Prrrieeeeeee!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

Dit is mijn auto met het beruchte geluid: https://www.youtube.com/embed/K-9ctwBvpWo
Laatst gewijzigd door Nvr78 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
ralph123 schreef: Gisteren balansas onder garantie vervangen. Geluid is gelukkig weg.
Mooi!
En ook geen trillingen? Zet je deur eens open, leg je hand erop, en geef dan gas rond 2000 toeren. Merk je iets? Of bij andere toerentallen?
Ja je heb gelijk bij de deur open op 2000 toeren voel ik wel trillingen
<_<
Wat heb jij hieraan gedaan
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: Dit is mijn auto met het beruchte geluid: https://www.youtube.com/embed/K-9ctwBvpWo
Dit is voor mij overduidelijk de balansasmodule.
Als er nog anderen dit zouden willen bevestigen?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Ja je heb gelijk bij de deur open op 2000 toeren voel ik wel trillingen
<_<
Wat heb jij hieraan gedaan
Eigenlijk niets. In de garage hebben we dit vergeleken met andere auto's en deze hadden dit ook. Als je rijdt dan merk je niks, dus ik kan ermee leven.
De laatste dagen merk ik wel soms een lichte trilling bij stationair toerental net na het starten, maar of dit ermee te maken heeft?
Zolang hij niet terug begint te fluiten en niet overdreven trilt, ben ik al tevreden.
Al bij al is het een zeer stille en trillingsvrije motor. De minste afwijking valt dan direct op.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
Nvr78 schreef: Dit is mijn auto met het beruchte geluid: https://www.youtube.com/embed/K-9ctwBvpWo
Dit is voor mij overduidelijk de balansasmodule.
Als er nog anderen dit zouden willen bevestigen?
Klopt ik had ook dit geluid
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
vankol schreef: Ja je heb gelijk bij de deur open op 2000 toeren voel ik wel trillingen
<_<
Wat heb jij hieraan gedaan
Eigenlijk niets. In de garage hebben we dit vergeleken met andere auto's en deze hadden dit ook. Als je rijdt dan merk je niks, dus ik kan ermee leven.
De laatste dagen merk ik wel soms een lichte trilling bij stationair toerental net na het starten, maar of dit ermee te maken heeft?
Zolang hij niet terug begint te fluiten en niet overdreven trilt, ben ik al tevreden.
Al bij al is het een zeer stille en trillingsvrije motor. De minste afwijking valt dan direct op.
Oke thx we kijken het aan, ben al tevreden met deze verbetering
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef: Het is zover Maandag 15-4 komt er een nieuwe balansasmodule er onder.
Overigens na communicatie met Volvo Nederland komt er geen nieuwe versie uit van deze module.

Volgens Volvo Nederland voldoet deze module mits juist gemonteerd, alle dealers krijgen dan ook instructies geleverd waarin ze deze module juist kunnen monteren.

Ik ben benieuwd.
Ik heb vandaag een poging gedaan in de garage om te polsen over de "nieuwe module". Ik had blijkbaar niet de juiste man, want die zei dat ze niet op de hoogte waren, dat ze daarvoor de rapporten van Volvo moesten bekijken. Ik heb niet verder aangedrongen, maar zal wel eens een mail sturen.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef:
vankol schreef: Het is zover Maandag 15-4 komt er een nieuwe balansasmodule er onder.
Overigens na communicatie met Volvo Nederland komt er geen nieuwe versie uit van deze module.

Volgens Volvo Nederland voldoet deze module mits juist gemonteerd, alle dealers krijgen dan ook instructies geleverd waarin ze deze module juist kunnen monteren.

Ik ben benieuwd.
Ik heb vandaag een poging gedaan in de garage om te polsen over de "nieuwe module". Ik had blijkbaar niet de juiste man, want die zei dat ze niet op de hoogte waren, dat ze daarvoor de rapporten van Volvo moesten bekijken. Ik heb niet verder aangedrongen, maar zal wel eens een mail sturen.
Tja wie heeft de juiste kennis en informatie..
Misschien buiten de Nederlandse grenzen?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

vankol schreef:
Tja wie heeft de juiste kennis en informatie..
Misschien buiten de Nederlandse grenzen?
Na een volledige week, geen reactie op mijn mail. Goed bezig Volvo.
Ik hoop ten zeerste dat ik gespaard blijf van de miserie. Op het Zweeds forum lees je regelmatig dat het geluid terugkomt na vervanging.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Zijn er hier op dit forum rijders die al meerdere keren hun balansasmudule hebben laten vervangen, omdat het geluid terug kwam?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
Henk Mesman
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 17.01.2019 - 18:11

