Particulier in een V60 hybrid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Hoi forummers,
Als ik mijn huidige V50 diesel zou inruilen zou ik graag richting een V60 hybrid gaan.
Aan jullie de vraag waarom dit aan/af te raden is en vooral wat zijn de zwakke punten van de V6 hybrid.
Mijn zoekcriteria gaat richting een 15.000 euro en een max km van rond de 200.000km.
Ik weet van de verhoging MRB in 2025
Alvast dank voor het meedenken.
Gr Delta
Laatst gewijzigd door Delta op 22.01.2020 - 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Er is veel info op dit forum. Door te zoeken op V60 PIH vind ik veel.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Inderdaad even zoeken hier op het forum. Ik zeg doen, de D6 is een heerlijke wagen. Belangrijkste tip die ik mee zou willen geven is koop uitsluitend een dealeronderhouden auto. Zwak punt is de airco pomp (hier ook genoeg over te vinden), maar die vervangt Volvo onder 100% coulance. 2e tip is, koop een auto waarvan de distributie al vervangen is. De 180K beurt incl. distributie kost 1500,-. Of koop er een waar het vervangen bij de prijs inbegrepen is.
Wat betreft de titel: een V6 hybrid ken ik niet... :-). Veel plezier met zoeken en proefrijden. 15K onder de 200K km wordt denk ik nog wel een uitdaging...… Ik denk dat je er 1 a 2 duizend bij moet doen of meer km's moet accepteren, dan wordt de keuze groter.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Haha idd even veranderd in V60.
Alvast bedankt vd reacties miss nog een goede toevoeging ik rijd zelf rond de 35dkm per jaar.
Aircopomp blijft dus vervangingskosten Volvo ook als je niet de eerste eigenaar bent?
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Delta schreef: 22.01.2020 - 10:11 Aircopomp blijft dus vervangingskosten Volvo ook als je niet de eerste eigenaar bent?
Tot nu toe wel ja. Volvo lijkt nog steeds druk bezig met een oplossing.....

Met 35K is het best interessant. Met een D6 is 1:25 met regelmatig stekkeren prima haalbaar, met een D4/D5 houd het bij 1:17 wel op.
Tel bij de D6 nog wel kosten voor laden op. Ik zit met nu 25K per jaar (zit veel in de trein) en gemiddeld 1:30 op een 1500KWh per jaar.
Doe voor 35K eens rekenen met 2500KWh a 22 cent of 34 als je openbaar moet laden.
Per kwartaal hou je voorlopig 150-200 euro in de zak, over 4 jaar toch mooi max 3200,-
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Gouwe,
Bedankt voor je duidelijke uitleg en reken voorbeelden!
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Delta schreef: 23.01.2020 - 18:58 Gouwe,
Bedankt voor je duidelijke uitleg en reken voorbeelden!
Ga je toch voor de D6?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

RoaldH,
Er is twijfel tussen een D3 of toch de hybrid, natuurlijk is de hybrid vaak volgehangen met mooie opties maar eeen D3 is zoals ik het nu lees erg betrouwbaar.
Wat ik zekers nog moet uitzoeken of de D3 met een geartronic is uitgerust of een powershift, ik krijg van de specialisten de raad om toch vd geartronic te gaan.
Grappig detail is dan wel weer dat ik nu een PS automaat heb met 398.000 op de teller en geen centje pijn, wel preventief een paar keer wezen flushen
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Code: Selecteer alles

Grappig detail is dan wel weer dat ik nu een PS automaat heb met 398.000 op de teller en geen centje pijn, wel preventief een paar keer wezen flushen

Interessant, op de lange termijn valt of staat alles met goed onderhoud. :)
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”