Prrrieeeeeee!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Helaas diagnose is Balanasmodule, ik ben de eerste bij deze dealer.
Via het Volvo journaal,en geluidsbestanden hebben ze het vast kunnen stellen.
Heb afgesproken om te wachten op de juiste update (modificatie) van deze module en deze dan te vervangen.
Op zich is dit niet zo erg, op voorwaarde dat de nieuwe module op de juiste manier geplaatst wordt, want de timing is uiterst belangrijk.
Hebben ze bij jou gezegd wanneer de modificatie verwacht wordt?
Waar je zeker op moet letten naast het geluid, is of er trillingen zijn. Ik heb dit gemerkt na de eerste vervanging: toen mijn deur open stond, en bij gas geven rond 2000 toeren, zag je de deur echt beginnen trillen. Tijdens rijden voelde je dat niet.
Ik zou er ook op aandringen dat de meest bekwame technieker het werk uitvoert. De eerste keer was dit bij mij dus niet het geval, vandaar de trillingen waarschijnlijk. De tweede keer is het werk gedaan door hoofd werkplaats en was het dus wel in orde.
Succes!
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
vankol schreef: Helaas diagnose is Balanasmodule, ik ben de eerste bij deze dealer.
Via het Volvo journaal,en geluidsbestanden hebben ze het vast kunnen stellen.
Heb afgesproken om te wachten op de juiste update (modificatie) van deze module en deze dan te vervangen.
Op zich is dit niet zo erg, op voorwaarde dat de nieuwe module op de juiste manier geplaatst wordt, want de timing is uiterst belangrijk.
Hebben ze bij jou gezegd wanneer de modificatie verwacht wordt?
Waar je zeker op moet letten naast het geluid, is of er trillingen zijn. Ik heb dit gemerkt na de eerste vervanging: toen mijn deur open stond, en bij gas geven rond 2000 toeren, zag je de deur echt beginnen trillen. Tijdens rijden voelde je dat niet.
Ik zou er ook op aandringen dat de meest bekwame technieker het werk uitvoert. De eerste keer was dit bij dus niet het geval, vandaar de trillingen waarschijnlijk. De tweede keer is het werk gedaan door hoofd werkplaats en was het dus wel in orde.
Succes!
Wanneer de module beschikbaar is weten ze nog niet, ze zagen juni staan maar hij dacht dat alle nieuwe VEA blokken vanaf juni deze module
krijgen af fabriek. Zodra ze het weten krijg ik de oproep voor de wissel.
Ziet er naar uit dat ze dit netjes gaan oplossen.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Wanneer de module beschikbaar is weten ze nog niet, ze zagen juni staan maar hij dacht dat alle nieuwe VEA blokken vanaf juni deze module
krijgen af fabriek. Zodra ze het weten krijg ik de oproep voor de wissel.
Ziet er naar uit dat ze dit netjes gaan oplossen.
Ze doen wel hun best je. Tegen mij was vorig jaar gezegd dat de nieuwe module er in dec 2018 zou zijn. Hopelijk wordt het dan inderdaad dit jaar.
Mogelijks word ik ook nog eens opgebeld voor een nieuwe vervanging met de nieuwe module dan, althans dat heeft men mij gezegd.

Nog even geduld dus bij jou. Nadeel is dat je nu constant op de fluittoon gaat letten. :-)
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
vankol schreef: Wanneer de module beschikbaar is weten ze nog niet, ze zagen juni staan maar hij dacht dat alle nieuwe VEA blokken vanaf juni deze module
krijgen af fabriek. Zodra ze het weten krijg ik de oproep voor de wissel.
Ziet er naar uit dat ze dit netjes gaan oplossen.
Ze doen wel hun best je. Tegen mij was vorig jaar gezegd dat de nieuwe module er in dec 2018 zou zijn. Hopelijk wordt het dan inderdaad dit jaar.
Mogelijks wordt ik ook nog eens opgebeld voor een nieuwe vervanging met de nieuwe module dan, althans dat heeft men mij gezegd.

