Ratel/tikken tijdens koppelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Goedenavond allemaal,

Ik gebruik jullie even als vraagbaak als dat akkoord is.
Volvo V60 D5 uit 2013 gekocht een maand geleden. Tijdens rijden merk je rond de 2000 a 2200rpm, in elke versnelling een behoorlijke brom/resonantie. Deze gaat weg zodra je boven of onder dat toerental komt. Hierbij komt naar voren dat in dat toerengebied, als ik het koppelingspedaal licht indruk, het pedaal tikt onder de voet.
Nu weet ik dat dat vaak het vliegwiel kan zijn en gezien de kilometers nog niet eens heel erg gek(192000km). Druklager was ook hoorbaar, dus met gedeeltelijke garantie het hele zwikje laten vervangen(geven zij aan tenminste). Helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
Tijdens stationair en licht het koppelingspedaal indrukken en gas geven geeft ook een behoorlijke ratel/getik uit de bak. vervolgens pedaal los of ingedrukt en al het lawaai is verdwenen als sneeuw voor de zon.

Enig idee waar ik het dan moet gaan zoeken? Garage geeft aan dat ze niks geks constateren, maar constateren inderdaad wel een tikje/geluid, wat ze niet kunnen plaatsen, dus ook niks aan willen/kunnen doen.

Mochten bepaalde punten nog enige duidelijkheid behoeven, geef het aan :)
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”