Nieuwe V60 rijder!

Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Na dik 190.000km in een SEAT Leon ST FR Dynamic TDI 150pk (ik heb iets met lange autonamen denk ik...) heb ik op 1/11 de sleutels van mijn volgende lease-auto in ontvangst mogen nemen. Ik mag de komende 3 jaar op pad met mijn, diep ademhalen, V60 Polar+ Dynamic D3 Geartronic in standaard wit met 18" Modin wielen als accessoire (scheelt weer bijtelling :D ), het comfort pack en een afneembare trekhaak. Met 60.000 km per jaar wellicht niet de meest praktische keuze kwa kleur, maar er zit nu een goede coating op en met de juiste poetsspullen houden we de lak wel mooi. Met nu iets meer dan 7000km op de teller tijd voor de eerste evaluatie en mijn introductie alhier.

Wie ben ik?
Erik Hendrikx, 35 jaar oud en werkzaam als consultant. Ik zit voor mijn werk best veel op de weg, dus een goede comfortabele auto met wat pit is voor mij een must. Daarnaast hebben we een wat grotere hond, dus een station is wel zo prettig (alhoewel ze ook prima in mijn Golf VI GTD pastte).
Naast kilometervreten in de auto doe ik dat ook nog weleens op 2 wielen. Erg leuk 8-)

De auto tot nu toe
De automaat bevalt erg goed, zeker met veel snelwegkilometers en bijbehorende file (had ik in mijn vorige auto ook gewild, maar dan ging ik van 20% naar 25% bijtelling...). Ook het zwarte interieur (zwart leer met witte stiksels, zwarte dakhemel) is een dikke plus. Sportief en stijlvol in mijn ogen.
Het rijgedrag bevalt goed, comfortabel en sportief genoeg. Al met al iets minder sportief dan de Leon op sportstand, maar stukken beter dan de Leon op alle andere standen en op de snelweg veel comfortabeler. Ik mis die aan te passen ophanging dus totaal niet (stond sowieso altijd op sport).
Voice-control werkt ook goed. In mijn vorige lease-auto's zat die optie ook, Golf VI en Renault Laguna, maar daarin was de werking om te janken. In de Volvo werkt het super.
Wat ik wel mis?
Ietsiepietsie vermogen. De SEAT was wat lichter en daardoor ook wat sneller. In dagelijks verkeer niet zo snel merkbaar, maar ik werk ook regelmatig in het Oosten van NL en ga dan via de Duitse A31 terug naar huis. Een remap is helaas geen optie want lease/einde garantie/gezeur...
Het infotainment systeem loopt inmiddels wat achter op de concurrentie. Wat ik daarin vooral mis is, is het extra display in het instrumentenpaneel. Hierop kon ik bijvoorbeeld zien welke track afspeelde op mijn telefoon terwijl op het grote scherm de navigatie zijn ding deed. In principe was dat kleine display een mini-versie van het grote display en kon je daarop bijna alles aansturen en zien zoals op het grote scherm (telefoon, navi, muziek, etc.). Op de TFT tellers zie ik nog wel de navigatie aanwijzigingen maar verder geen extra info van het infotainment systeem*.

*tenzij ik natuurlijk iets gruwelijk over het hoofd zie, dan hou ik me graag aanbevolen voor tips & tricks.

Heb ik nog wensen?
Twee zeer bescheiden wensen... de eerste is het stalen veiligheidsrek. Ik heb nu de hoes in de kofferbak, maar die werkt niet i.c.m. het veiligheidsnet. Toch wel praktisch om 38kilo hond tegen te houden bij stevig remmen.
Verder lijkt het me nog wel wat om de interieurverlichting te upgraden naar LED. (Je raadt het al, de Leon had dat wel... daarin was alles LED, zowel binnen als buiten) Ik heb al een complete kit gevonden online, maar ik zie her en der wat verhalen voorbij komen over CAN BUS errors. Daarom ben ik daarin nog wat huiverig om die lampjes te gaan wisselen. Iemand iets zinnigs te zeggen over deze kit van Precision LED?

Oh ja... foto's. Het blijft even bij deze foto bij de dealer tijdens de aflevering. De auto is nog niet lang genoeg schoon gebleven om goede foto's te maken :(

Afbeelding
Punchdrunk79
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.09.2017 - 15:03

Mooi hoor! inderdaad dapper om met 60K km's per jaar voor wit te gaan, maar aan de andere kant: poetsen moet je toch, en wel lekker veilig qua kleur. staat hem ook zeker goed.