Nog even geduld dus bij jou. Nadeel is dat je nu constant op de fluittoon gaat letten. :-)
Ach zet de radio wel wat harder :D
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
ralph123
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.01.2010 - 14:48

Gisteren balansas onder garantie vervangen. Geluid is gelukkig weg.
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

ralph123 schreef: Gisteren balansas onder garantie vervangen. Geluid is gelukkig weg.
Mooi!
En ook geen trillingen? Zet je deur eens open, leg je hand erop, en geef dan gas rond 2000 toeren. Merk je iets? Of bij andere toerentallen?
V40 T4 Geartronic 2017
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

Heeft iemand een idee wat dit ongeveer kost buiten de garantie?
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

V50nuV60 schreef: Heeft iemand een idee wat dit ongeveer kost buiten de garantie?
Ik schat tussen de 600 en de 1000 euro. Sorry voor de ruime marge, ik weet niet hoeveel het stuk kost, maar reken toch wel op een (bijna) volledige dag werk.
Anderzijds vind ik niet dat iemand de kosten hiervan zelf zou moeten dragen. Volvo heeft erkend dat er een probleem is, en of dat nu na 6 maanden of 2,5 jaar tevoorschijn komt, ze zouden dit nooit volledig op de klant mogen verhalen.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

ralph123 schreef: Gisteren balansas onder garantie vervangen. Geluid is gelukkig weg.
Heb je de gemodificeerde versie gekregen?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Cotag
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.02.2019 - 17:31

yauwera schreef:
Cotag schreef: Hey all!
Good thing that my youtube clip has been useful to you as well.
I started a post on the Swedish forum "I roll" (Volvo in Latin) about this problem with balance shafts on some VEA engines. There are currently 8 clips on cars with the same problem there for those who are curious.
You can right-click the page and choose translate if you run crome.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopi ... 9#p1264849
Thanks! Very good info! Understandable if you use google translate. :-)

We currently have 10 sound clips on defective balance shaft packages in the swedish forum.
One of the cars, XC60 T5, had only rolled 16,000 km when the fault came.
The newest car is a S90 D4 2018 30000 km.
Wiieeee wieeee :)
Laatst gewijzigd door Cotag op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Cotag schreef: We currently have 10 sound clips on defective balance shaft packages in the swedish forum.
One of the cars, XC60 T5, had only rolled 16,000 km when the fault came.
The newest car is a S90 D4 2018 30000 km.
Wiieeee wieeee :)
Mine only had 8000 km when I heard something was different. Finally fixed approx one year later at 14000 km.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Is het alleen een irritant geluid of heeft het ook gevolgen qua storing/extra slijtage.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

teebee schreef: Is het alleen een irritant geluid of heeft het ook gevolgen qua storing/extra slijtage.
Bij Volvo zegt men van niet. Ik heb m'n twijfels.
De tandwielen in de balansas module worden aangedreven door een tandwiel op de krukas. In sommige gevallen is er duidelijke slijtage op die 2 tandwielen van de module. Dan vraag ik me af welke slijtage er is op dat tandwiel van de krukas. Daar wordt nooit over gesproken.
Het zou beter zijn moest Volvo eens een officiele mededeling doen hierover. Alleen zullen ze dan overstelpt worden vrees ik met probleemgevallen die er eigenlijk geen zijn.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Het is zover Maandag 15-4 komt er een nieuwe balansasmodule er onder.
Overigens na communicatie met Volvo Nederland komt er geen nieuwe versie uit van deze module.

Volgens Volvo Nederland voldoet deze module mits juist gemonteerd, alle dealers krijgen dan ook instructies geleverd waarin ze deze module juist kunnen monteren.

Ik ben benieuwd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Het is zover Maandag 15-4 komt er een nieuwe balansasmodule er onder.
Overigens na communicatie met Volvo Nederland komt er geen nieuwe versie uit van deze module.

