Daar ligt voor jouw V70 ook het probleem.RVE238 schreef: Ik ben een heel rustige rijder en zet de motor graag op de ECO stand om een hoog brandstofverbruik te vermijden.
Zou het nu zo zijn dat ik de uitgespaarde kosten van de bespaarde brandstof nu alsnog voor de kiezen krijg in de vorm van een gepeperde rekening voor de EGR...?
Is het inderdaad een goed idee om zo nu en dan even lekker door te trekken met de auto om het systeem weer schoon te krijgen?
Ik heb een Volvo V70 2014 GT8 D4
Wordt vervolgd...
Ik boender regelmatig even de snelweg oprit op en trek dan echt even door om hem los te krijgen.
In Dld heb ik regelmatig, indien het verkeer het toelaat, 180+ op de klok en als kruissnelheid 160.
Gemiddeld verbruik op dit moment is 7.0/100km, dat verbruik heb ik liever dan met vol zittende EGR of roetfilter bij de dealer staan.
Het eerste wat ik na de start uit zet is start/stop, kan nooit goed zijn elke keer aan en uitslaan van de motor, het is bedacht door een stropdas in Brussel die terwijl hij zich zat vol te vreten van zijn riante onkosten vergoedingen in een sterren restaurant bedacht hoe kan ik 0.01 brandstof besparen.
Dus gewoon regelmatig warm stoken en pijpjes leeg branden.
Rijdt mooi trouwens hé?, een D4 met 8gt?