Hi,
Momenteel ben ik sterk aan het overwegen een v60 d6 hybride aan te schaffen. Het enige waar ik graag nog wat informatie over wil hebben is de verschillen en updates door de jaren heen. Zo heb ik in een 2013 (facelift) plug-in gereden en een 2015 twin engine. Zo ver het kwa techniek lijkt de zelfde auto klopt dit? Daarnaast leek het er op dat er minimale verschillen waren in het interieurs (knoppen etc). Zijn er na de facelift nog dingen veranderd? Ik heb al wat tijd op internet gezocht maar kan nergens een goed overzicht vinden van deze veranderingen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
V60 D6 hybride verschillen door de jaren heen
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4536
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Er is wezenlijk weinig tot niets verandert voor zover ik weet. Zeker geen wezenlijke verschillen en misschien dat je daarom niets kunt vinden..... Hier kun je aan de hand van de prijslijsten e.e.a. vergelijken: https://www.volvocars.com/NL/Footer/Pri ... -bouwjaren
De D6 is een hele fijne wagen! Veel plezier met zoeken. Mijn advies is dat je alleen voor een volledig dealeronderhouden moet gaan en bij twijfel gewoon laten staan, er zijn er genoeg.
De D6 is een hele fijne wagen! Veel plezier met zoeken. Mijn advies is dat je alleen voor een volledig dealeronderhouden moet gaan en bij twijfel gewoon laten staan, er zijn er genoeg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 20:16
Dank voor de snelle reactie! Dus eigenlijk is software en infotainment etc allemaal het zelfde gebleven top!
Ander vraagje, ik kom uit de Saabs waar een goede tuning echt wonderen deed voor de auto’s. Is dat hier ook? Of houd je het beter gewoon origineel?
Ander vraagje, ik kom uit de Saabs waar een goede tuning echt wonderen deed voor de auto’s. Is dat hier ook? Of houd je het beter gewoon origineel?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Ik zou inderdaad voor een EURO 6b type auto gaan. Dat zijn modellen uit tweede helft 2015. Vroegere D6 modellen zijn EURO 5 gecertificeerd. Je rijd tenslotte nog een Diesel motor en vroeg of laat gaat dit ook ter discussie komen. Maar dat hangt er vanaf hoe lang je van plan bent met deze auto te gaan rijden? Op dit moment is alles nog tot 2024 het 50% wegenbelasting voordeel. Dan tot 2025 25% voordeel. En vanaf 2026 betaal je de volle mep wegenbelasting voor een Diesel auto, ongeacht EURO 5 of 6b. Maar die certificering wordt vast een dingetje als je in steden komt.
Verder is vanaf 2015 TPMS standaard. Daarvoor was dat nog een optie. En dat zie je terug in de presentatie van het Sensus systeem. Ik heb 2014 en dan wordt er aangegeven dat één van de banden een lage spanning heeft. In 2015 krijg je info van welke specifieke band het is. Maar dat zijn details.
Verder is vanaf 2015 TPMS standaard. Daarvoor was dat nog een optie. En dat zie je terug in de presentatie van het Sensus systeem. Ik heb 2014 en dan wordt er aangegeven dat één van de banden een lage spanning heeft. In 2015 krijg je info van welke specifieke band het is. Maar dat zijn details.
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Zijn de "Twin engines" ook allemaal 4-pitters met de nieuwere VEA diesel?