het infotainment systeem is inderdaad wel op leeftijd inmiddels; persoonlijk heb ik geen probleem met het kleine scherm of het gemis van infotainment info tussen de tellers, maar met name de invoer die wel wat omslachtiger is dan in de modernere VW varianten (had een golf 7 GTD, en dat systeem was bloedsnel en de combinatie van touchscreen en knoppen was echt heel fijn. tijdens het rijden wil je knoppen, bij stilstand wil je touchscreen. )

aan de andere kant; ken meerdere mensen met een XC60/V60 en die gebruiken de interface nauwelijks: alles via VOC. ga zeker ook experimenteren met de spraakherkening, alhoewel ik daar vooralsnog bij andere merken inderdaad geen goeie ervaringen mee heb.

betreffende zelf ledjes inbouwen: ik zou het niet aandurven, aangezien je inderdaad allerlei lelijke meldingen kunt krijgen. maar goed, ik ben dan zelf ook echt geen knutselaar.

veel plezier van je V60!
Volvo V60 Business Sport D4 GT8 2018 - Bursting Blue metallic, Luxury Line, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Polestar optimalisation
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Interieurverlichting zit geen loadcheck via canbus aan, dus lampjes vervangen zal geen melding op het dashboard geven.
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Welkom en veel veilige km’s met de nieuwe auto.
Ik heb van de week leds in het interieur en onder de spiegels geplaatst. De leds in het interieur vind ik eigenlijk te fel en volgens mij is dat haast bij alle leds (is uiteraard een kwestie van smaak). De leds onder de spiegels voldoen wel prima, ik heb nu echt veel licht naast de auto.
Welke coating zit er op de auto?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
manta
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 16.10.2005 - 14:41

Gefeliciteerd met de “witte”, ik rij ook in een witte en dat bevalt uitstekend. Altijd weer trots als ik hem gewassen heb.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27010
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom, dat is een fraaie en complete V60 geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooi Donders Fielseteerd enne nette Introductie!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
rwbc
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 09.03.2014 - 19:20

Welkom! Fraaie auto en wit blijft een mooie kleur. Heb er nog serieus over getwijfeld maar na een witte V50 en witte A3L nu toch voor een zwarte gegaan.
Gewoon wekelijks bijhouden en tussendoor even de zwarte beestjes van de bumper afspuiten ;), veel plezier gewenst!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mooi wit is niet lelijk. Gefeliciteerd en welkom bij de club van Volvo rijders.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Bedankt voor het warme welkom!

@Rha007: ik heb de auto nu in behandeld met de AMMO NYC Paint Regimen kit. De basislaag is de SKIN coat en na de wasbeurten werk je de auto af met HYDRATE. Werkt erg prettig en makkelijk. Helaas alleen nog geen Europese dealer. Voor het allerbeste resultaat zou ik nog REFLEX als onderlaag aan kunnen brengen, maar het resultaat met alleen SKIN en HYDRATE is voor mij al goed genoeg.

[youtube]3a6VPPNC0oM[/youtube]
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

De eerste 10.000km zitten erop, tijd voor een goede wasbeurt...

Vies :sick:
Afbeelding
Volvo V60 by Erik Hendrikx, on Flickr

Afbeelding
Volvo V60 by Erik Hendrikx, on Flickr

Afbeelding
Volvo V60 by Erik Hendrikx, on Flickr

De vorige wasbeurt had ik de auto behandeld met AMMO Skin, het vuil vloog er nu bijna vanaf. Gewassen met AMMO Paint Cleanser en daarna behandeld met AMMO Hydrate. Ik ben erg tevreden 8-)

Glimt weer!
Afbeelding
Volvo V60 by Erik Hendrikx, on Flickr

Afbeelding
Volvo V60 by Erik Hendrikx, on Flickr
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Mooi resultaat.
Ammo ken ik niet, ben wel nieuwsgierig hoe je uiteindelijk op dit product gekomen bent. In het filmpje word naar mijn mening wel erg veel van het product gebruikt als ik het vergelijk met andere merken, maar het eindresultaat is prachtig.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Rha007 schreef:Ammo ken ik niet, ben wel nieuwsgierig hoe je uiteindelijk op dit product gekomen bent.
Via /DRIVE op Youtube. Dit Youtube kanaal is een spin-off van Jalopnik (dacht ik). 1 van hun series/afspeellijsten was /DRIVE Clean waarin Larry, de man achter AMMO, liet zien hoe je het beste auto's kan wassen, waxen, polijsten, etc. Vanaf daar ben ik zijn eigen kanaal gaan volgen. Sowieso leuk om te zien als je wat meer wilt weten over car detailing, maar ook gewoon voor de eye-candy (de poetsbeurt van de McLaren F1 GTR is echt gaaf om te zien).
Voor mijn V60 wilde ik eigenlijk gaan voor een ceramische coating, maar het werd me aangeraden om dan de auto minimaal 24uur binnen te laten staan. Dat is voor mij helaas geen optie (teveel onderweg en geen garage). Wax heeft een te korte standtijd naar mijn zin... Daarom sprak het idee van het AMMO Paint Regimen me wel. 1 basiscoat die je met de andere coats tussentijds aanvult.
Helaas is er nog geen Europese distributeur, bij bestellingen kun je dus nog te maken krijgen met importbelasting.
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

De eerste 25.000km zitten erop, de eerste 30.000km beurt is dan ook alvast gepland (voordat iedereen en zijn hond de winterbandenwissel inplant).

