Even voorstellen: Volvo V60 D4 (2014)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
V60RK
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 30.06.2020 - 18:53

Even voorstellen: 'onze' Volvo V60 D4, begin dit jaar gekocht bij Volvo Rutten in Roermond na kort na elkaar een Audi A3 en Opel Zafira te hebben gekocht en verkocht.
Vanwege onze 3 dochters waren we op zoek naar een (groter) alternatief voor onze 2de auto.
Mijn voorkeur ging uit naar een V70, echter mijn vrouw vond een V40 perfect, uiteindelijk is het dus een V60 geworden. :)
Inmiddels hebben wij deze reeds een halfjaar in ons bezit en nog steeds geen dag spijt gehad.
Nb: Eigenlijk rijden we te weinig kilometers voor een diesel, maar de combinatie van 180 pk en de 8-traps automaat is zo' n goede combi dat we de MRB voor lief nemen.
Daarnaast is het verbruik van 1:15/1:16 ook wel fijn eigenlijk, dat betekent ongeveer 1 x per 5 weken tanken.

Zoals ik al noemde komt deze bij Volvo Rutten in Roermond vandaan, waar ik het contact als zeer prettig heb ervaren.
Voor aflevering hebben we parkeersensoren laten plaatsen aan de voorzijde en is de automaat preventief gespoeld.
Omdat we zo weinig km' s rijden kreeg ik ook nog een jaar garantie. Al met al een mooie deal gesloten.

Afgelopen zomer de auto gelijk kunnen testen op vakantie in de Alpen, wat een genot om mee onderweg te zijn.
Na afloop van de vakantie heb ik de auto naar de detailer gebracht om deze te laten polijsten en coaten, kan ik iedereen aanraden!

Last but not least staat er nog een klein verlanglijstje open;

- Polestar optimalisation óf naar Volvetune voor een kleine upgrade, nadat de dealergarantie verlopen is.
- 18 inch zomerset van een jonger modeljaar
- Mss een klein beetje lager, ligt ook aan de wielen straks (de achterste wielen staan te veel naar binnen met 7J en er is nu nog veel ruimte tussen carrosserie en band)

Bij deze een prettige kennismaking met het forum, thanks voor alle info nu al!

Gr. Rob

Afbeelding[/url]
Volvo V70 2.4 D3 163 pk | 2008 | AUT6 | 426 Mystic Silver Metallic | Sandstone Beige leder | *TE KOOP* |
Verkocht: Volvo V70 2.4 170PK Comfort Line | 2000 | AUT5 | 443 Moondust Metallic | Wieldop i.p.v. lichtmetaal 🤘🏻 | Blue Velours |
Verkocht: Volvo V60 D4 | 2014 | GT8 | 492 Savile Grey Metallic | Beechwood Brown Leather | High Perfomance Audio | 18" Titania | CarPro CQuartz Ceramic |
Gebruikersavatar
Erik1982
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 18.06.2017 - 13:19

Welkom.

Staat er netjes bij! Velgen in een maatje groter zou het zeker afmaken... Zitten er verder nog leuke opties op?
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"
Gebruikersavatar
V60RK
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 30.06.2020 - 18:53

Dank je!
Van de dealer heb ik de originele documenten waarmee de auto besteld is nog ontvangen, 'leuk voor de heb', en netjes gedocumenteerd.
Ik ben erg blij met het Beechwood Brown/Off Black leder incl. stoelverwarming.
Daarnaast heeft de auto ook nog high performance audio en getinte ramen ramen rondom.
Parkeersensoren zaten er achter standaard op, heb deze aan de voorzijde nog origineel laten monteren, samen met de bumperbeschermstrip op de achterbumper.

Zoals ik al aangaf heb ik de auto enkele maanden na aanschaf professioneel laten detailen incl. een keramische coating, wat het onderhouden veel makkelijker maakt.
(Thumbs up voor Car Cleaning Company in Kerkrade) Ben er zelf erg blij mee!

Overigens is Rebel Blue ook wel heel gaaf op een V60, complimenten!
Volvo V70 2.4 D3 163 pk | 2008 | AUT6 | 426 Mystic Silver Metallic | Sandstone Beige leder | *TE KOOP* |
Verkocht: Volvo V70 2.4 170PK Comfort Line | 2000 | AUT5 | 443 Moondust Metallic | Wieldop i.p.v. lichtmetaal 🤘🏻 | Blue Velours |
Verkocht: Volvo V60 D4 | 2014 | GT8 | 492 Savile Grey Metallic | Beechwood Brown Leather | High Perfomance Audio | 18" Titania | CarPro CQuartz Ceramic |
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Welkom (mede-Limburger)! :)
Mooie auto!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
V60RK
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 30.06.2020 - 18:53

Nieuwe Wielset!
Gisteren de V60 naar de dealer gebracht voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt.
Ik had het over mijn plannen om een gebruikte 18" set aan te schaffen met een van de verkopers. Hij bedacht zich geen moment en liep de werkplaats in waar ze langzaam aan het opruimen waren voor de verhuizing naar de nieuwe locatie in Echt. Met een grote glimlach kwam hij terug, of ik even mee wou lopen.
Er lag een mooie set 18" Titania's met wat kleine gebruikerssporen in de werkplaats, als ik interesse had mocht ik deze overnemen. Hoefde ze deze niet mee te verhuizen. ;-)
Wel een setje nieuwe Premium Contact 6 op laten monteren en klaar was de deal!
Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn een set 17" Pandora velgen met zo goed als nieuwe Cinturato's P7 (10k oud). Ze zijn te koop. Zal ze binnenkort plaatsen met foto en prijs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.4 D3 163 pk | 2008 | AUT6 | 426 Mystic Silver Metallic | Sandstone Beige leder | *TE KOOP* |
Verkocht: Volvo V70 2.4 170PK Comfort Line | 2000 | AUT5 | 443 Moondust Metallic | Wieldop i.p.v. lichtmetaal 🤘🏻 | Blue Velours |
Verkocht: Volvo V60 D4 | 2014 | GT8 | 492 Savile Grey Metallic | Beechwood Brown Leather | High Perfomance Audio | 18" Titania | CarPro CQuartz Ceramic |
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Smoelt goed!!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9877
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Leuk man! Mooie auto.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Henk Mesman
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 17.01.2019 - 18:11

Staat geweldig maakt de uitstraling van de V60 een topper.
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼

Henk Mesman
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”