Volgens Volvo Nederland voldoet deze module mits juist gemonteerd, alle dealers krijgen dan ook instructies geleverd waarin ze deze module juist kunnen monteren.

Ik ben benieuwd.
Ik wens je een correcte montage toe! :happy:
Het is inderdaad best mogelijk dat er een heleboel modules gewoon van in het begin niet correct gemonteerd waren en dat verklaart ook waarom de ene er wel last van krijgt en de andere niet.

Vrijdag breng ik een andere Volvo naar de garage en zal ik dit ook eens navragen.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Hij zit eronder, merk ik verschil?
Jazeker de motor is iets stiller en soepeler geworden.
Vooral bij wegrijden merk je dat.
Geen preeeei meer.
Nu hopen dat het zo blijft in de toekomst.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Hij zit eronder, merk ik verschil?
Jazeker de motor is iets stiller en soepeler geworden.
Vooral bij wegrijden merk je dat.
Geen preeeei meer.
Nu hopen dat het zo blijft in de toekomst.
Mooi!
Ik merkte dat ook na de vervanging.
Let ook eens op je verbruik, waarschijnlijk gaat dit ook iets verlagen dan.
Ondervind je enige trilling? Bij mij is er een trilling rond 2000 toeren en deze voel je het best als je de deur openzet en er je hand op legt, dan gas geven rond 2000 toeren.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

vankol schreef: Hij zit eronder, merk ik verschil?
Jazeker de motor is iets stiller en soepeler geworden.
Vooral bij wegrijden merk je dat.
Geen preeeei meer.
Nu hopen dat het zo blijft in de toekomst.
Top! Fijn dat het is opgelost. > Enjoy the silence ;-)
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

Ik ben inmiddels naar Niham Naaldwijk geweest om het te hebben over het balansas geluid. Dealer gaf aan dat er niets aan de hand is en dit zo hoort.
Na nog eens goed dit topic door te hebben genomen is dat dus een onjuist relaas van de dealer. Het hoort dus niet, klaar.

Ik heb wel gevraagd hoe het zit als ik het persee wil vervangen hebben, dealer gaf aan dat dit niet kan als het niet kapot is. Oftewel, dat de kosten dan dus voor eigen rekening zijn.

Alleen vraag ik mij af, wat is nu het probleem? Ik heb contact met een V60 eigenaar uit Zweden waarbij de balansas module al 3x is vervangen in Zweden en het geluid steeds weer na een x aantal kilometers terugkomt.
Is deze dan 3 keer verkeerd gemonteerd?
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: Ik ben inmiddels naar Niham Naaldwijk geweest om het te hebben over het balansas geluid. Dealer gaf aan dat er niets aan de hand is en dit zo hoort.
Na nog eens goed dit topic door te hebben genomen is dat dus een onjuist relaas van de dealer. Het hoort dus niet, klaar.

Ik heb wel gevraagd hoe het zit als ik het persee wil vervangen hebben, dealer gaf aan dat dit niet kan als het niet kapot is. Oftewel, dat de kosten dan dus voor eigen rekening zijn.

Alleen vraag ik mij af, wat is nu het probleem? Ik heb contact met een V60 eigenaar uit Zweden waarbij de balansas module al 3x is vervangen in Zweden en het geluid steeds weer na een x aantal kilometers terugkomt.
Is deze dan 3 keer verkeerd gemonteerd?
Je mag me gerust eens een filmpje met geluid bezorgen. Als meerdere mensen hier op het forum dit beoordelen als balansasmodule, teruggaan naar de dealer, of desnoods naar een andere.

Ja wat is nu juist het probleem? Als Volvo het zelf niet goed weet, wie dan wel... Ik rij nu 1500km met de nieuwe module en nog altijd alles goed.
Verkeerde montage is zeker mogelijk, maar 3 keer na mekaar?
V40 T4 Geartronic 2017
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”