Even voorstellen, NielsLu

Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ziet er inderdaad erg mooi uit! De velgen zijn erg netjes opgeknapt, zien er als nieuw uit. Hoe heb je dat zo mooi gekregen?

Ben zelf ook van plan de Sirona-velgen van mijn C70 op te knappen. Ik heb ondertussen een tweede setje met goede winterbanden gekocht, dus heb ik mijn eigen setje nu beschikbaar om op mijn gemakje aan te pakken komen tijd. De banden zijn ver op, dus die kunnen eraf en weg. De velgen hebben hier en daar wat stoeprandschade en wat corrosie op de gepolijste stukken. Mijn idee is om de stoeprandschade weg te schuren, de blanke lak waar de gepolijste stukken gecorrodeerd zijn wegschuren en opnieuw te polijsten. De rest met Scotch-Brite wat opruwen / dof maken, goed ontvetten en nieuwe blanke lak (2K) erop.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Nu ik minder kilometers rijd dan ooit te voren, kan diesel niet meer uit voor ons. Daarom heb ik besloten om mijn V60 in te ruilen op een auto op benzine. Helaas vind ik de Volvo V60 op benzine veel te duur (ik moet zo’n 8K bijleggen voor een V60 van hetzelfde bouwjaar als onze V60), daarom heb ik besloten om rond te gaan kijken naar ander merk. Als ik een andere auto koop, wil ik er ook in bouwjaren weer op vooruit gaan.

Omdat mijn vriendin al jaren fan is van het recente model Renault Mégane Estate en omdat ik dat ook een mooie auto vind, ben ik me daarin gaan verdiepen en heb ik een aantal proefritten gemaakt (onze tweede auto is een Renault Clio, deze bevalt ook heel goed). Aan de hand daarvan heb ik besloten om een Mégane Estate Limited van 2018 te kopen met een 140PK TCE motor, hier heb ik mijn V60 op ingeruild. Gelukkig kreeg ik bij deze garage een hele goede inruilprijs (boven verwachting) voor mijn V60.

De Renault rijdt bovenverwachting goed, hoewel het qua afwerkingsniveau toch geen Volvo is; materialen zijn gewoon minder premium.

Waar mijn Volvo V60 af-fabriek gewoon af is wil ik bij de Mégane zelf wel een aantal aanpassingen doen:
- deuren/interieur dempen met Silent Coat;
- andere speakers/subwoofer/versterker (hiervoor heb ik een Audison A8.9 bit besteld);
- Er moet een trekhaak op;
- automatisch dimmende binnenspiegel moet er nog in;
- Led verlichting in de koplampen (Hilox H7);
- binnenverlichting bij de make-up spiegel zit er niet in, wil ik er ook nog in maken;
- Ik wil er grote lichtmetalen wielen onder hebben (17” of 18”) met all season banden;
- Stoelverwarming zou ook nog een nice to have zijn om erop te zetten.

Hopelijk gaat de Renault net zo goed bevallen als de Volvo’s en krijg ik hiervan geen spijt. Onderstaand enkele foto’s van de Mégane.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Zoals sommigen van jullie wellicht gelezen hebben, was ik niet tevreden over de Renault Mégane. Na iets meer dan jaar daarin gereden te hebben, heb ik de Mégane weer ingeruild op een Volvo V60. Het is een MY2014 V60 R-Design T3 geworden, met (wellicht tegen beter weten in) Powershift automaat. Bij toeval kwam ik erachter dat de V60 officieel Polestar Engineered is, dus heeft T4 specificaties.

Hopelijk heb ik veel geluk met deze auto, zoals in met de vorige Volvo’s ook gehad heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door nielslu op 25.01.2024 - 16:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Inmiddels heb ik de eerste retrofits uitgevoerd, namelijk H7 Hilox ledlampen in de koplampen, led knipperlichten achter, een randloos dimmende binnenspiegel en ledverlichting in de hemel.