Hoi allemaal ff een vraagje dit is mijn namelijk niet helemaal duidelijk, is dit Piereeeeeee bij alle motoren aanwezig of zijn dit maar bepaalde uitvoeringen benzine of diesel
Alvast bedankt voor de reactie, Oja wachtend op V60 T4 2018 Benzine.
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼

Henk Mesman
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Henk Mesman schreef: Hoi allemaal ff een vraagje dit is mijn namelijk niet helemaal duidelijk, is dit Piereeeeeee bij alle motoren aanwezig of zijn dit maar bepaalde uitvoeringen benzine of diesel
Alvast bedankt voor de reactie, Oja wachtend op V60 T4 2018 Benzine.
Hallo, de balansasmodule zit op alle VEA 2.0 benzines (T2 t/m T8) en op de VEA diesels vanaf de D4.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Henk Mesman
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 17.01.2019 - 18:11

Bedankt voor de Info hier kan ik wat mee zal dit punt zeker gaan bespreken bij de dealer fijne dag verder.
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼

Henk Mesman
Cotag
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.02.2019 - 17:31

yauwera schreef:
Henk Mesman schreef: Hoi allemaal ff een vraagje dit is mijn namelijk niet helemaal duidelijk, is dit Piereeeeeee bij alle motoren aanwezig of zijn dit maar bepaalde uitvoeringen benzine of diesel
Alvast bedankt voor de reactie, Oja wachtend op V60 T4 2018 Benzine.
Hallo, de balansasmodule zit op alle VEA 2.0 benzines (T2 t/m T8) en op de VEA diesels vanaf de D4.
Also the D3 with code D4204T4 is actually a "down trimmed D4" and has balance shafts.
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

Ik heb nog even wat rond zitten bellen met verschillende Volvo garages en de rode draad is, zolang er geen gemodificeerde variant van de balansasmodule is, zal het geluid vroeg of laat weer terug komen. Ze plaatsen namelijk gewoon weer dezelfde module. De manier van monteren, behalve het op tijd zetten, schijnt verder niet de reden te zijn van het geluid.

Onduidelijk is echter of de gemodificeerde versie er überhaupt wel komt, hier heb ik geen helder antwoord op gekregen.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: Ik heb nog even wat rond zitten bellen met verschillende Volvo garages en de rode draad is, zolang er geen gemodificeerde variant van de balansasmodule is, zal het geluid vroeg of laat weer terug komen. Ze plaatsen namelijk gewoon weer dezelfde module. De manier van monteren, behalve het op tijd zetten, schijnt verder niet de reden te zijn van het geluid.

Onduidelijk is echter of de gemodificeerde versie er überhaupt wel komt, hier heb ik geen helder antwoord op gekregen.
Dit vind ik eigenlijk wel slecht nieuws.
Wil dit dan zeggen dat elke VEA motor vroeg of laat het geluid gaat krijgen?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Dit vind ik eigenlijk wel slecht nieuws.
Wil dit dan zeggen dat elke VEA motor vroeg of laat het geluid gaat krijgen?
In theorie wel, of dat ook in praktijk zo zal zijn, vraag ik mij af.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef: Ik heb nog even wat rond zitten bellen met verschillende Volvo garages en de rode draad is, zolang er geen gemodificeerde variant van de balansasmodule is, zal het geluid vroeg of laat weer terug komen. Ze plaatsen namelijk gewoon weer dezelfde module. De manier van monteren, behalve het op tijd zetten, schijnt verder niet de reden te zijn van het geluid.

Onduidelijk is echter of de gemodificeerde versie er überhaupt wel komt, hier heb ik geen helder antwoord op gekregen.
Mail ontvangen: Volgens de laatste info van mijn Volvo garage, staat de gemodificeerde versie nog steeds gepland voor juni 2019.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

yauwera schreef: Mail ontvangen: Volgens de laatste info van mijn Volvo garage, staat de gemodificeerde versie nog steeds gepland voor juni 2019.
Kijk, dat is concrete info! Heel fijn, dan wil ik deze absoluut hebben.
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Nvr78 schreef:
yauwera schreef: Mail ontvangen: Volgens de laatste info van mijn Volvo garage, staat de gemodificeerde versie nog steeds gepland voor juni 2019.
Kijk, dat is concrete info! Heel fijn, dan wil ik deze absoluut hebben.
Ik heb dit nog als extra info (na een 2de mail): op mijn auto is de module vervangen geweest met een tussentijdse versie. Dus niet hetzelfde onderdeelnummer als de originele module. Voorlopig doet deze het nog steeds goed. Maar voor Belgie staat de finale gemodificeerde versie nog steeds gepland voor juni 2019. Hij zei wel dat dit voor andere landen kan verschillen, is invoerder afhankelijk.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”