Inmiddels heb ik ook het veiligheidsrek gemonteerd. Dit bevalt me een stuk beter dan het net. Het zicht naar achter wordt wel wat beperkt door de horizontale buizen, maar naar mijn idee minder dan met een net waar je doorheen moet kijken. Enige manco is wel dat het rek nu wat kraakt/schuurt tegen de achterbank. Dat is vooral hoorbaar op slecht wegdek. Ik heb wel een oplossing in gedachten, maar ik vroeg me af of iemand anders dezelfde ervaring heeft? (net na montage heb ik hier geen last van gehad, het trad pas op nadat ik de achterbank neergeklapt had)
Gebruikersavatar
isard
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06.01.2018 - 22:51

Mooie auto, ik stap toevallig ook van de Seat Leon ST FR 2.0 TDI over naar dezelfde kleur V60. Die lakbehandeling lijkt mij ook wel wat, want wit is altijd vies natuurlijk.
Tot nu toe meestal zwarte auto's gehad, die trouwens net zo snel vies ogen. O-)
V60 D4 Geartronic Business Sport
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Bij mijn hondenrek zitten er twee schuimrubberen blokjes, die als eerste tegen de bank aankomen ipv het staal. Is dat misschien een optie?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Hostyle schreef: De eerste 25.000km zitten erop, de eerste 30.000km beurt is dan ook alvast gepland (voordat iedereen en zijn hond de winterbandenwissel inplant).

Inmiddels heb ik ook het veiligheidsrek gemonteerd. Dit bevalt me een stuk beter dan het net. Het zicht naar achter wordt wel wat beperkt door de horizontale buizen, maar naar mijn idee minder dan met een net waar je doorheen moet kijken. Enige manco is wel dat het rek nu wat kraakt/schuurt tegen de achterbank. Dat is vooral hoorbaar op slecht wegdek. Ik heb wel een oplossing in gedachten, maar ik vroeg me af of iemand anders dezelfde ervaring heeft? (net na montage heb ik hier geen last van gehad, het trad pas op nadat ik de achterbank neergeklapt had)
Sodeknetter..... U ploft ook veel! Ik dacht dat ik veel km maakte, U maakt er ook genoeg!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Rha007 schreef: Bij mijn hondenrek zitten er twee schuimrubberen blokjes, die als eerste tegen de bank aankomen ipv het staal. Is dat misschien een optie?
Daar zat ik wel aan te denken, of de zachte kant van een rol klittenband rondom de buizen plakken.
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

isard schreef: Mooie auto, ik stap toevallig ook van de Seat Leon ST FR 2.0 TDI over naar dezelfde kleur V60. Die lakbehandeling lijkt mij ook wel wat, want wit is altijd vies natuurlijk.
Tot nu toe meestal zwarte auto's gehad, die trouwens net zo snel vies ogen. O-)
Zwart en wit zijn wat dat betreft om het even, je blijft bovengemiddeld vaak wassen. Ik heb maar geinvesteerd in een HD-reiniger, scheelt me weer wasbox bezoek.
Hans oet Twent schreef:Sodeknetter..... U ploft ook veel! Ik dacht dat ik veel km maakte, U maakt er ook genoeg!
De verwachting is ergens tussen de 60.000 en 70.000 km op jaar uit te komen. Met de voorganger heb ik in 3 jaar bijna 200.000 km gereden.
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Gistermorgen de V60 weggebracht voor zijn 30k km beurt en winterbandenwissel. Ik heb ook maar meteen de wisserbladen voor laten vervangen, de linker begon strepen te trekken. Nadat mijn voorgangers bij het inleveren vertrokken met de aanwezige V40's en V60's bleven er steeds minder leenauto's over, buiten een schitterende S90... Het zou toch niet? Jawel hoor; "En dan kunt u de S90 meenemen... veel plerzier!"

Ik heb een dagje mogen sturen in deze S90 D4 Geartronic:

Afbeelding

Wat een fijne auto, het interieur is echt top. Het rijgedrag was mij wat teveel gericht op comfort, maar als snelweg bakbeest was het een prima auto. Motorvermogen was ook meer dan voldoende en deed me toch nog eens twijfelen of ik met de D3 wel de juiste motor voor mijn V60 had gekozen. Zo'n D4 is toch net ff leuker, maar ja, ook een stuk duurder in lease en bijtelling :(

Einde dag mijn V60 weer opgehaald, stuurt beter/leuker maar het interieur haalt het niet bij de nieuwe generatie. De nieuwe V60 staat nu alleen maar hoger op mijn wish-list voor de opvolger.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”