er af, kijk het staat op het Volvoforum.
En die gast van Lefiers in zijn Up zat zijn werkgever te vervloeken omdat zijn Up niet was uitgevoerd met een 2.0TDI, niet bij te houden, zo'n Volvo.
Overigens kan ik mij uitstekend vinden in het relaas van 360Dgreez, ik ga dan nog meer mijn best doen om zuiniger te rijden.
Dit jaar hebben wij een kleine verbouwing op stapel staan, indien het een goed jaar word willen we ook nog zonnecellen op het dak plaatsen, volgende stap wordt dan een laadpaal en een V60 T6 TE.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

diesel01 schreef: Overigens kan ik mij uitstekend vinden in het relaas van 360Dgreez, ik ga dan nog meer mijn best doen om zuiniger te rijden.
Dit jaar hebben wij een kleine verbouwing op stapel staan, indien het een goed jaar word willen we ook nog zonnecellen op het dak plaatsen, volgende stap wordt dan een laadpaal en een V60 T6 TE.
Top! Ik heb dezelfde plannen, alleen de verbouwing al achter de rug en ik vrees dat de nieuwe V60 nog even geen haalbare kaart is, maar dat er een PIH of EV moet komen staat vast.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
marsman
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59

Grappig, nog even reageren op het door mij gestartte topic. Mijn V60 zit inmiddels op de 145K. Heel was problemen met EGR's gehad. Keer of 5 bij de gagarage gestaan, eigenlijk elke 20K kilometer weer issues. Zelf een keer op vakantie stilgevallen, echt balle en de reden dat ik never meer Volvo ga rijden.

Echter, er is inmiddels een fix die door de dealer is gemonteerd. Wat ik begrijp is dat er een gemodificeerde slangenset is, die de luchtcirculatie dusdanig anders inregelt, dat de vervuiling niet meer optreedt. Ik heb daar nu z'n 40K kilometers mee gereden en sindsdien geen issues meer gehad.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

De CO2 emissie en het aandeel daarvan afkomstig van wegvervoer heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met de reden dat er een EGR op een diesel zit. Ik vind EGR's blokkeren /weg programmeren en roetfilters uitboren buitengewoon kwalijk en inbeslagname waardig
smithh
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.10.2012 - 13:08
Locatie: Zwanenburg

V60 D4 2014: september 2017 EGR-klep en (gemodificeerd) inlaattraject vervangen na melding. Beslist niet gratis; wel nette coulance van de dealer, Svala Lijnden, met 60 % korting op de onderdelen en montage. Voor de oorzaak werd het ingewikkelde systeem van milieumaatregelen aangegeven, en inderdaad de gevoeligheid daarvan voor bijvoorbeeld korte ritjes.
V60 D4: de auto waar je zoon wél in wil rijden.....
RVE238
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03.05.2018 - 14:06

ook ik ben nu aan de beurt met waarschijnlijk een EGR probleem. Sinds vanmiddag brandt het lampje motorstoring en alle berichten hierboven gelezen hebbend zal het ook wellicht een EGR probleem zijn. Morgen even uit laten lezen en diagnose stellen bij de Volvo dealer en zijn oordeel aanhoren.
Als het echt een EGR probleem is denk ik er over om ook bij Unlimitedtuning in Amersfoort de EGR (softwarematig) te laten verwijderen.

Ik ben een heel rustige rijder en zet de motor graag op de ECO stand om een hoog brandstofverbruik te vermijden.
Zou het nu zo zijn dat ik de uitgespaarde kosten van de bespaarde brandstof nu alsnog voor de kiezen krijg in de vorm van een gepeperde rekening voor de EGR...?
Is het inderdaad een goed idee om zo nu en dan even lekker door te trekken met de auto om het systeem weer schoon te krijgen?

Ik heb een Volvo V70 2014 GT8 D4

Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door RVE238 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Ja als je veel eco rijdt, is dat niet goed voor je blok en je EGR klep. Alleen de egr uitschakelen, dat is de bekende tuners nog niet gelukt. Dus lees je even in online. Egr van de vea is niet goed te sluiten helaas. Vraag maar eens na bij obbe van volvotune of rica.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”