Daarnaast heb ik nog een aantal zaken op m’n wensenlijstje staan om mogelijkerwijs te retrofitted, nml. automatisch inklappende buitenspiegels met dimmende spiegels, koplampen met projectoren (bi led of iets met mijn H7 Hilox leds), achteruitrijcamera en CarPlay module van Swedesolutions.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd met deze hele mooie vervanger, mooie uitvoering zeker in deze kleur.
S60 T8 R-Design Hybride
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Omdat mijn V60 halogeen koplampen heeft, en mijn vorige V60 xenon had en daardoor veel meer lichtoutput had, wil ik graag koplampen met projectoren. Om te proberen had ik een originele xenon unit via marktplaats gekocht. Met een multimeter heb ik het hele aansluitschema doorgemeten, aanvankelijk leek het eenvoudig om de xenon unit “om te bouwen” naar H7 schema, zodat ik aftermarket D3S led lampen zou kunnen plaatsen. Uiteindelijk leek dit toch ingewikkelder dan gedacht. Ik kwam erachter dat ik de side marker niet werkend krijg, daarnaast werd het toch ingewikkeld om de motor van de hoogteverstelling over te bouwen.

Daarom heb ik uiteindelijk vandaag een set bi-xenon Morimoto Micro D2S 5.0 projectoren besteld (https://www.morimotohid.com/bi-xenon-mi ... quantity=1). Van wat ik er over gelezen heb, moeten dit hele goede projectoren zijn, met een zeer strakke cutoff.

Projectoren
IMG_1182.jpeg
Dimlicht
IMG_1183.jpeg
Grootlicht
IMG_1184.jpeg
In deze projectoren ga ik mijn huidige Hilox XTR Black lampen plaatsen, via Hilox heb D~S voetjes aangeschaft, waarmee ik mijn H7 lampen kan plaatsen in deze projectoren. Enige vervelende consequentie is wel dat de koplampunits open moeten, dit wordt dus wel een doe het zelf klusje. Hopelijk gaat de inbouw voorspoedig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
Peet&Il
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 05.09.2023 - 21:05
Locatie: Hoofddorp

Gaaf zeg, en wat een mooie wagen. Prachtig model is het toch.
Die velgen zijn prachtig! Wat een mooi gezicht!
Echt gaaf dat je er zoveel aan doet! Complimenten!
nu: V60 3.0 T6 AWD Summum
nu: C30 2.4 Momentum
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Dankje! Persoonlijk vind ik het ook echt een tijdloos model, zeker ook in deze kleur 😎
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Mooie bak, een 2,5 jaar geleden moest ik ook mijn Megane verlaten, ivm andere werkgever zonder lease. Geen moment spijt van gehad. Altijd gedonder met die auto (in 60k km 6 keer garantieclaim via leasemaatschappij). Blij dat ik ook volvo rijdt. Megane ziet er mooi uit maar is een rammelbak. Veel plezier met je 'nieuwe' auto.

Dimmende buitenspiegels: ik kan het je aanraden, ik heb ze zelf ook, wist niet dat het kon, maar zaten er bij mij affabriek op. Toch zijn er ook klachten over (waarover niet op een forum :) ) dus bezint er ge begint, en misschien kun je ze 'gratis' ruilen met EasyDog vanuit dit draadje: viewtopic.php?t=60171
V60 d3 gt r-design (facelift)
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Sammmyvannorel schreef: 01.03.2024 - 12:54 misschien kun je ze 'gratis' ruilen met EasyDog vanuit dit draadje: viewtopic.php?t=60171
Eerlijk gezegd is deze gedachte ook al in mij opgekomen, maar zijn V60 is MY2017 en mijn V60 MY2014, ik weet niet of dat wel gaat werken.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Vandaag heb ik de projectoren ontvangen. Als test heb ik vanavond één van mijn Hilox led lampen in zo’n projector gedaan om het lichtbeeld te testen. Naar mijn idee is het lichtbeeld meer dan prima!

PS: let niet op de zooi in onze garage…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”