Vraag Alarm werking S60/V60 MY11+

V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

M.a.w. We weten nog steeds niet of het Safe Lock / BLL er op zit. 🤣
Vraag blijft dan, hoe dit te checken van wel of niet aanwezig op de auto?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit vast 'n instructieboekje bij
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Niet bij de bestelde accessoires en de gebruikershandleiding is ook niet echt duidelijk. Zij specificeren Safe Lock als niet standaard in alle landen. Maar ik zie nergens waar En welke landen dat zijn.

Denk dat ik me maar eens ga opsluiten in m’n eigen auto met oordoppen in. En dan maar eens proberen de deur van binnen open te maken. Lukt dat niet dan is het met Safe Lock. Lukt het wel dan zit het er niet op. 😆
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

V60Driver schreef: 23.06.2020 - 21:21 Niet bij de bestelde accessoires en de gebruikershandleiding is ook niet echt duidelijk. Zij specificeren Safe Lock als niet standaard in alle landen. Maar ik zie nergens waar En welke landen dat zijn.

Denk dat ik me maar eens ga opsluiten in m’n eigen auto met oordoppen in. En dan maar eens proberen de deur van binnen open te maken. Lukt dat niet dan is het met Safe Lock. Lukt het wel dan zit het er niet op. 😆
Je kan natuurlijk ook de auto op slot doen met het raam open. Hoef je er niet in te zitten :D
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Zojuist mezelf opgesloten in de auto. 30 seconden gewacht en toen mijn armen bewogen. Het alarm ging af en heb toen de deur van binnenuit gewoon kunnen openen. Daarmee is met zekerheid (voor mijn auto) te stellen dat het Safe Lock of door sommige Dead Lock systeem niet aanwezig is bij mijn alarm systeem.

Omdat mijn alarm systeem gewoon achteraf uit de Volvo Accessories Lijst is Besteld en geïnstalleerd, kan je denk ik met grote zekerheid stellen dat het niet een standaard optie is voor de Nederlandse markt. Ook gelet op info van andere modellen. Maar ook hier weer uiteraard is die garantie/stelling tot de (toepasselijke) deur. 😉
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik ben er nog eens in het Safelock verhaal gedoken. .
Het volgende is het geval voor MY2014.

Als je bij de aanschaf van de auto optiecode 140 aanvinkt, dan heb je het Volvo Guard Alarm klasse 3 incl bewegings- en volumesensor en Safelock.
Koop je het Alarm klasse 3 uit de accessoires lijst dan zijn de sensoren identiek maar Safelock zit er niet bij. Dit is bij mij het geval.

Het is dan blijkbaar niet mogelijk om dat achteraf te verkrijgen?
Echter kan ik dat niet bevestigen.
wereldreiziger
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25

Alles ingebouwd en geactiveerd met Vdash, maar als ik de krik er onder zet reageert het alarm niet. Iemand die ook via vdash het alarm heeft geactiveerd en waarbij de hellingdetectie wel werkt?
Sirene zou hellingshoek detectie moeten hebben.
Betreft V60 MY13
Deur en interieurbewaking werkt wel.
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Nee, het is niet altijd aanwezig, het zit er in ieder geval op als je alarm hebt of het elektronisch kinderslot (die gebruikt namelijk dezelfde extra motor).
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

wereldreiziger schreef: 29.05.2021 - 21:23 Alles ingebouwd en geactiveerd met Vdash, maar als ik de krik er onder zet reageert het alarm niet. Iemand die ook via vdash het alarm heeft geactiveerd en waarbij de hellingdetectie wel werkt?
Sirene zou hellingshoek detectie moeten hebben.
Betreft V60 MY13
Deur en interieurbewaking werkt wel.
Met mijn retrofit van het alarm heb ik ook alleen deur-, klep, en motorkap + interieurbewaking weten te realiseren. De hellingshoekdetectie heeft wel ander type sirene nodig (met sensor) maar destijds kon ik het niet activeren met VDASH. De hellingshoekdetectie staat dus nog uitgeschakeld in mijn CEM configuratie.
Is het inmiddels toegevoegd aan VDASH?
Armoderos
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
Locatie: Enschede

Het verhaal van het alarm valt me (als nwe eigenaar van een V60 uit 2013) wel tegen.... Mijn oudje (XC70 uit 2008) had het alarm met de bewegingsensoren en helling en blijkbaar hele rambam) en de leek dat ik ben dacht ik "ooh maar dat zal de V60 ook hebben waarschijnlijk".

Laatst ook in de auto gaan zitten en op slot gedaan, bewegen alsof ik "iets zoek" in de auto en niets ging af. Met de XC70 al eens wakkergeschrokken wat later een enthousiast vliegje bleek te zijn midden in de nacht.

Gelukkig goed verzekerd maar jammer van Alarm ondanks het rode flikkerende lampje....
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Armoderos schreef: 08.07.2021 - 14:00 Het verhaal van het alarm valt me (als nwe eigenaar van een V60 uit 2013) wel tegen.... Mijn oudje (XC70 uit 2008) had het alarm met de bewegingsensoren en helling en blijkbaar hele rambam) en de leek dat ik ben dacht ik "ooh maar dat zal de V60 ook hebben waarschijnlijk".

Laatst ook in de auto gaan zitten en op slot gedaan, bewegen alsof ik "iets zoek" in de auto en niets ging af. Met de XC70 al eens wakkergeschrokken wat later een enthousiast vliegje bleek te zijn midden in de nacht.

Gelukkig goed verzekerd maar jammer van Alarm ondanks het rode flikkerende lampje....
Nou, hier staat de bewegingsensor behoorlijk scherp hoor. 1 raam open en je hoeft probeert maar je hoofd naar binnen te steken en het alarm gaat al af. Evenzo als er iets beweegt binnenin de auto begint ie al snel te loeien. Enkel de hellingdetectie lukt dus niet om te activeren..
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”